Μπινότο: "Ο Ρουέντα είναι σπουδαίος και τον εμπιστεύομαι"
Ο επικεφαλής στρατηγικής της Scuderia Ferrari Ινάκι Ρουέντα βρίσκεται από το GP Ουγγαρίας στο «μάτι του κυκλώνα» από πολλούς φίλους της ομάδας και σχολιαστές της F1, αλλά ο Ματία Μπινότο προσέφερε την πλήρη του στήριξη στον Ισπανό και στους συνεργάτες του.
Πέραν αυτού, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari εξέφρασε και πάλι -εμμέσως- την άποψη ότι ο Σαρλ Λεκλέρ δεν έχασε τον αγώνα της Βουδαπέστης λόγω της επιλογής λανθασμένης γόμας -των σκληρών ελαστικών- στο δεύτερό του πιτ-στοπ, αλλά κυρίως επειδή η Ferrari F1-75 για πρώτη φορά φέτος δεν ήταν ανταγωνιστική, δεν είχε στον αγώνα την ταχύτητα που η ιταλική ομάδα ήλπιζε ότι θα είχε μετά τις δοκιμές της Παρασκευής στο Ουγγαρόρινγκ.
Ο Μπινότο ξεκαθάρισε πρόσφατα ότι δεν χρειάζεται να γίνει καμία αλλαγή στο Μαρανέλο στη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, ότι η ομάδα χτίζεται και εξελίσσεται ακόμα, κι έτσι στήριξε απόλυτα -όπως κάθε αξιοπρεπής διοικητής- τους ανθρώπους του Μαρανέλο. Το ίδιο έκανε και τώρα, ενδιαμέσου των «πυρών» που δέχεται ο επικεφαλής στρατηγικής Ινάκι Ρουέντα.
Κάποια από τα πυρά αυτά ήρθαν από έναν -ακόμη- από τους πρώην οδηγούς της Formula 1 που σχολιάζουν τα τεκταινόμενα, τον Μίκα Σάλο. Ο Φινλανδός ήταν ο αντικαταστάτης του Μίκαελ Σουμάχερ στη Scuderia το 1999, μετά τον τραυματισμό του Σούμι στο Σίλβερστοουν, και θα κέρδιζε το GP της Αυστρίας αν δεν χάριζε τη νίκη στον Έντι Ιρβάιν, για να τον βοηθήσει στη διεκδίκηση του τίτλου που εντέλει έχασε από τον Μίκα Χάκινεν.
Ο Σάλο είπε, συγκεκριμένα: "Η Ferrari είναι σίγουρα πολύ γρήγορη, όμως πάντα κάτι πάει στραβά, Δεν ξέρω τι είναι. Άλλες φορές κάνουν λάθη οι οδηγοί, άλλες η ομάδα πάλι. Δεν κερδίζεις πρωταθλήματα με τέτοιο τρόπο. Είναι δύσκολο να πούμε τι προκαλεί αυτά τα προβλήματα. Είμαι αρκετά μακριά από την ομάδα για να γνωρίζω. Αλλά πιστεύω πως κάτι πάει στραβά κάθε φορά.
Είναι μια δύσκολη κατάσταση, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα τη διερευνήσουν εις βάθος και θα την επιλύσουν. Διότι με αυτόν τον τρόπο απλώς χαρίζουν το πρωτάθλημα. Σίγουρα ασκείται πολλή πίεση στην ομάδα, αλλά αυτό ισχύει για κάθε ομάδα. Η διοίκηση είναι πάντα υπό πίεση να αποδώσει, και φυσικά στην Ιταλία έχουν ισχυρές απόψεις και η Ferrari έχει αλλάξει πολλές φορές τη διοίκηση της ομάδας.
Νομίζω ότι ο Ματία έκανε πολύ καλή δουλειά για να επαναφέρει τη Ferrari στην κορυφή. Είναι μικρά πράγματα αυτά που πρέπει να φτιάξουν. Τα πάνε εξαίρετα τα Σάββατα, από τις Κυριακές είναι σαν οι αποφάσεις τους να παίρνουν το λάθος δρόμο πριν καν αρχίσει ο αγώνας, σαν να προσπαθούν να χάσουν τον αγώνα αντί να τον κερδίσουν. Όπως είναι τα πράγματα, δεν πιστεύω καν ότι αξίζουν τους τίτλους", κατέληξε ο Φινλανδός.
Ο Μπινότο, όμως, παραμένει ανυποχώρητος στην υπεράσπιση των ανθρώπων του Μαρανέλο: "Κοιτάζω την γενική ισορροπία όλης της χρονιάς, και ακολουθήσαμε τη σωστή στρατηγική στη Γαλλία, τη σωστή στην Αυστρία, καθώς και πολλές άλλες φορές", είπε ο Ιταλός. "Ορισμένες φορές κάνεις ένα λάθος, άλλες φορές κάνουν οι άλλοι λάθη. Δεν είναι μόνο ο Ινάκι [Ρουέντα], όλη η ομάδα του είναι σπουδαίοι. Τους υποστηρίζω πλήρως, γιατί τους εμπιστεύομαι", συμπλήρωσε.
Κι όπως προαναφέρθηκε, το πιο ανησυχητικό ζήτημα για τη Scuderia στην Ουγγαρία δεν ήταν η λανθασμένη στρατηγική, αλλά η έλλειψη ανταγωνιστικότητας του cavallino στον αγώνα, σε σχέση με την ταχύτητα που είδε δείξει στις δοκιμές της Παρασκευής.
Και ο Μπινότο το επανέλαβε: "Είναι σημαντικό να πούμε ότι πιστεύουμε πως το αυτοκίνητο δεν δούλευε όπως περιμέναμε, και δεν είχαμε την ταχύτητα που ελπίζαμε να έχουμε βλέποντας τις δοκιμές της Παρασκευής. Δεν είχαμε το ρυθμό που είδαμε την Παρασκευή για προσομοιώσεις αγώνα. Η γενική μας ταχύτητα στον αγώνα δεν ήταν αρκετά καλή, και ό,τι ελαστικά κι αν χρησιμοποιούσαμε δεν θα ήμασταν όσο γρήγοροι ελπίζαμε.
Οπότε, όπως έχω πει ήδη, το βασικό θέμα που πρέπει να κοιτάξουμε δεν είναι η στρατηγική, αλλά για ποιο λόγο το αυτοκίνητο δεν ήταν όσο καλό ελπίζαμε ότι θα ήταν. Για πρώτη φορά μέχρι τώρα φέτος, το αυτοκίνητο δεν είχε την ταχύτητα που φυσιολογικά περιμένουμε από αυτό", κατέληξε ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari.