X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Νίκη με 14 χιλιοστά διαφορά

Με αυτή την ανύπαρκτη διαφορά ο Άιρτον Σένα με Lotus νικούσε τον Νάιτζελ Μάνσελ της Williams στη Χερέθ ακριβώς πριν από 27 χρόνια (video).

Μια τέτοια μέρα πριν από 27 χρόνια ο Άιρτον Σένα, ο Νάιτζελ Μάνσελ και ο Αλέν Προστ ανέβαιναν μαζί στο βάθρο των νικητών του ισπανικού Grand Prix.

Μόλις 14 χιλιοστά χώρισαν τον Βραζιλιάνο νικητή με τη Lotus από τον δεύτερο Βρετανό με τη Williams. Απειροελάχιστη διαφορά και ένα μεγάλο ρεκόρ στην ιστορία της Φόρμουλα 1.

Ο Σένα στην προτελευταία σεζόν του με την ιστορική ομάδα έκλεισε στους τελευταίους γύρους τον Μάνσελ. Στο τέλος εκείνης της χρονιάς ο βρετανικός Τύπος θα θυμόταν πως αν ο Μάνσελ είχε καταφέρει να περάσει τον Σένα, θα είχε τρεις επιπλέον βαθμούς και θα ήταν και παγκόσμιος πρωταθλητής!

Βλέπετε, η Williams έχασε το πρωτάθλημα των οδηγών εξαιτίας της διαμάχης ανάμεσα στον Μάνσελ και στον Νέλσον Πικέ και από αυτή την κόντρα επωφελήθηκαν ο Προστ και η McLaren.

Ο Σένα πήρε τη νίκη στο δεύτερο αγώνα της χρονιάς στην ισπανική πίστα της Χερέθ ντε λα Φροντέρα (σ.σ. φιλοξένησε για τελευταία φορά GP το 1997). Μετά τον τερματισμό ο Μάνσελ είχε αστειευτεί, λέγοντας πως κανονικά θα έπρεπε να πάρουν και οι δύο οδηγοί από 7.5 βαθμούς.

Πέντε χρόνια νωρίτερα, το 1981, την τελευταία φορά που η Ισπανία είχε φιλοξενήσει αγώνα της Φόρμουλα 1 ο Ζιλ Βιλνέβ με μια κακή Ferrari είχε οδηγήσει ένα τρενάκι οδηγών στον τερματισμό στη διασημότερη ίσως νίκη της καριέρας του.

Ο Σένα άφησε τη Lotus για τη McLaren, υπογράφοντας συμβόλαιο τον Σεπτέμβριο του 1987. Είχε πιέσει τη Lotus να αθετήσει το συμβόλαιο της με τη Renault και να χρησιμοποιήσει τους κινητήρες της Honda. Το 1988 η Lotus δίχως τον Σένα συνέχισε να χρησιμοποιεί κινητήρες της Honda, όμως η συμφωνία δεν ανανεώθηκε από την πλευρά των Ιαπώνων.

Η Lotus έμεινε πίσω από τον ανταγωνισμό, εξαφανίστηκε από τη Φόρμουλα 1 και τις τελευταίες δύο σεζόν μια άλλη ομάδα που προήλθε από τη Renault και χρησιμοποιεί το θρυλικό όνομα της Lotus πρωταγωνιστεί στη Φόρμουλα 1. Το πρωί στην Κίνα ο Κίμι Ράικονεν βρέθηκε πολύ κοντά στην πρώτη pole position της Lotus μετά το 1987 και το Grand Prix του Σαν Μαρίνο διά χειρός Σένα.

Το ισπανικό Grand Prix:

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ