Μονομαχία Οζιέ-Νεβίλ στη λασπωμένη Σαρδηνία
Ελέγχοντας τέλεια τις εντελώς ασυνήθιστες για νησί της Μεσογείου τον Ιούνιο βροχερές και λασπωμένες Ειδικές, ο Σεμπαστιάν Οζιέ έκανε μια εντυπωσιακή αντεπίθεση το απόγευμα του πρώτου σκέλους του Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας για να πάρει την πρωτοπορία μετά το πρώτο πλήρες σκέλος του 7ου αγώνα του φετινού WRC.
Τόσο ο Οζιέ όσο και -ειδικά- ο Τιερί Νεβίλ που εκκινούσε πρώτος ως πρωτοπόρος του πρωταθλήματος είχαν την ευδαιμονία να βρέξει, κι έτσι σχεδόν να εξανεμιστεί το μειονέκτημα της εκκίνησής τους από τις δύο πρώτες θέσεις.
"Πίστευα ότι δεν είχα καμία ελπίδα να είμαι στην οκτάδα το πρωί. Η βροχή βοήθησε πολύ, αλλά ακόμα καθαρίζω κάπως το δρόμο", είπε ο Βέλγος της Hyundai, που φοβόταν τις σαθρές πέτρες στην επιφάνεια του δρόμου.
Στον πρωινό κύκλο των Ειδικών, μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν ο Αντρέας Μίκελσεν της Hyundai - ενώ ο Οζιέ ανοικτά δήλωσε ότι απλά δεν είχε την ταχύτητα. Ο Νορβηγός κέρδισε τις δύο πρώτες Ειδικές της ημέρας -Tula και Castelsardo- και αμέσως άνοιξε διαφορά 15 δευτ. από τον Νεβίλ. Ο Νεβίλ και τρία αυτοκίνητα πίσω του χωρίζονταν από 3,3 δευτ., αλλά ο Μίκελσεν είχε το πλεονέκτημα ότι επέλεξε έξι μαλακά ελαστικά, που ταίριαζαν στις συνθήκες λιγότερης φθοράς και χαμηλότερης θερμοκρασίας. Αυτό σήμαινε ότι είχε την ευχέρεια να πιέσει στις δύο επόμενες Ειδικές.
Ωστόσο, ο Νεβίλ ανέβασε το ρυθμό του σ’ αυτές, και οι πρωτοπόροι με τα δύο Hyundai i20 WRC γύρισαν στο Σέρβις Παρκ με διαφορά 14 δευτ. μεταξύ τους. «Πίεσα πολύ και είχα κάποιες στιγμές, πρέπει να ηρεμήσουμε», είπε ο Νεβίλ, καθώς όλοι το μεσημέρι είχαν την απορία αν θα στέγνωναν οι Ειδικές ή αν θα έμεναν λασπωμένες, και αν θα έπρεπε αντίστοιχα να επιλέξουν τη σκληρή ή τη μαλακή γόμα.
Εντέλει, τα ελαστικά είχαν μικρή σημασία μπροστά σε ό,τι συνέβη στις απογευματινές Ειδικές. Αρχικά, ο Οζιέ ήταν 12 δευτ. ταχύτερος του δεύτερου στο επαναληπτικό πέρασμα από την ΕΔ Tula των 22 χλμ. – γεγονός που τον «εκτόξευσε» από την πέμπτη θέση στην πρώτη της γενικής κατάταξης. «Η μέρα έκρυβε πολλές παγίδες και δεν ήθελα να ρισκάρω το πρωί. Η πρώτη Ειδική το απόγευμα ήταν δύσκολη και κέρδισα πολύ χρόνο. Ήταν έκπληξη για μένα, αλλά ήμουν σε ρυθμό επίθεσης, σε σχέση με το πρωί. Χρειάζεται να συνεχίσω να οδηγώ γρήγορα», είπε ο Γάλλος.
Έπειτα, ο Μίκελσεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος μετάδοσης που παρουσίασε το Hyundai i20 WRC -όταν έμεινε χωρίς 2η ταχύτητα- και ανάγκασε τον Νορβηγό σε δύο τετ-α-κε. Έτσι, ο Νεβίλ παρέμεινε στη 2η θέση, παρότι στην τελευταία Ειδική της ημέρας βγήκε από το δρόμο, ξήλωσε την πίσω πτέρυγα του Hyundai i20 WRC και αργότερα έχασε 10 δευτ. με τετ-α-κε.
Ο Οτ Τάνακ, επίσης, προσπαθούσε διαρκώς -ακόμα και αλλάζοντας ρυθμίσεις των διαφορικών στο μεσημβρινό Σέρβις- να βρει την ισορροπία του Yaris WRC, αλλά και αυτό αποδείχθηκε περιττό: ο Εσθονός προσγειώθηκε άσχημα, με το ρύγχος του αυτοκινήτου, έπειτα από ένα πολύ γρήγορο άλμα. Το αυτοκίνητο υπέστη τελειωτική ζημιά, και ο Τάνακ απλώς ειδοποίησε τον ομόλογό του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να προσέξει εκείνο το σημείο.
Ο Λάτβαλα, πάντως, κέρδισε την 9η Ειδική, ανεβάζοντας το ρυθμό που αναζητούσε, και έφτασε στην τρίτη θέση της γενικής εκμεταλλευόμενος και τις εγκαταλείψεις του Τέμου Σούνινεν -που βγήκε από το δρόμο στην τελευταία Ειδική της ημέρας ενώ διεκδικούσε το βάθρο με την M-Sport Ford- και του Τάνακ.
Ατυχής ήταν η μέρα και για τη Citroen, που πλήρωσε την επιλογή σκληρών ελαστικών των Μπριν και Όστμπεργκ - ενώ ο πρώτος έκανε δύο φορές χρονοβόρα λάθη σε διασταυρώσεις. Ο Έλφυν Έβανς της M-Sport Ford, τέλος, έχασε 13 λεπτά σπάζοντας το πρωί το σύστημα διεύθυνσης του Fiesta WRC μετά από έξοδο.
ΡΑΛΙ ΙΤΑΛΙΑΣ-ΣΑΡΔΗΝΙΑΣ 2018
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το 1ο σκέλος)