Νικητής ο Λάτβαλα στη Γαλλία
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα έφτασε στη νίκη στο Ράλι Γαλλίας και μείωσε τη διαφορά από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Σεμπαστιάν Οζιέ στους 27 βαθμούς δύο αγώνες πριν από την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.
Δώδεκα χρόνια μετά το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στο Ράλι Ουαλίας ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα κατέκτησε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στην άσφαλτο. Ο Φινλανδός οδηγός της Volkswagen κυριάρχησε στο Ράλι Γαλλίας, επικρατώντας σε όλες πλην μιας των 18 ειδικών διαδρομών του αγώνα.
Είναι η τέταρτη νίκη του φέτος (Σουηδία, Αργεντινή, Φινλανδία οι τρεις προηγούμενες) και του επέτρεψε να μειώσει τη διαφορά στη βαθμολογία από τον πρωτοπόρο Σεμπαστιάν Οζιέ από τους 50 στους 27 βαθμούς. Ο Οζιέ επίσης με Polo R WRC διασώθηκε από τους τρεις βαθμούς της πρώτης θέσης στην Power Stage.
Η ανασκόπηση της Volkswagen
Στη ράμπα των νικητών μαζί με τον Λάτβαλα ανέβηκαν ο τιμέιτ του στη Volkswagen, Αντρέας Μίκελσεν με διαφορά 44.8 δευτερολέπτων. Ο Κρις Μικ της Citroen βρέθηκε επιπλέον 20.5 δευτερόλεπτα πίσω, αρκετή διαφορά για να πάρει την τρίτη θέση.
" Νιώθω πολύ ωραία, ξεκινώντας στο σημερινό πρώτο σκέλος και μετά το λάθος στη Γερμανία, ήμουν αρκετά νευρικός, έπρεπε να μάθω από τα λάθη μου. Είναι σημαντικό γιατί είμαστε ακόμα μέσα στη μάχη του πρωταθλήματος, σημαντικό για όλους, τους οπαδούς, τους οδηγούς κτλ. Περίμενα πολλά χρόνια για την πρώτη μου νίκη στην άσφαλτο και έχω δουλέψει πολύ σκληρά για να βρίσκομαι εδώ που είμαι σήμερα", δήλωσε ο 29χρονος νικητής στο Ράλλυ Ακρόπολις το 2013.
Ο Λάτβαλα πέρασε μπροστά στο τέλος του πρώτου σκέλους και ουσιαστικά δεν κινδύνευσε. Ο Οζιέ, νικητής το 2013, τέθηκε εκτός διεκδίκησης στη δεύτερη με πρόβλημα στον κινητήρα του Polo, χάνοντας τέσσερα λεπτά. Στην επόμενη διαδρομή τιμωρήθηκε γιατί ξεκίνησε την ειδική τέσσερα λεπτά πριν από την ώρα που έπρεπε να πάρει εκκίνηση.
Τέταρτος ήταν ο Ντάνι Σόρδο (Hyundai) μετά την ατυχία του Ρόμπερτ Κουμπίτσα (M-Sport) να πέσει σε χαντάκι κατά τη διάρκεια της Power Stage. Θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα για τον Πολωνό στο WRC. Έκτος ήταν ο Μίκο Χίρβονεν (M-Sport) και την εξάδα έκλεισε ο Έλφιν Έβανς (M-Sport).
Η τελική κατάταξη
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΧΡΟΝΟΣ/ΔΙΑΦΟΡΑ |
1. | Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα | Volkswagen | 2ωρ.38λ.19.1δευτ. |
2. | Αντρέας Μίκελσεν | Volkswagen | +44.8δευτ. |
3. | Κρις Μικ | Citroen | +1:05.3 |
4. | Ντάνι Σόρδο | Hyundai | +1:48.7 |
5. | Μίκο Χίρβονεν | M-Sport Ford | +2:00.7 |
6. | Έλφιν Έβανς | M-Sport Ford | +3:00.8 |
7. | Μαντς Όστμπεργκ | Citroen | +3:02.5 |
8. | Τιερί Νεβίλ | Hyundai | +4:08.4 |
9. | Μπριάν Μπουφιέ | Hyundai | +4:12.9 |
10. | Μάρτιν Πρόκοπ | Czech Ford | +6:07.5 |
Βαθμολογία οδηγών
ΘΕΣΗ | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1. | Σεμπαστιάν Οζιέ | 217 |
2. | Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα | 190 |
3. | Αντρέας Μίκελσεν | 143 |
4. | Μίκο Χίρβονεν | 93 |
5. | Τιερί Νεβίλ | 83 |
6. | Κρις Μικ | 82 |
7. | Μαντς Όστμπεργκ | 80 |
8. | Έλφιν Έβανς | 71 |