Νέο και άνευ όρων τριετές συμβόλαιο του Τότο Βολφ με τη Mercedes F1
Ο Τότο Βολφ επιβεβαίωσε ότι υπέγραψε νέο συμβόλαιο διάρκειας τριών ετών για να παραμείνει στο τιμόνι της Mercedes F1, καλμάροντας προς το παρόν τη φημολογία ότι εποφθαλμιά την προεδρία της FIA ή τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1.
Τον τελευταίο χρόνο αρκετά δημοσιεύματα στον ευρωπαϊκό Τύπο συνέδεαν το όνομα του Αυστριακού δισεκατομμυριούχου με τη θέση του Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ στο θώκο της FIA, καθώς και με του Στέφανο Ντιμενικάλι στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1 (και συνεπώς και της αμερικανικής κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, Liberty Media).
Όμως, τώρα ο Βολφ επιβεβαίωσε -μιλώντας στην αγγλική εφημερίδα The Telegraph- ότι θα παραμείνει στη θέση του διευθυντή της Mercedes F1 τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2027, καθώς υπέγραψε νέο συμβόλαιο με την ομάδα.
Βεβαίως, πρέπει να πούμε ότι ο Αυστριακός είναι ο ιδιοκτήτης του ενός τρίτου της ομάδας του Μπράκλεϊ. Αυτό σημαίνει ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes Όλα Καλένιους και ο ιδιοκτήτης της INEOS Σερ Τζιμ Ράτκλιφ, που κατέχουν το υπόλοιπο ποσοστό της ομάδας, πείστηκαν ότι ο Βολφ είναι ο ενδεδειγμένος άνθρωπος για να επιχειρήσει την επιστροφή της ομάδας στην κορυφή της F1 παρά τα άνυδρα και αποτυχημένα δύο τελευταία χρόνια.
Πέρσι ο ίδιος ο Βολφ είχε μιλήσει για πρώτη φορά για τη μελλοντική στιγμή της αποχώρησής του, και πολλοί πίστεψαν ότι η μεταγραφή του “δεξιού χεριού του”, Τζέιμς Βάουλς, στη θέση του διευθυντή της Williams F1 έγινε εσκεμμένα από τον Αυστριακό, ώστε ο Βάουλς να αποκτήσει διοικητική εμπειρία για να αναλάβει τη Mercedes F1 στο μέλλον.
Το ίδιο, άλλωστε, είχε κάνει και ο ίδιος ο Βολφ, αγοράζοντας μερίδιο της Williams και αναλαμβάνοντας τη διεύθυνσή της πριν μεταβεί στην Mercedes F1 ενόψει της σεζόν του 2013. Όμως, το σενάριο Mercedes-Βάουλς είτε δεν ισχύει, είτε θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια ακόμα.
“Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό μεταξύ των τριών μας [Βολφ-Καλένιους-Ράτκλιφ] είναι πως υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη”, δήλωσε ο Βολφ. “Στο τέλος της ημέρας, μιας και είμαι και εγώ ο ίδιος μέτοχος της ομάδας, θέλω και εγώ την καλύτερη απόδοση της επένδυσης. Και η καλύτερη απόδοση της επένδυση είναι να κερδίζεις.
Δεν πρόκειται να προσπαθήσω να κρατηθώ σε μια θέση αν πιστέψω πως κάποιος άλλος μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από μένα. Και διασφαλίζω ότι θα έχω ανθρώπους γύρω μου που θα μπορούν να μου το πουν αν πάψει να ισχύει. Στο τέλος και οι τρεις μας αποφασίσαμε: ‘ας πάμε ξανά’. Ποτέ μου δεν είχα κάποιο όρο συγκεκριμένης απόδοσης. Είτε εμπιστεύεσαι κάποιον είτε όχι. Και ήμασταν ανέκαθεν ευθυγραμμισμένοι ως μέτοχο”.
Όλα αυτά έρχονται μετά από δύο χρονιές φτωχής και προβληματικής απόδοσης της Mercedes στη Formula 1, καθώς η Red Bull την έκλεψε το θρόνο της F1, και μετά από την πρώτη σεζόν (2023) που η ομάδα δεν κέρδισε ούτε ένα GP υπό την καθοδήγηση του Βολφ.
“Είμαι μέρος της ομάδας σε διάφορες λειτουργίες της. Είμαι συμμέτοχος. Είμαι στο διοικητικό συμβούλιο. Αυτά είναι πράγματα που δεν θα αλλάξουν όποιο εκτελεστικό ή μη εκτελεστικό ρόλο διαθέτω”, πρόσθεσε ο Αυστριακός.
Και κατέληξε: “Νιώθω καλά, πάντως. Το ρίσκο για μένα είναι πάντα να μην βαρεθώ, παρά να ‘καώ’. Κι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποδέχομαι τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε σήμερα, παρότι ορισμένες φορές δείχνουν πολύ, πολύ δύσκολες να τις διαχειριστείς”.
Με την παρουσίαση της νέας Mercedes W15 στις 15 Φεβρουαρίου για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2024, ο Βολφ ελπίζει ότι με το εν λευκώ σχεδιασμένο μονοθέσιό της η ομάδα του θα καταφέρει να αναστρέψει την υστέρηση των δύο τελευταίων ετών και να επιστρέψει στο θρόνο του σπορ, χωρίς να χρειαστεί να περιμένει τη μεγάλη αλλαγή των κανονισμών του 2026.