FORMULA 1

Μπινότο: "Δεύτερο λάθος της Mercedes σαν το δικό μας και κανείς δεν είπε τίποτα"

Ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο
Ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο ASSOCIATED PRESS

Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, είπε ότι στο Μεξικό η Mercedes έκανε για δεύτερη φορά ένα στρατηγικό λάθος σαν αυτά της Ferrari νωρίτερα φέτος, αλλά δεν γνώρισε την κριτική -ή και το χλευασμό- που βιώνει κάθε φορά η ιταλική ομάδα.

Η Scuderia μπορεί να μην είχε στο GP Μεξικού την ταχύτητα για να ανταγωνιστεί τις RBR και Mercedes, αλλά είχε την άρτια στρατηγική - αυτή που χάρισε και στον Μαξ Φερστάπεν τη νίκη διά περιπάτου στην πίστα Χερμάνος Ροντρίγκεζ: εκκίνηση με τη μαλακή γόμα, αλλαγή στη μέση σε ένα και μόνο πιτ-στοπ.

Η Mercedes F1, αντίθετα, εκ των υστέρων διαπίστωσε ότι οι δικές της αποφάσεις ήταν λανθασμένες: οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ εκκίνησαν με τη μέση γόμα, και στο ένα τους πιτ-στοπ έβαλαν τη σκληρή. Ως αποτέλεσμα, ενώ οι δύο W13 είχαν την ταχύτητα να απειλήσουν τον Ολλανδό σε αυτές τις συνθήκες, η λανθασμένη στρατηγική στέρησε από τους δύο Βρετανούς αυτή τη δυνατότητα.

«Η Mercedes έκανε τώρα το δεύτερό της λάθος στην επιλογή ελαστικών και κανείς δεν πέφτει πάνω της. Στη Ferrari, τα λάθη κριτικάρονται πάντα δύο φορές πιο σκληρά» είπε σχετικά ο Μπινότο - όχι για να ασκήσει κριτική στη Mercedes, αλλά με τη μορφή παραπόνου για τη σκληρή αντιμετώπιση που βίωσε η Scuderia για δύο αντίστοιχα στρατηγικά λάθη της νωρίτερα φέτος.

Και δεν είναι μόνο η στρατηγική, αλλά και τα προβλήματα που φέρνουν καθυστερήσεις στα πιτ-στοπς. Η Ferrari γνώρισε έντονο χλευασμό για ένα κακό πιτ-στοπ του Σάινθ νωρίτερα φέτος, όμως η Red Bull δεν βίωσε κάτι ανάλογο για το δεύτερο στη σειρά πρόβλημα στην αλλαγή ελαστικών - του Μαξ Φερστάπεν στο Όστιν, και του Σέρτζιο Πέρεζ στο Μεξικό.

Πέραν αυτού, ο Ιταλός διοικητής της ομάδας του Μαρανέλο αναφέρθηκε και στην απειλή της Mercedes για τη δεύτερη θέση του φετινού πρωταθλήματος κατασκευαστών - θέση που προσφέρει σε όποια ομάδα την κατακτήσει αρκετά εκατομμύρια δολάρια παραπάνω από το μερίδιο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Η Ferrari έχει προβάδισμα μόνο 40 βαθμών, δύο αγώνες (εκ των οποίων το GP Βραζιλίας έχει και Sprint) πριν το τέλος της φετινής σεζόν.

Μιλώντας για τη μάχη αυτή, ο Μπινότο σχολίασε: «Η Mercedes εξέλιξε το αυτοκίνητό της με πιο επιθετικό ρυθμό τελευταία. Εμείς κάναμε πίσω νωρίτερα, και αφοσιωθήκαμε αποκλειστικά στο [αυτοκίνητο του] 2023». Επιπλέον, ο Ιταλός δεν ανησυχεί ότι η εμφάνιση της F1-75 στο Μεξικό θα επαναληφθεί στη Βραζιλία και στο Άμπου Ντάμπι, στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς.

Μιλώντας στο γερμανικό Auto, Motor und Sport, o Μπινότο εξήγησε ότι η Ferrari αναγκάστηκε στο Μεξικό να περιορίσει την απόδοση των μονάδων ισχύος των δύο μονοθεσίων της, διότι ο μικρός σε μέγεθος υπερσυμπιεστής σε συνδυασμό με το ελλιπές οξυγόνο στα 2.240 μέτρα του υψόμετρου του σιρκουί έθεταν σε κίνδυνο την αξιοπιστία του κινητήρα.

Κατά συνέπεια, θεωρεί τη φτωχή εμφάνιση στο Μεξικό -όπου οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ για πρώτη φορά φέτος δεν είχαν καμία ελπίδα για μια θέση στο βάθρο- ως μια παρένθεση: «Δεν βλέπω κάποιο αρνητικό μοτίβο εδώ. Το Μεξικό ήταν κάτι ακραίο. Από την άλλη, όμως, ήμασταν και σε άλλους τομείς μακριά από το σημείο που θέλουμε και πρέπει να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας ποιοί ήταν οι λόγοι για αυτό».

Οι τομείς στους οποίους ο Μπινότο αναφέρεται είναι αναμφίβολα η εμφανέστατη, όλο το τριήμερο, έλλειψη πρόσφυσης -και συνεπώς και ισορροπίας των ρυθμίσεων- της F1-75 στα χέρια κυρίως του Λεκλέρ, και λιγότερο του Σάινθ. Κι αυτά είναι θέματα που η Scuderia πρέπει να λύσει πριν το Ιντερλάγκος.

Photo credits: Associated Press

TAGS FORMULA 1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ