Moto24!
Το Sport24.gr τρέχει στo MotoGP το 2011. Διαβάστε 24 πράγματα για την τελευταία σεζόν των 800cc πριν παρακολουθήσετε τον εναρκτήριο αγώνα στο Κατάρ την Κυριακή (20/3).
Το Κατάρ μας έδωσε τα πρώτα δείγματα γραφής για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της κατηγορίας MotoGP το 2011 με τη διεξαγωγή των πρώτων ελεύθερων δοκιμών.
Η Honda είναι... φωτιά και λάβρα, ο Κέισι Στόνερ "πετάει" σε μια από τις αγαπημένες πίστες του και ο Βαλεντίνο Ρόσι ίσως να μην έλεγε όλη την αλήθεια για τη Ducati.
Το MotoGP διανύει το πρώτο τριήμερο του (τετραήμερο για την ακρίβεια) στην πίστα Λοσάιλ. Το Sport24.gr που πρώτο έβαλε το 2005 το MotoGP στις αθλητικές (ιστο)σελίδες, παρουσιάζει 24 χρήσιμες πληροφορίες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα.
1. Αν και είναι δύσκολο να διακρίνεις το Νο1 στη μοτοσικλέτα του Χόρχε Λορένθο, η σεζόν ξεκίνησε με τον Ισπανό να υπερασπίζεται τον παγκόσμιο τίτλο του. Απαλλαγμένος επιτέλους από την παρουσία του Βαλεντίνο Ρόσι και της πολυάριθμης παρέας του, (εκ πρώτης όψεως) δύσκολα ο "Por Fuera" θα μπορέσει φέτος να επαναλάβει τις εννέα νίκες και τη διαφορά 138 βαθμών από το δεύτερο (Ντάνι Πεδρόσα).
2. Τα νέα πρόσωπα στη γραμμή εκκίνησης του MotoGP είναι μόλις δύο: Ο Βρετανός Καλ Κράτσλοου και ο Τσέχος Κάρελ Άμπραχαμ. Άρτι αφιχθείς από το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike (WSBK) ο πρώτος αντικατέστησε τον Μπεν Σπις στη Monster Yamaha Tech 3. Δεν είναι περίπτωση Σπις ο Βρετανός. Όσο για τον Άμπραχαμ τα χρήματα της οικογένειας του, του αγόρασαν μια Desmosedici GP11 και μια θέση στην κλάση. Αυτό αρκεί! Ο Τόνι Ελίας δεν λογίζεται ως ρούκι, καθώς το 2009 έτρεχε στο MotoGP.
3. Τρεις αναβάτες για το HRC: Κέισι Στόνερ, Ντάνι Πεδρόσα και Αντρέα Ντοβιτσιόζο "κατεβάζει" η Repsol Honda, η εργοστασιακή ομάδα. Αδιαφιλονίκητοι πρωταγωνιστές στις δοκιμές με τη Honda να φαντάζει φαβορί για την κατάκτηση του τελευταίου τίτλου στα 800cc. Ο Στόνερ φαντάζει πολύ δυνατός σε μια ομάδα που έκανε κουμάντο τα προηγούμενα χρόνια το τιμ του Πεδρόσα. Στη Honda ελπίζουν ότι δεν θα επαναληφθούν σκηνές του 2006.
4. Ιταλοί στο MotoGP. Κι αν ο Βαλεντίνο Ρόσι, ο Λόρις Καπιρόσι και ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο έχουν απολαύσει τη χαρά της νίκης, το ίδιο δεν ισχύει για τον Μάρκο Σιμοντσέλι. Ο "αφάνας" (σ.σ. έχει πει ότι θα κουρευτεί όταν πάρει τον τίτλο) αναμένεται να είναι το πρόσωπο που θα κλέψει την παράσταση το 2011. Έχει εργοστασιακή μοτοσικλέτα και την ευλογία της Honda. Ίσως η μέρα που θα κουρέψει το φουντωτό μαλλί του δεν βρίσκεται τόσο μακριά.
5. Ισπανοί αναβάτες στο MotoGP και τα επόμενα χρόνια θα γίνουν περισσότεροι. Οι Χόρχε Λορένθο (Yamaha), Ντάνι Πεδρόσα (Repsol Honda), Άλβαρο Μπαουτίστα (Rizla Suzuki), Τόνι Ελίας (LCR Honda) και Έκτορ Μπαρμπερά (Mapfre Aspar Ducati). Aποφεύγουν ο ένας τον άλλο. Το 2010 ήταν άλλωστε η χρονιά της Ισπανίας που κατέκτησε και τους τρεις τίτλους (MotoGP, Moto2, 125cc).
6. Μηχανικοί ακολούθησαν τον Βαλεντίνο Ρόσι στη Ducati με επικεφαλής τον Τζέρεμι Μπέρτζες. Αν προσθέσουμε τον πανταχού παρόντα Ούτσ(ι)ο (σ.σ. έγινε και τιμ μάνατζερ στην ομάδα του Αντρέα Ιανόνε στη Moto2!), τον επικεφαλής του hospitality και τους αδερφούς Μπρίβιο τότε ο "γιατρός" κοστίζει πολύ στη Ducati.
7. Ο έβδομος αγώνας του πρωταθλήματος θα γίνει στο Άσεν. Είναι το μοναδικό Grand Prix που διεξάγεται το Σάββατο (25/6) και τα ποδήλατα είναι περισσότερα από τις μοτοσικλέτες. Στην Ολλανδία βρισκόμαστε άλλωστε!
8. Χρόνια έχει να κερδίσει η Honda τον εναρκτήριο αγώνα του πρωταθλήματος. Το 2003 ο Βαλεντίνο Ρόσι πήρε την καρό σημαία στη Σουζούκα. Είναι δε η όγδοη χρονιά που το MotoGP επισκέπτεται το Κατάρ. Τρεις νίκες για τη Ducati (Στόνερ) και τη Yamaha (Ρόσι), μόλις μια για τη Honda (Σέτε Τζιμπερνάου το 2004). Ο θρίαμβος της Honda σημαδεύτηκε από την "κατάρα" του Ρόσι στον Τζιμπερνάου ότι δεν θα ξανακέρδιζε αγώνα. Όπως και έγινε. Η Honda κατέθεσε έφεση μετά την επικράτηση του Ρόσι, καθώς ο Μπέρτζες είχε σκουπίσει τη θέση εκκίνησης του αναβάτη του, καθαρίζοντας την άμμο και τη σκόνη.
9. x 11=99 παρουσίες στο βάθρο για τον Λόρις Καπιρόσι. Ο "γερόλυκος" ελπίζει ότι στο Κατάρ θα "πιάσει" το μαγικό αριθμό "100". Έτσι όπως φαίνονται τα πράγματα, μόνο από τύχη θα ανέβει στο βάθρο φέτος. Kαι η τύχη δεν βρίσκεται μαζί του τα τελευταία χρόνια.
10. Ομάδες συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ομάδων. Η Yamaha, η Repsol Honda, η Ducati, η Monster Yamaha Tech3, η San Carlo Honda Gresini, η Pramac Ducati, η LCR Honda, η Rizla Suzuki, η Mapfre Aspar Ducati και η Cardion AB Ducati.
11. Φορές έχει ανέβει στο βάθρο ο Κόλιν Έντουαρντς, ο αγαπημένος αναβάτης των MMΕ εξαιτίας των "φονικών" δηλώσεων του. Στα 37 χρόνια του ο "Texas Tornado" παρέμεινε στη Yamaha για να βοηθήσει στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας των 1000cc. Ακόμα και ο ίδιος έχει πάψει να περιμένει την "παρθενική" νίκη, γνωρίζοντας ότι οι εποχές που είχε την καλή M1 στα χέρια του, έχουν περάσει.
12. Αν ο Βαλεντίνο Ρόσι πάρει τουλάχιστον μια νίκη θα ισοφαρίσει το ρεκόρ του Τζιάκοκο Αγκοστίνι με μια τουλάχιστον νίκη επί 12 συνεχόμενα χρόνια στη "μεγάλη" κατηγορία.
13. Ακόμα μια νίκη χρειάζεται ο Ντάνι Πεδρόσα για να γίνει ο αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στη "μεγάλη" κατηγορία χωρίς να έχει κατακτήσει τον τίτλο. Τόσες έχουν ο Αμερικάνος Ράντι Μαμόλα και ο Ιταλός Μαξ Μπιάτζι. Ο "Pedrobot" έχει 12 και ελπίζει η τύχη του να αλλάξει φέτος και να προστεθεί στο κλαμπ των παγκόσμιων πρωταθλητών.
14. Νίκες στο MotoGP έχει ο Χόρχε Λορένθο. Χρειάζεται ακόμα μια για να "πιάσει" τον πιο επιτυχημένο Ισπανό, τον τηλεσχολιαστή (σήμερα) Άλεξ Γκριβιγιέ. Ο τελευταίος ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής το 1999, τη σεζόν του τρομακτικού ατυχήματος στη Χερέθ που ολοκλήρωσε την καριέρα του Μικ Ντούχαν.
15. Αναβάτες βαθμολογούνται σε κάθε αγώνα. 25 βαθμούς για τον νικητή με τους υπόλοιπους βαθμούς να μοιράζονται ως εξής: 20 ο 2ος, 16 ο 3ος, 13 ο 4ος, 11 ο 5ος, 10 ο 6ος, 9 ο 7ος, 8 ο 8ος, 7 ο 9ος, 6 ο 10ος, 5 ο 11ος, 4 ο 12ος, 3 ο 13ος, 2 ο 14ος και 1 ο 15ος.
16. Τίτλους κατασκευαστών θέλει να έχει στο εργοστάσιο της η Yamaha μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το εργοστάσιο της Ιβάτα έχει 15 τρεις λιγότερους από την MV Agusta. Περισσότερες πιθανότητες έχει να τη φτάσει η Honda στους 15 τίτλους, καθώς η Tech 3 δεν φαίνεται να είναι πολύ δυνατή.
17. Οι αναβάτες της κατηγορίας. Συνολικά έχουν κερδίσει 372 αγώνες. Οι 14 εξ αυτών έχουν αναδειχθεί παγκόσμιοι πρωταθλητές σε μια κατηγορία της FIM. Αν κάνουμε την πρόσθεση θα μας βγουν 29 παγκόσμιοι τίτλοι.
18. Αγώνες περιλαμβάνει το πρόγραμμα. Το φινάλε θα δοθεί και πάλι στη Βαλένθια στις 6 Νοεμβρίου. Θυμίζουμε ότι το ιαπωνικό Grand Prix μετατέθηκε για τις 2 Οκτωβρίου εξαιτίας του φονικού σεισμού και τσουνάμι στην Ιαπωνία.
19. Ο αριθμός του μοναχικού καβαλάρη, Άλβαρο Μπαουτίστα. Κι αν στην πρώτη σεζόν του μάθαινε από τον Λόρις Καπιρόσι, τώρα έμεινε σαν την καλαμιά στον κάμπο. Μόνος και έρημος, αφού η Suzuki συμμετέχει με μια μοτοσικλέτα. Το χαμόγελο δεν σβήνει από τον αναβάτη από την Ταλαβέρα δε λα Ρέινα, το δημοτικό συμβούλιο της οποίας ψήφισε υπέρ της κατασκευής πίστας με το όνομα του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή στα 125cc.
20. Παγκόσμιους τίτλους στη "μεγάλη" κατηγορία μετράει η Ιταλία. Οκτώ έχει ο Τζιάκομο Αγκοστίνι και το ρεκόρ του κυνηγάει ο Βαλεντίνο Ρόσι που έχει επτά. Όταν τους καταφέρει, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τους δούμε επάνω στην ίδια μοτοσικλέτα μιας και ο Ρόσι μπορεί να έχει διάφορα κουσούρια, αλλά λίγοι τιμούν την ιστορία όσο ο ίδιος. Ο αείμνηστος Ουμπέρτο Μασέτι είχε δύο και από έναν ο μακαρίτης Λίμπερο Λιμπεράτι, ο θεότρελος Μάρκο Λουκινέλι και ο Φράνκο Ουτσίνι.
21. Χρονών είναι ο μικρότερος σε ηλικία αναβάτης, ο Κάρελ Άμπραχαμ. Στα 38 περπατάει ο Λόρις Καπιρόσι.
23. Νίκες στην εποχή των 800cc έχει πανηγυρίσει ο Κέισι Στόνερ. Όλες με τη Ducati. Ακολουθεί ο Βαλεντίνο Ρόσι με 21 με τη Yamaha. Οι δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές θα επιχειρήσουν να πάρουν την πρώτη νίκη με δεύτερο διαφορετικό κατασκευαστή και να δημιουργήσουν ακόμα ένα ρεκόρ.
24. Χρονών είναι ο Έκτορ Μπαρμπερά. Ο μοναδικός αναβάτης που είναι επίτιμο μέλος μιας ποδοσφαιρικής ομάδας, της Βαλένθια! Το 2008 συμμετείχε στα 250cc με την αγωνιστική ομάδα του ποδοσφαιρικού συλλόγου. Μικρός ήταν μέλος των ακαδημιών των "νυχτερίδων".