Nίκη όλο δράμα για Ντοβιτσιόζο
Ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο εξασφάλισε την 1η καρό σημαία της καριέρας του στο Ντόνινγκτον Παρκ σε ένα χαοτικό, εξαιτίας της βροχής, αγώνα.
Ο Ιταλός αναβάτης της Repsol Honda στη 2η χρονιά του στη μεγάλη κατηγορία εξασφάλισε την πρωτιά στο Ντόνινγκτον Παρκ. την τελευταία χρονιά που φιλοξενεί η συγκεκριμένη πίστα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας. Από το 2010 το βρετανικό γκραν πρι θα πραγματοποιείται στο Σίλβερστοουν.
O φετινός αγώνας που έγινε υπό συνθήκες... ψιλόβροχου και προκάλεσε πολλά προβλήματα στις ομάδες, θα μείνει στην ιστορία. Βλέπετε, ο Κόλιν Έντουαρντς της Tech 3 Yamaha τερμάτισε 2ος (1ο βάθρο μετά από το Λε Μαν το 2008) κι ας βρισκόταν στη μέση στο ξεκίνημα του αγώνα και ο Ράντι ντε Πουνιέ της LCR Honda κατετάγη 3ος. Πότε θα ξαναδούμε το βάθρο να έχει αυτή τη σύνθεση.
Τα φαβορί τα πήρε η βροχή
Τι απέγιναν οι μόνιμοι πρωταγωνιστές του MotoGP; Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Βαλεντίνο Ρόσι το... έσωσε την τελευταία στιγμή και τερμάτισε 5ος, ο Χόρχε Λορένθο εγκατέλειψε νωρίς, ο Ντάνι Πεδρόσα περιορίστηκε στην 9η θέση καθώς όταν δυνάμωσε η βροχή... έκοψε ταχύτητα, ενθυμούμενος προφανώς το φοβερό ατύχημα του πέρυσι στη Γερμανία.
Όσο για τον Κέισι Στόνερ, το νικητή τα τελευταία δύο χρόνια στο Ντόνινγκτον Παρκ; Η Ducati ρίσκαρε, έπαιξε και έχασε. Κατέβασε τις μοτοσικλέτες της με βρόχινα ελαστικά σε μία βρεγμένη πίστα. Κακή επιλογή γιατί όταν η πίστα ζητούσε βρόχινα ελαστικά, όλα είχαν κριθεί.
Οι κόκκινες μοτοσικλέτες του Στόνερ και του Νίκι Χέιντεν τέθηκαν ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης ενός καλού αποτελέσματος από την εκκίνηση. Παραπάνω από μία φορά είδαν τους πρωτοπόρους να τους ρίχνουν γύρο. Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος, Λίβιο Σούπο ξεκαθάρισε ότι την επιλογή των ελαστικών έκαναν οι δύο αναβάτες.
Πρωτιά σημαίνει προβλήματα
Επικεφαλής του αγώνα βρέθηκε στο τέλος του 1ου γύρου ο Τόνι Ελίας με τη Gresini Honda. Ήταν η ημέρα της Honda όπως αποδείχθηκε, αλλά όχι του μικρόσωμου Καταλανού που εγκατέλειψε στον 7ο γύρο.
Νωρίτερα, τον είχε προσπεράσει ο Λορένθο, ωστόσο κι αυτός έχασε το μπροστινό και εγκατέλειψε. Την πρωτιά κληρονόμησε ο Ρόσι, όμως και αυτός έκανε λάθος, όταν η βροχή δυνάμωσε.
Ο "γιατρός" έσωσε μεν τη μοτοσικλέτα του, αλλά έπεσε στην 11η θέση για να προσφέρει σόου στη συνέχεια και να τερματίσει όσο πιο ψηλά μπορούσε, στην 5η θέση ξεπερνώντας στον τελευταίο γύρο τον Τζέιμς Τόσελαντ. Οι 25 βαθμοί της νίκης θα ήταν καλύτεροι για τον Ρόσι, αλλά βολεύτηκε με τους 11 βαθμούς ειδικά από την ώρα που ο Λορένθο αναχώρησε με ένα μηδενικό στη βαλίτσα από την πίστα.
Μετά από αυτό τον πανικό και τις αναποδιές των σταρ της Fiat Yamaha η πρωτιά βρέθηκε στα χέρια του "Ντόβι". " Αυτός ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος. Στους πρώτους γύρους τα λάστιχα δεν βρίσκονταν στη σωστή θερμοκρασία και ήταν αρκετά επικίνδυνα στην πίστα. Στο τέλος κανείς μας δεν μπορούσε να καταλάβει ποιά κομμάτια της πίστας ήταν βρεγμένα και ποιά στεγνά", υπογράμμισε ο νικητής που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα παραμείνει στη Repsol Honda και το 2010.
Ο Ιταλός συγκράτησε τους ορμητικούς Έντουαρντς και Ντε Πουνιέ και πανηγύρισε μία σπουδαία νίκη, τη 2η συνεχόμενη για την ομάδα του μετά τη Λαγκούνα Σέκα. O σταρ του αγώνα ήταν ο Έντουαρντς που... οδήγησε σαν τον διάβολο για να καταφέρει να φτάσει στο βάθρο σε έναν από τους καλύτερους αγώνες στην καριέρα του.
Εν τω μεταξύ η ομάδα του Άσπαρ Μαρτίνεθ εξασφάλισε την 100η νίκη της στις μικρές κατηγορίες με την επικράτηση του Χουλιάν Σιμόν στα 125cc. Ο Ιάπωνας Χιρόσι Αογιάμα κυριάρχησε στα 250cc και αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον 2ο, Άλβαρο Μπαουτίστα.
H τελική κατάταξη
1.Αντρέα Ντοβιτσιόζο Repsol Honda 48λ.26.267 δευτερόλεπτα
2.Κόλιν Έντουαρντς Tech 3 Yamaha +1.360
3.Ράντι ντε ΠουνιέLCR Honda +1.600
4.Άλεξ ντε Άντζελις Gresini Honda +8.958
5.Βαλεντίνο Ρόσι Fiat Yahama +21.622
6.Τζέιμς Τόσελαντ Tech 3 Yamaha +22.465
7.Μάρκο Μελάντρι Hayate Kawasaki +35.284
8.Νικολό Κάνεπα Pramac Ducati +38.769
9.Ντάνι Πεδρόσα Repsol Honda +42.112
10.Mίκα Κάλιο Pramac Ducati +45.845
11.Λόρις Καπιρόσι Rizla Suzuki +53.190
12.Γκάμπορ Ταλμάτσι Scot Honda +1:12.315
13.Κρις Βερμιούλεν Rizla Suzuki +1 γύρος
14.Κέισι Στόνερ Ducati Marlboro + 1 γύρος
15.Νίκι Χέιντεν Ducati Marlboro + 1 γύρος
Εγκατέλειψαν
Χόρχε Λορένθο Fiat Yamaha 8ος γύρος
Τόνι Ελίας Gresini Honda 7ος γύρος
Bαθμολογία οδηγών
1.Βαλεντίνο Ρόσι 187
2.Χόρχε Λορένθο 162
3.Κέισι Στόνερ 150
4.Ντάνι Πεδρόσα 115
5.Κόλιν Έντουαρντς 103
6.Αντρέα Ντοβιτσιόζο 94
O φετινός αγώνας που έγινε υπό συνθήκες... ψιλόβροχου και προκάλεσε πολλά προβλήματα στις ομάδες, θα μείνει στην ιστορία. Βλέπετε, ο Κόλιν Έντουαρντς της Tech 3 Yamaha τερμάτισε 2ος (1ο βάθρο μετά από το Λε Μαν το 2008) κι ας βρισκόταν στη μέση στο ξεκίνημα του αγώνα και ο Ράντι ντε Πουνιέ της LCR Honda κατετάγη 3ος. Πότε θα ξαναδούμε το βάθρο να έχει αυτή τη σύνθεση.
Τα φαβορί τα πήρε η βροχή
Τι απέγιναν οι μόνιμοι πρωταγωνιστές του MotoGP; Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Βαλεντίνο Ρόσι το... έσωσε την τελευταία στιγμή και τερμάτισε 5ος, ο Χόρχε Λορένθο εγκατέλειψε νωρίς, ο Ντάνι Πεδρόσα περιορίστηκε στην 9η θέση καθώς όταν δυνάμωσε η βροχή... έκοψε ταχύτητα, ενθυμούμενος προφανώς το φοβερό ατύχημα του πέρυσι στη Γερμανία.
Όσο για τον Κέισι Στόνερ, το νικητή τα τελευταία δύο χρόνια στο Ντόνινγκτον Παρκ; Η Ducati ρίσκαρε, έπαιξε και έχασε. Κατέβασε τις μοτοσικλέτες της με βρόχινα ελαστικά σε μία βρεγμένη πίστα. Κακή επιλογή γιατί όταν η πίστα ζητούσε βρόχινα ελαστικά, όλα είχαν κριθεί.
Οι κόκκινες μοτοσικλέτες του Στόνερ και του Νίκι Χέιντεν τέθηκαν ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης ενός καλού αποτελέσματος από την εκκίνηση. Παραπάνω από μία φορά είδαν τους πρωτοπόρους να τους ρίχνουν γύρο. Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος, Λίβιο Σούπο ξεκαθάρισε ότι την επιλογή των ελαστικών έκαναν οι δύο αναβάτες.
Πρωτιά σημαίνει προβλήματα
Επικεφαλής του αγώνα βρέθηκε στο τέλος του 1ου γύρου ο Τόνι Ελίας με τη Gresini Honda. Ήταν η ημέρα της Honda όπως αποδείχθηκε, αλλά όχι του μικρόσωμου Καταλανού που εγκατέλειψε στον 7ο γύρο.
Νωρίτερα, τον είχε προσπεράσει ο Λορένθο, ωστόσο κι αυτός έχασε το μπροστινό και εγκατέλειψε. Την πρωτιά κληρονόμησε ο Ρόσι, όμως και αυτός έκανε λάθος, όταν η βροχή δυνάμωσε.
Ο "γιατρός" έσωσε μεν τη μοτοσικλέτα του, αλλά έπεσε στην 11η θέση για να προσφέρει σόου στη συνέχεια και να τερματίσει όσο πιο ψηλά μπορούσε, στην 5η θέση ξεπερνώντας στον τελευταίο γύρο τον Τζέιμς Τόσελαντ. Οι 25 βαθμοί της νίκης θα ήταν καλύτεροι για τον Ρόσι, αλλά βολεύτηκε με τους 11 βαθμούς ειδικά από την ώρα που ο Λορένθο αναχώρησε με ένα μηδενικό στη βαλίτσα από την πίστα.
Μετά από αυτό τον πανικό και τις αναποδιές των σταρ της Fiat Yamaha η πρωτιά βρέθηκε στα χέρια του "Ντόβι". " Αυτός ο αγώνας ήταν πολύ δύσκολος. Στους πρώτους γύρους τα λάστιχα δεν βρίσκονταν στη σωστή θερμοκρασία και ήταν αρκετά επικίνδυνα στην πίστα. Στο τέλος κανείς μας δεν μπορούσε να καταλάβει ποιά κομμάτια της πίστας ήταν βρεγμένα και ποιά στεγνά", υπογράμμισε ο νικητής που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα παραμείνει στη Repsol Honda και το 2010.
Ο Ιταλός συγκράτησε τους ορμητικούς Έντουαρντς και Ντε Πουνιέ και πανηγύρισε μία σπουδαία νίκη, τη 2η συνεχόμενη για την ομάδα του μετά τη Λαγκούνα Σέκα. O σταρ του αγώνα ήταν ο Έντουαρντς που... οδήγησε σαν τον διάβολο για να καταφέρει να φτάσει στο βάθρο σε έναν από τους καλύτερους αγώνες στην καριέρα του.
Εν τω μεταξύ η ομάδα του Άσπαρ Μαρτίνεθ εξασφάλισε την 100η νίκη της στις μικρές κατηγορίες με την επικράτηση του Χουλιάν Σιμόν στα 125cc. Ο Ιάπωνας Χιρόσι Αογιάμα κυριάρχησε στα 250cc και αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον 2ο, Άλβαρο Μπαουτίστα.
H τελική κατάταξη
1.Αντρέα Ντοβιτσιόζο Repsol Honda 48λ.26.267 δευτερόλεπτα
2.Κόλιν Έντουαρντς Tech 3 Yamaha +1.360
3.Ράντι ντε ΠουνιέLCR Honda +1.600
4.Άλεξ ντε Άντζελις Gresini Honda +8.958
5.Βαλεντίνο Ρόσι Fiat Yahama +21.622
6.Τζέιμς Τόσελαντ Tech 3 Yamaha +22.465
7.Μάρκο Μελάντρι Hayate Kawasaki +35.284
8.Νικολό Κάνεπα Pramac Ducati +38.769
9.Ντάνι Πεδρόσα Repsol Honda +42.112
10.Mίκα Κάλιο Pramac Ducati +45.845
11.Λόρις Καπιρόσι Rizla Suzuki +53.190
12.Γκάμπορ Ταλμάτσι Scot Honda +1:12.315
13.Κρις Βερμιούλεν Rizla Suzuki +1 γύρος
14.Κέισι Στόνερ Ducati Marlboro + 1 γύρος
15.Νίκι Χέιντεν Ducati Marlboro + 1 γύρος
Εγκατέλειψαν
Χόρχε Λορένθο Fiat Yamaha 8ος γύρος
Τόνι Ελίας Gresini Honda 7ος γύρος
Bαθμολογία οδηγών
1.Βαλεντίνο Ρόσι 187
2.Χόρχε Λορένθο 162
3.Κέισι Στόνερ 150
4.Ντάνι Πεδρόσα 115
5.Κόλιν Έντουαρντς 103
6.Αντρέα Ντοβιτσιόζο 94