Νίκη-μήνυμα του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό, η Ferrari θυμίζει μέρες του 2004
Τέσσερις αγώνες πριν αποχωρήσει από τη Scuderia για χαρη του Λιούις Χάμιλτον, ο Κάρλος Σάινθ έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα προς το Μαρανέλο και πάσα άλλη κατεύθυνση κυριαρχόντας στο GP της Πόλης του Μεξικού, εμπρός από τον Λάντο Νόρις που αξιοποίησε ένα λάθος του Μονεγάσκου στο τέλος για να πάρει τη 2η θέση. Δύο ποινές 10+10’’ έριξαν τον Μαξ Φερστάπεν στην 6η θέση.
Στο δεύτερο διαδοχικό αγώνα απόλυτης κυριαρχίας της Scuderia Ferrari, που διανύει αυτό τον καιρό μια περίοδο παντοκρατορίας αντίστοιχη του 2000-’04 με τον Μίκαελ Σουμάχερ, ο Κάρλος Σάινθ κυριάρχησε στο GP της Πόλης του Μεξικού - 20ό γύρο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.
Τον Ισπανό ακολούθησε στη 2η θέση ο Λάντο Νόρις της McLaren, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε ένα λάθος του Σαρλ Λεκλέρ πέντε γύρους πριν το τέλος για να περάσει τον Μονεγάσκο, και να πάρει έτσι 3 ακόμα βαθμούς για τη μάχη του με τον Μαξ Φερστάπεν για το φετινό τίτλο οδηγών.
Ο Φερστάπεν τερμάτισε στην 6η θέση, πίσω από τις δύο Mercedes των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ, διότι ο Ολλανδός δέχθηκε δύο ποινές 10+10 δευτερολέπτων, τις οποίες εξέτισε στο ένα και μοναδικό του πιτ-στοπ.
Οι ποινές αυτές επεβλήθησαν στον πρωταθλητή διότι στη μάχη του με τον Νόρις για την 3η θέση, νωρίς στον αγώνα, σύμφωνα με τους Αγωνοδίκες ώθησε τον Βρετανό της McLaren εκτός πίστας, κι έπειτα βγήκε και ο ίδιος ο Φερστάπεν εκτός πίστας και απέκτησε πλεονέκτημα.
Ο Σαρλ Λεκλέρ σχεδόν σε όλο τον αγώνα διατηρούσε με σχετική άνεση τη 2η θέση, όμως στο τέλος η εξαίρετη διαχείριση της σκληρής γόμας από τη McLaren επέτρεψε στον Νόρις να τον πλησιάσει. Ώσπου, πέντε γύρους πριν το τέλος, ένα τίναγμα της ουράς της Ferrari έστειλε στιγμιαία τον Μονεγάσκο εκτός πίστας, και επέτρεψε στον Νόρις να τον περάσει για τη 2η θέση.
Το GP Μεξικού με μια ματιά
- Όλοι οι πρωταγωνιστές εκκίνησαν με τη μέση γόμα και έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ, για τη σκληρή.
- Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν πέρασε τον Σάινθ και πήρε την πρωτοπορία, ακολούθησαν οι Νόρις, Λεκλέρ.
- Οι Τσουνόντα-Άλμπον είχαν ατύχημα στον πρώτο γύρο, που έβγαλε το όχημα ασφαλείας για 5 γύρους.
- Μετά το όχημα ασφαλείας, ο Φερστάπεν δεν κράτησε για πολύ την πρωτοπορία, καθώς τον πέρασε ο Σάινθ με μια περίτεχνη κίνηση.
- Έπειτα ο Φερστάπεν αμύνθηκε στην επίθεση του Νόρις, αλλά με δύο κινήσεις για τις οποίες οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν δύο ποινές 10+10 δευτερολέπτων.
- Ο Μαξ εξέτισε την ποινή στο πιτ-στοπ του, και ήταν ανέφικτο να ανέβει ψηλότερα από την 6η θέση.
- Ο Νόρις καταδίωξε τον Λεκλέρ στους τελευταίους 10 γύρους, και ένα λάθος του Μονεγάσκου επέτρεψε στον Άγγλο να περάσει.
- Στο τέλος ο Χάμιλτον πέρασε για την 4η θέση τον Ράσελ, που είχε ελαφρώς σπασμένη εμπρός πτέρυγα.
- Ο Πιάστρι έφτασε από την ουρά της εκκίνησης στην 8η θέση, κάνοντας το overcut σε πολλά μονοθέσια μπαίνοντας αργά στα πιτς.
- Ο Αλόνσο εγκατέλειψε με πρόβλημα στο σύστημα ψύξης των φρένων στο 400ό GP της καριέρας του.
Δείτε αναλυτικά εδώ τις βαθμολογίες μετά το GP του Μεξικού.
Η εξέλιξη του αγώνα
Μια λίγο πιο αστραπιαία αντίδραση του Μαξ Φερστάπεν μόλις έσβησαν τα 5 κόκκινα φώτα της εκκίνησης επέτρεψε στον Ολλανδό να μονομαχήσει με τον Σάινθ, και εντέλει να του πάρει την πρωτοπορία στις πρώτες στροφές του Αυτοκινητοδρομίου Ερμάνος Ροντρίγκεζ.
Ο Φερστάπεν έφτασε πρώτος στην πρώτη στροφή, αναγκάζοντας τον Σάινθ να ανοιχτεί στο γραδίσι. Ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα επικεφαλής, αλλά γρήγορα έδωσε την πρώτη θέση πίσω στον Ολλανδό.
Στον πρώτο γύρο, όμως, θα έβγαινε το όχημα ασφαλείας, διότι ο Πιέρ Γκασλί της Alpine ώθησε ακούσια τον Γιούκι Τσουνόντα της RB προς τα όρια της πίστας, με αποτέλεσμα ο Ιάπωνας να πατήσει το γρασίδι, να χάσει τον έλεγχο και να καταλήξει στη μπαριέρα - χτυπώντας και τη Williams του Άλεξ Άλμπον.
Πέντε γύρους αργότερα το όχημα ασφαλείας αποχώρησε. Ο Σάινθ έμεινε για δύο γύρους, υπομονετικά, πίσω από τον Φερστάπεν, ώσπου με το DRS τον πέρασε με μια γενναία κίνηση στη στροφή 1 - και κατάφερε να αμυνθεί από τον Ολλανδό στις επόμενες.
Αυτό έκανε τον Μαξ ευάλωτο τον Νόρις, ο οποίος σύντομα εξαπέλυσε την επίθεσή του. Καθώς οι δύο μάχονταν για τη δεύτερη θέση, ο Άγγλος επιχείρησε να περάσει τον Ολλανδό από την εξωτερική της στροφής 4, αλλά πέρασε βγαίνοντας εκτός των ορίων της πίστας. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι τον ώθησε εκτός ο Φερστάπεν, και του επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων.
Αργότερα, στην προσπάθεια του Φερστάπεν να ανακτήσει τη θέση, βούτηξε στην εσωτερική της στροφής 7 και στην έξοδό της βγήκε μαζί με τον Νόρις εκτός πίστας. Για το συμβάν αυτό οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Ολλανδός απέκτησε άδικο πλεονέκτημα, και του επέβαλλαν ποινή ακόμα 10 δευτερολέπτων.
Ο Λεκλέρ πήρε το δώρο των δύο διεκδικητών του τίτλου και τους πέρασε εκείνη τη στιγμή, για να πάρει τη 2η θέση. Ο Μονεγάσκος αρχικά πλησίασε τον Σάινθ στ 1,5’’, αλλά σύντομα ο Ισπανός χάθηκε στον ορίζοντα, και δεν απειλήθηκε ποτέ στην κορυφή έκτοτε - ακόμα και μετά τη φάση του ενός και μοναδικού πιτ-στοπ που έκαναν (σχεδόν) όλοι.
Προς το τέλος του αγώνα, όμως, ο Λεκλέρ άρχισε να έχει σημαντική φθορά της σκληρής του γόμας, σε αντίθεση με τον Νόρις που είχε αρκετά πιο καλό ρυθμό. Εννέα γύρους πριν το τέλος, ο Νόρις είχε πια φτάσει σε απόσταση αναπνοής από τη Ferrari, και τότε ο Μονεγάσκος με ένα τίναγμα της ουράς ανοίχτηκε εκτός πίστας στην έξοδο της τελευταίας στροφής - παραδίοντας τη 2η θέση στον Άγγλο της McLaren, ενώ φλέρταρε και επικίνδυνα με την πρόσκρουση στον τοίχο.
Ο Νόρις δεν είχε το χρόνο, και μάλλον ούτε και τον ρυθμό, να απειλήσει τον Σάινθ μέχρι την καρό σημαία. Ο Λεκλέρ, στο τέλος, αξιοποίησε τη διαφορά του από τις Mercedes για να βάλει ένα φρέσκο σετ ελαστικών, και να κερδίσει -όπως και έκανε- τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, για τη μάχη του τίτλου κατασκευαστών.
Πιο πίσω, ο Λιούις Χάμιλτον βγήκε νικητής μια εκτεταμένης μάχης με τον ομόλογό του στη Mercedes Τζορτζ Ράσελ, μετά από αμέτρητες προσπάθειες να τον περάσει - χωρίς να ρισκάρει, φυσικά, κάποιο δράμα για την ομάδα. Εντέλει πέρασε στον 66ο γύρο, από τους 71, και έφυγε για να τερματίσει 3,7’’ μπροστά του.
Ο Φερστάπεν δεν είχε μόνο το πρόβλημα των ποινών. Η μέση γόμα του παρέδωσε το πνεύμα νωρίς, ενώ έπειτα με τη σκληρή πάσχιζε να βρει ρυθμό. Έτσι, δεν απείλησε ποτέ τις Mercedes.
Ο Όσκαρ Πιάστρι έκανε 9-12 γύρους πιο αργά από τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές την αλλαγή ελαστικών του, και με τη φρέσκια γόμα στο τέλος κέρδισε αρκετές θέσεις - αλλά όχι και την 7η από τον εντυπωσιακό Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Αυστραλός, θυμίζουμε, αποκλείστηκε στο Q1 των δοκιμών κατάταξης και εκκίνησε από την ουρά του grid σήμερα.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ολοκλήρωσε το άκρως απογοητευτικό του GP στην πατρίδα του τερματίζοντας τελευταίος, καθώς η Red Bull τον έβαλε στο τέλος στα πιτς για να προσπαθήσει με φρέσκα ελαστικά να πάρει το βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Ο Μεξικανός είχε ξεκινήσει με ποινή 5’’ διότι τοποθετήθηκε λίγα εκατοστά έξω από το σημείο που έπρεπε στην εκκίνηση, και έπειτα στη μάχη του με τον Λίαμ Λόσον έμεινε με ζημιά στον πλευρικό αεραγωγό και στο δάπεδο της Red Bull RB20.
Έτσι, για τον Τσέκο έληξε άδοξα το GP της πατρίδας του, καθώς τώρα το καραβάνι της Formula 1 φεύγει άμεσα για τη Βραζιλία, όπου το προσεχές τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου) θα διεξαχθεί ο 21ος αγώνας (καθώς και το 5ο Sprint) του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1.