ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Νεβίλ και Τάνακ στο SPORT24: "Η θέση του Ακρόπολις είναι στο WRC"

2021 FIA World Rally Championship
Round 07, Rally Estonia
15-18 July 2021

Portrait, Thierry Neuville

Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
2021 FIA World Rally Championship Round 07, Rally Estonia 15-18 July 2021 Portrait, Thierry Neuville Photographer: Dufour Fabien Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH HYUNDAI MOTORSPORT / FABIEN DUFO

Οι δύο πρωταγωνιστές του WRC με τη Hyundai, Τιερί Νεβίλ και Οττ Τάνακ, μίλησαν στο SPORT24 για τις Ειδικές Διαδρομές, το σχεδιασμό και το χαρακτήρα του Ράλλυ Ακρόπολις, για τη στρατηγική που πρόκειται να ακολουθήσουν, καθώς και για τα νέα αυτοκίνητα Rally 1 του 2022.

Το SPORT24 ήταν το μοναδικό ελληνικό αθλητικό site που συμμετείχε στις συνεντεύξεις, μέσω Zoom, του Τιερί Νεβίλ και του Οττ Τανάκ -των δύο ηγετών της Hyundai-, που ξεκινούν σήμερα το Ράλλυ Ακρόπολις 2021 διεκδικώντας ο καθένας τη δεύτερη φετινή του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Ποιά είναι η γνώμη σου για τις Ειδικές, από τις αναγνωρίσεις;

Τιερί Νεβίλ: "Είχε πολλή λάσπη, για να είμαι ειλικρινής. Δεν μπορούμε να πούμε πολλά από τώρα διότι δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς θα είναι οι συνθήκες στον αγώνα. Οι Ειδικές της Παρασκευής ήταν στεγνές, όμως οι άλλες ήταν λασπώδεις και κανείς δεν ξέρει αυτή τη στιγμή πώς θα είναι [στον αγώνα]. Ήταν δύσκολο με τη λάσπη στις αναγνωρίσεις, διότι και η ορατότητα δεν ήταν πάντοτε τόσο καλή. Σε ορισμένες Ειδικές έβρεχε πολύ, και είχε πυκνή ομίχλη. Αν ο καιρός παραμείνει όπως τώρα, ο αγώνας θα είναι μια πρόκληση λόγω των εναλλαγών πρόσφυσης, και επίσης επειδή υπάρχουν αρκετές πέτρες στο δρόμο. Αν ο καιρός είναι στεγνός, θα έχουμε να κάνουμε περισσότερο με τη διαχείριση των ελαστικών".

Οττ Τάνακ: "Είδαμε τις καινούριες Ειδικές, ειδικά αυτές που θα διεξαχθούν μία φορά, αλλά αυτό μπορεί να μην έχει και τόση σημασία διότι -λόγω της βροχής- τα δεδομένα στον αγώνα μπορεί να αλλάξουν σε σχέση με τις αναγνωρίσεις".

Ο εκ των πρωταγωνιστών του WRC με τη Hyundai, Οττ Τάνακ
Ο εκ των πρωταγωνιστών του WRC με τη Hyundai, Οττ Τάνακ HYUNDAI MOTORSPORT / FABIEN DUFO

Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις στο αυτοκίνητό σας για το Ακρόπολις, έπειτα από τα προηγούμενά σας χωμάτινα ράλι;

Τιερί Νεβίλ: "Πάντα υπάρχουν βελτιώσεις, μετά και τις δοκιμές που κάναμε εδώ, και προσαρμόσαμε τις ρυθμίσεις μας για αυτές τις συνθήκες. Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την τελευταία φορά που ήρθαμε εδώ και ήταν καλό που κάναμε αυτές τις δοκιμές για το συγκεκριμένο αγώνα. Όλοι θα έχουμε λίγο περισσότερο χρόνο και στο shakedown για να πετύχουμε το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου".

Οττ Τάνακ: "Εγώ προσωπικά δεν έχω κάνει κάτι, είναι θέμα της ομάδας. Όμως, γενικώς, δεν υπάρχουν και πολλά που να μπορούμε να αλλάξουμε".

Ο σχεδιασμός αυτού του αγώνα είναι λίγο διαφορετικός από τον συνηθισμένο, δεδομένου ότι δεν έχουμε δύο loops των ίδιων Ειδικών -ένα το πρωί και ένα το απόγευμα- κάθε μέρα, αλλά συνεχόμενες διαφορετικές Ειδικές. Πιστεύεις ότι αυτό θα είναι μια πρόκληση για εσάς;

Τιερί Νεβίλ: "Είναι σίγουρα παράξενο, διότι έχουμε μόνο τέσσερις Ειδικές σε όλο τον αγώνα που είναι επαναλαμβανόμενες και στις άλλες θα κάνουμε μόνο ένα πέρασμα. Βασικά, πρέπει να το σκεφτείς αυτό όταν χαράζεις τη στρατηγική σου, τη στρατηγική για τα ελαστικά κ.λπ. Ειδικά αν εκκινείς από τους πρώτους, όπως εγώ, δεν έχεις πολλές ευκαιρίες για να καλύψεις το χαμένο έδαφος από την Παρασκευή και να έχεις καλύτερη θέση εκκίνησης [την επόμενη μέρα]. Είμαστε από εκείνους που θα καθαρίζουν τις Ειδικές [την Παρασκευή] και έχουμε μόνο μία Ειδική στην οποία μπορούμε να ανακτήσουμε λίγο από το χαμένο χρόνο στο δεύτερο πέρασμα, την ΕΔ4.

Οι Ειδικές θα κρύβουν παγίδες, θα υπάρξουν κλαταρίσματα ακόμα και στο στεγνό, ενώ αν βρέχει θα υπάρχει πάντα το ρίσκο να γλιστρήσεις εκτός δρόμου. Ο δρόμος είναι πολύ, πολύ ολισθηρός σε αυτές τις συνθήκες - δεν είναι σαν κανονική λάσπη αλλά σαν μια κολλώδη ουσία, και δεν υπάρχουν και πολλά να κάνεις όταν γλιστράς στην επιφάνειά της. Οπότε βλέπω αυτό το ράλι περισότερο σαν αγώνα αντοχής, παρά σαν σπριντ".

Οττ Τάνακ: "Εξαρτάται από τις συνθήκες που θα επικρατούν στον αγώνα. Στο στεγνό είναι σημαντικό να εκκινείς από όσο το δυνατόν πιο πίσω θέση. Εξαρτάται πώς θα είναι ο δρόμος. Αν βρέξει, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο γρήγορα θα στεγνώσουν οι δρόμοι. Θα έλεγα ότι ο αγώνας εξακολουθεί να είναι ακόμα αρκετά μικρός σε μήκος, οπότε δεν υπάρχει χωρός στην πραγματικότητα για κάποια ιδιαίτερη στρατηγική - το μόνο που χρειάζεται είναι να πιέζεις διαρκώς".

Ο Οττ Τάνακ σε αγώνα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην Εσθονία | 15-18 Ιουλίου 2021
Ο Οττ Τάνακ σε αγώνα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην Εσθονία | 15-18 Ιουλίου 2021 HYUNDAI MOTORSPORT / FABIEN DUFO


Αυτός ο αγώνας έχει τη φήμη ότι είναι δυσκολός. Από τις αναγνωρίσεις, πιστεύεις ότι φέτος είναι σκληρός; Και, πιστεύεις ότι έχουν τέτοιου είδους αγώνες θέση στο Πρωτάθλημα;

Τιερί Νεβίλ: "Είμαστε οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου και πρέπει επίσης να αντιμετωπίζουμε τους καλύτερους και τους πιο δύσκολους δρόμους του κόσμου. Είμαστε εδώ για να δουλέψουμε και να αμφισβητήσουμε τα όρια του εαυτού μας, το αυτοκινήτου, της ομάδας. Αυτό είναι που μας αρέσει στα ράλι, είναι ένα από τα τελευταία αθλήματα που φτάνεις στα όρια του εξοπλισμού του, των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου και του εαυτού σου. Γι' αυτό μας αρέσουν τα ράλι, γι' αυτό είμαστε εδώ και γι' αυτό μας αρέσει πολύ Ελλάδα και η επιστροφή της στο πρόγραμμα".

Οττ Τάνακ: "Σίγουρα ο αγώνας δεν είναι πλέον όσο σκληρός ήταν στο παρελθόν. Εντάξει, σε ορισμένα σημεία η επιφάνεια είναι αρκετά απαιτητική, και κάποιες Ειδικές ειδικά στο δάσος κρύβουν αρκετές προκλήσεις. Δεν είναι ένα εύκολο ράλι, αλλά δεν είναι σκληρό όπως κάποτε. Δεν είναι πια ένας αγώνας αντοχής, τουλάχιστον όχι όσο παλιά. Οι δρόμοι είναι σε αρκετά καλή κατάσταση, δείχνουν καλοί. Το Ακρόπολίς ήταν πάντοτε στο πρόγραμμα στο παρελθόν - είναι ένας μοναδικός και ιδιαίτερος αγώνας και σίγουρα έχει θέση [στο WRC]".

Ποιά είναι η άποψή σου για τα αυτοκίνητα Rally 1 της επόμενης χρονιάς;

Τιερί Νεβίλ: "Σίγουρα δεν συμφωνώ με όλες αυτές τις αλλαγές που γίνονται διαρκώς από τη FIA και τους κατασκευαστές. Kάνουν τα αυτοκίνητα λιγότερο εντυπωσιακά, πιο επικίνδυνα στην οδήγηση - και στο τέλος μπορεί να αποδειχθούν και τα πιο ακριβά που έχουμε δει ποτέ στο WRC. Είναι κρίμα, αφαιρούνται πολλά αεροδυναμικά στοιχεία, κι απλά ελπίζουμε να έχουμε παρεμφερείς αεροδυναμικές τιμές με πριν. Όμως κάτι τέτοιο θα είναι δύσκολο, το πιο πιθανό είναι η απόδοση [των Rally 1] να είναι κοντά σε αυτή των [σημερινών] R5. Για μένα είναι ένας λάθος δρόμος. Δεν συμφωνώ, και δεν είμαι καθόλου χαρούμενος, για να είμαι ειλικρινής. Αλλά προφανώς κανείς δεν έχει τα κότσια να υποστηρίξει μια διαφορετική θέση και να αντιδράσει σε ό,τι έχει αποφασίσει η FIA. Είναι κρίμα, και έχω πει την άποψή μου πολλές φορές. Αλλά προφανώς στους καιρούς μας η άποψη των οδηγών δεν ακούγεται πια και αυτό κάνει τη ζωή μας πιο εκνευριστική".

Οττ Τάνακ: : "Είναι μια μεγάλη ιστορία. Σίγουρα, οι κανονισμοί είναι αυτοί που είναι. Τώρα είναι πια μια πραγματικότητα, και η ομάδα εργάζεται πυρετωδώς για να κάνει το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα. Σίγουρα θα υπάρξει πολλή δουλειά ακόμα, ώστε στο τέλος της χρονιάς να είμαστε έτοιμοι".

Ο Τιερί Νεβίλ σε αγώνα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην Εσθονία | 15-18 Ιουλίου 2021
Ο Τιερί Νεβίλ σε αγώνα του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ στην Εσθονία | 15-18 Ιουλίου 2021 HYUNDAI MOTORSPORT / ROMAIN THUI

Photo credits: Hyundai Motorsport Media

TAGS ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ