X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Νέο πλήγμα για τον Φερστάπεν: Πόσες θέσεις αναμένεται να χάσει στην εκκίνηση του GP Βραζιλίας

Red Bull driver Max Verstappen, of the Netherlands, talks with a team member during the third free practice one day ahead of the Formula One Mexico Grand Prix auto race at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City, Saturday, Oct. 26, 2024. AP PHOTO/MOISES CASTILLO

Η Red Bull εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τοποθετήσει έναν φρέσκο κινητήρα στο μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν στο GP του Ιντερλάγκος, το προσεχές τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου), και αν εντέλει καταλήξει σε αυτή την απόφαση τότε ο Ολλανδός θα δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση.

Η Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα εισαγωγής του θερμικού V6 Turbo κινητήρα της Honda στις ελεύθερες δοκιμές του GP Μεξικού, το περασμένο τριήμερο.

Το πρόβλημα ήταν τέτοιο που η RBR προχώρησε στην αλλαγή του κινητήρα του, αλλά το γεγονός ότι χρησιμοποιήσε μία από τις προηγούμενες μονάδες ισχύος του Ολλανδού δεν επέφερε ποινή θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα της Πόλης του Μεξικού, για τον πρωταθλητή.

Επέφερε, όμως, σοβαρή υστέρηση της RB20 στην ταχύτητά της στην ευθεία, καθώς μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων οι κινητήρες της F1 τείνουν να μην φτάνουν στο peak της απόλυτης απόδοσής τους. Ενδεικτικό είναι ότι στην κεντρική ευθεία του Μεξικού, πριν τη ζώνη DRS, η ταχύτητα του Φερστάπεν ήταν 251,4 km/h, ενώ του Σέρτζιο Πέρεζ 253,4 km/h.

Κατά συνέπεια, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ταχύτερες Ferrari και McLaren, η RBR εξετάζει το ενδεχόμενο να τοποθετήσει έναν φρέσκο V6 Turbo στο μονοθέσιο του Φερστάπεν για το GP της Βραζιλίας.

Δεδομένου ότι ο Ολλανδός έχει ξεπεράσει το επιτρεπτό όριο κινητήρων για τη σεζόν, που είναι 4, και ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που θα το ξεπεράσει, η ποινή που αντιμετωπίζει ο Ολλανδός είναι 5 θέσεων στην εκκίνηση - που θα προστεθούν στη θέση που θα κατακτήσει το Σάββατο (2/11) στις δοκιμές κατάταξης.

Η επιλογή του αγώνα της Βραζιλίας από τη Red Bull Racing για την ποινή αυτή έχει λογική, καθώς η πίστα του Ιντερλάγκος προσφέρει δύο κλασσικά σημεία προσπέρασης - και αυτό θα βοηθήσει τον Ολλανδό να ανελιχθεί στην κατάταξη και να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις στον αγώνα της Κυριακής.

Εξάλλου, το τριήμερο της Βραζιλίας περιλαμβάνει και αγώνα Sprint, που σημαίνει ότι θα μοιραστούν επιπλέον βάθμοί – τους οποίος χρειάζεται ο Φερστάπεν στη μάχη του με τον Λάντο Νόρις για το φετινό πρωτάθλημα οδηγών. Μετά το Μεξικό, ο Ολλανδός έχει προβάδισμα 47 βαθμών από τον Άγγλο της McLaren στην κορυφή του πρωταθλήματος, 4 GP και 2 Sprint πριν το τέλος της σεζόν.

Με δεδομένα τα παραπάνω, είναι απόλυτα απαραίτητο για τη Red Bull να βρει όση περισσότερη ταχύτητα μπορεί για τη RB20 του Ολλανδού. Διότι, όπως είπε ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο, σε αντίθεση με τις ποινές 20 δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Μαξ στο Μεξικό για τις κινήσεις του στη μάχη με τον Νόρις, “πιο ανησυχητικό για εμάς ήταν ότι δεν καταφέραμε να κάνουμε τα ελαστικά να δουλέψουν - και τη μέση και τη σκληρή γόμα.

Δεν ήμασταν πουθενά κοντά στις δύο επικεφαλής ομάδες και φαντάζομαι ότι εν μέρει αυτό οφειλόταν στο ότι την Παρασκευή δεν μπορούσαμε να συμμετέχουμε λόγω των προβλημάτων του κινητήρα.

Πρέπει να κάνουμε κάτι, είναι ξεκάθαρο. Πρέπει επίσης να αλλάξουμε και τον κινητήρα, διότι ήμασταν τόσο αργοί στην ευθεία. Ο κινητήρας που είχαμε δεν θα έπρεπε να βρισκόταν στο αυτοκίνητο, και το πιθανότερο είναι ότι θα κάνουμε [την αλλαγή] στη Βραζιλία”, πρόσθεσε ο Μάρκο, μιλώντας στο αυστριακό δίκτυο ORF.

Και κατέληξε λέγοντας ότι ο κινητήρας που η ομάδα τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Φερστάπεν το περασμένο Σάββατο στο Μεξικό “δεν προοριζόταν πλέον για χρήση σε αγώνες, διότι όσο πιο γερασμένος είναι ένας κινητήρας τόσο περισσότερο πέφτει η απόδοσή του.

Η ποινή [για την αλλαγή κινητήρα] θα είναι πέντε θέσεις. Αυτό δεν θα είναι τόσο καταστροφικό στη Βραζιλία, για παράδειγμα, όπου μπορείς να προσπεράσεις σχετικά εύκολα. Αλλά είδαμε ότι χάναμε 3 έως 8 km/h στις ευθείες”.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ