Στο “πύρινό του βάπτισμα” με τη Ferrari στη Formula 1 ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε στην 10η θέση του GP Αυστραλίας, μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα σε εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες που βρήκε νικητή τον Λάντο Νόρις και κυρίαρχη τη McLaren – και τη Ferrari πίσω επίσης και από τις Red Bull και Mercedes σε ρυθμό αγώνα.
Από την Παρασκευή ο Χάμιλτον προσπαθούσε να προσαρμοστεί όλο και περισσότερο στο νέο του, πρωτόγνωρο μονοθέσιο, που χαρακτήρισε εντελώς αντιδιαμετρικό με ό,τι είχε συνηθίσει στη Mercedes τα τελευταία 12 χρόνια. Άλλαξε σασί, κινητήρα, ηλεκτρονικά συστήματα, συνεργάτες, και φυσικά τον μηχανικό του, που είναι πλέον ο Ρικάρντο Αντάμι.
Ακόμα και για έναν πρωταθλητή του δικού του βεληνεκούς, αυτή είναι μια τεράστια πρόκληση, που χρειάζεται χρόνο. Έτσι, αρχικά ο Λιούις ήταν περίπου 4 δέκατα πίσω από τον Λεκλέρ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, το Σάββατο μείωσε τη διαφορά αυτή στο μισό – αλλά ο αγώνας του εξελίχθηκε καταστροφικά.
Ο 40χρονος εκκίνησε από την 8η θέση με ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, όπως όλοι, αλλά -σε αντίθεση με τον Σαρλ Λεκλέρ- για πολλούς γύρους έμεινε κολλημένος πίσω από τους Γιούκι Τσουνόντα και Άλεξ Άλμπον, με τις RB και Williams αντίστοιχα.
Με το ατύχημα του Φερνάντο Αλόνσο στο μέσον του αγώνα ο Λιούις μπήκε -μαζί με όλους τους άλλους- στα πιτς για να βάλει σλικς (τη σκληρή γόμα).
Ωστόσο, η βροχή που προβλεπόταν ήρθε 5 γύρους αργότερα. Και παρότι όλοι σχεδόν γύρισαν στα πιτς για να περάσουν ξανά στα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, η Ferrari επέλεξε να μείνουν στην πίστα οι Λεκλέρ και Χάμιλτον με τα σλικς, με την ελπίδα η βροχή να ήταν παροδική. Το ίδιο ρίσκο πήρε και ο Φερστάπεν.
Το ρίσκο δεν απέδωσε, και η Ferrari –σε αντίθεση με τον Φερστάπεν- το πλήρωσε όταν λίγο αργότερa μπήκε το όχημα ασφαλείας για τα ατυχήματα των Λίαμ Λόσον και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο.
Με τη μείωση των διαφορών υπό το όχημα ασφαλείας, οι Λεκλέρ και Χάμιλτον αναγκάστηκαν να γυρίσουν στα πιτς για την ενδιάμεση βρόχινη γόμα, κι έτσι έπεσαν στο τέλος της δεκάδας. Παρότι πέρασαν και οι δύο την Alpine του Πιέρ Γκασλί, στο τέλος ο Λιούις έπεσε στην 10η θέση δεχόμενος το προσπέρασμα από τον Όσκαρ Πιάστρι – ο οποίος ανέκαμπτε μετά από την έξοδό του όταν άρχισε να βρέχει.
“Ήταν πραγματικά δύσκολο. Ένας από τους πιο απαιτητικούς αγώνες που θα μπορούσα να περιμένω” είπε στο τέλος του Αυστραλιανού GP ο Βρετανός.
“Το να αγωνίζομαι σε αυτές τις συνθήκες, με αυτό το μονοθέσιο, με καινούργια μονάδα ισχύος, με νέους μηχανικούς και με ένα τιμόνι με εντελώς διαφορετικές λειτουργίες, ήταν εφιάλτης.
Ήταν πολύ δύσκολο, και πήγε πολύ χειρότερα απ’ ό,τι περίμενα – το μονοθέσιο ήταν απίστευτα δύσκολο στην οδήγηση σήμερα. Απλά νιώθω ευγνωμοσύνη που το κράτησα μακριά από τον τοίχο, γιατί εκεί ήθελε να πάει τις περισσότερες φορές.
Οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον (αριστερά) με τις δύο Ferrari SF-25 στο βροχερό GP Αυστραλίας 2025
AP Photo/Scott Barbour
Περίμενα περισσότερα. Κάποια στιγμή παλεύαμε για το βάθρο, αλλά μετά, με τη βροχή, όλα έγιναν χειρότερα”, πρόσθεσε ο επτάκις πρωταθλητής. “Η βροχή δυνάμωσε, ειδικά στο τελευταίο τμήμα της πίστας, αλλά η υπόλοιπη πίστα έμοιαζε στεγνή.
Ήξερα ότι κάποιοι είχαν ήδη μπει στα pits, αλλά δεν ήξερα ότι έβρεχε τόσο δυνατά σε άλλα σημεία της πίστας. Κανείς δεν μου το είπε. Ήταν μια χαμένη ευκαιρία.
Προσπαθήσαμε, αλλά η πληροφόρηση που πήρα ήταν ότι θα είναι μια γρήγορη και σύντομη βροχή. Εκείνη τη στιγμή, έβρεχε μόνο στην τελευταία στροφή. Οπότε σκέφτηκα ‘ολόκληρη η υπόλοιπη πίστα είναι στεγνή. μπορώ να κρατήσω το μονοθέσιο στην πίστα αν αυτό είναι όλο κι όλο που έρχεται’ – αλλά τελικά ήρθε περισσότερη βροχή.
Σήμερα, δεν καταφέραμε να βρούμε το σωστό ‘παράθυρο’ απόδοσης για το μονοθέσιο, αλλά δεν νομίζω ότι είμαστε πολύ πίσω. Θα δούμε στην Κίνα”, κατέληξε ο Λιούις Χάμιλτον.