Μπελάδες για Σάινθ και Λεμπ, ο Αλ Ραζί νέος πρωτοπόρος στο Ράλι Ντακάρ
Ο Σαουδάραβας Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota τέθηκε επικεφαλής του Ράλι Ντακάρ κατά την πρώτη από τις δύο ημέρες της μαραθώνιας Ειδικής Chrono 48h. Ένα ατύχημα του Κάρλος Σάινθ και ένα μηχανικό πρόβλημα του Dacia του Σεμπαστιάν Λεμπ τους κόστισαν αρκετό έδαφος. Παραμένει πρωτοπόρος στις μοτοσικλέτες ο Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ.
Η 2η Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ 2025 επιφυλάσσει 947 αγωνιστικά χιλιόμετρα στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας, που οι αγωνιζόμενοι πρέπει να καλύψουν μέσα σε δύο ημέρες (Κυριακή 5/1 και Δευτερα 6/1) - χωρίς την πολυτέλεια να δεχθούν εξωτερική τεχνική βοήθεια πριν ή κατά τη διανυκτέρευση.
Κάθε πλήρωμα ή αναβάτης είχε στόχο να καλύψει κατά τη σημερινή ημέρα όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα μέχρι τις 5:00 μ.μ. τοπική ώρα. Μέχρι εκείνο το χρονικό σημείο έπρεπε να σταματήσει και να κατευθυνθεί στον πλησιέστερο καταυλισμό. Αύριο Δευτέρα (6/1) οι αγωνιζόμενοι θα καλύψουν τα χιλιόμετρα που τους απομένουν.
Η ημέρα ξεκίνησε από την πόλη Μπίσα και από την πρώτη στιγμή επικεφαλής τέθηκαν ο Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota και ο Νάσερ Αλ Ατίγια με το εργοστασιακό Dacia Sandrider - που ξεκίνησαν την ημέρα έχοντας πανομοιότυπο χρόνο στη γενική κατάταξη, αλλά βρισκόμενοι εκτός 20άδας.
Οι δύο Άραβες εναλάσσονταν στην κορυφή, στην οποία εντέλει ανέβηκε ο Αλ Ραζί μετά το 7ο σημείο τσεκαρίσματος, στο 373ο χιλιόμετρο της διαδρομής. Έτσι, ο Σαουδάραβας της Overdrive διανυκτέρευσε με προβάδισμα 1’:19’’ από τον πέντε φορές νικητή του Ντακάρ, Αλ Ατίγια, ενώ του αυριανού β’ σκέλους της ΕΔ Chrono 48h.
Ο πλησιέστερος αντίπαλός τους ήταν ο Ματίας Έκστρομ της εργοστασιακής Ford με το Raptor T1+, αλλά τελείωσε το σημερινό σκέλος με υστέρηση σχεδόν 8 λεπτών. Πίσω από τον Σουηδό ακολούθησε μια αρμάδα από Toyota Hilux T1+: του εργοστασιακού Χενκ Λάτεγκαν, και των Χουάν Κρουζ Γιακοπίνι, Γκι Μποτερίλ και Τόμπι Πράις της Overdrive.
Ο επίδοση του Πράις με τον συνοδηγό του Σαμ Σάντερλαντ, των δύο θρύλων των μοτοσικλετών, είναι άκρως εντυπωσιακή, καθώς σε αυτή τη δοκιμασία ήταν μόλις 16’:20’’ πίσω από τον Αλ Ραζί.
Πάντως, η σημερινή ημέρα αποδείχθηκε ιδιαίτερα ατυχής για δύο μεγάλα φαβορί, τον Κάρλος Σάινθ της Ford και τον Σεμπαστιάν Λεμπ της Dacia, που δέχθηκαν από ένα σοβαρό πλήγμα στις βλέψεις τους για τη νίκη.
Ο Ισπανός τούμπαρε το Ford Raptor και ακινητοποιήθηκε ανάποδα στο 327ο χιλιόμετρο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί τη βοήθεια του ομολόγου του Μιτς Γκάθρι Τζούνιορ για να συνεχίσει. Αυτό του κόστισε πάνω από μία ώρα από τους πρωτοπόρους.
Όσο για τον Γάλλο, έχασε περίπου 9 λεπτά όταν σταμάτησε να λειτουργεί ο κινητήρας του Sandrider του, και έχασε περίπου 30 λεπτά σήμερα από τον Αλ Ραζί.
Η γενική κατάταξη της 2ης Ειδικής θα προκύψει μετά την ολοκλήρωσή της με το δεύτερό της σκέλος, τη Δευτέρα (6/1), αλλά προς το παρόν στις δύο πρώτες θέσεις της έχουν ανέβει οι Αλ Ραζί και Αλ Ατίγια, εμπρός από τον Χενκ Λάτεγκαν της Toyota GR και τον Έκστρομ της Ford.
Στις μοτοσικλέτες, ο Ντάνιελ Σάντερς της ΚΤΜ συνέχισε την κυριαρχία του και επέκτεινε ακόμα περισσότερο (στα 4’:02’’) το προβάδισμά του στη γενική από τον Ρίκι Μπράμπεκ της Honda. Τους δύο ακολούθησε και πάλι σε κοντινή απόσταση ο αναβάτης της Hero από τη Μποτσουάνα Ρος Μπραντς, στα 5’:59’’ από τον αυστραλό επικεφαλής.
Οι αναβάτες εκκίνησαν την Ειδική μαζί με τα αυτοκίνητα και οι πρωτοπόροι κάλυψαν περίπου 650 χιλιόμετρα σήμερα. Η σειρά εκκίνησής τους προέκυψε από την αντιστροφή της χθεσινής κατάταξης, που σημαίνει ότι οι πρωτοπόροι είχαν την πολυτέλεια να βλέπουν τα χνάρια όσων εκκίνησαν πριν από εκείνους.
Σύντομα οι κορυφαίοι αναβάτες έφτασαν τους πιο αργούς και όλοι βρέθηκαν μέσα στο ίδιο “σμήνος” που διέσχιζε την έρημο, που σημαίνει ότι στην ουσία κανείς δεν κέρδισε ούτε έχασε σημαντικό χρόνο. Φτάνοντας όσους εκκίνησαν εμπρός του, ο Σάντερες κέρδισε τον περισσότερο χρόνο κι έτσι αύξησε τη διαφορά του στη γενική από τον Μπράμπεκ.