Νόρις: “Η McLaren δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές της FIA για την πίσω πτέρυγα στην Κίνα”

Η McLaren επιμένει ότι η νέα τεχνική οδηγία της FIA –που εισήγαγε από το GP Κίνας αυτού του τριημέρου (21-24/3)- για τον δραστικό περιορισμό της ελαστικότητας της πίσω πτέρυγας δεν αφορά εκείνη και δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στην απόδοσή της.
Η αγγλική ομάδα, δια στόματος του νικητή της Αυστραλίας Λάντο Νόρις, ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι εκείνη η ομάδα της Formula 1 που βρίσκεται στο επίκεντρο της αιφνιδιαστικής αυστηροποίησης των κανονισμών της FIA για την ελαστικότητα των πίσω πτερυγών.
Η FIA προχώρησε άμεσα μετά το GP της Μελβούρνης σε αυστηροποίηση των δοκιμών για την ευκαμψία των πίσω αεροτομών, έχοντας μελετήσει με επιπλέον κάμερες τη συμπεριφορά τους στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1.
Η αυστηροποίηση περιλαμβάνει τη μείωση της ανοχής της κίνησης των οριζόντιων στοιχείων της πτέρυγας, ορίζοντας ότι το μέγιστο ύψος της σχισμής ανάμεσά τους μειώνεται από τα 2mm στα 0,75mm για το Grand Prix Κίνας και στα 0,5mm στη συνέχεια. Αυτό αποτρέπει το περαιτέρω άνοιγμα της σχισμής αυτής υπό βαρύ αεροδυναμικό φορτίο, στις ευθείες, το οποίο βοηθά στον περιορισμό της αντίστασης της πτέρυγας στον αέρα και χαρίζει υψηλότερη τελική ταχύτητα στο μονοθέσιο.
Εκ πρώτης όψεως, ευνοημένη από αυτή την απόφαση φάνηκε να είναι η Red Bull, δεδομένου ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς πίεζε έντονα τη FIA να αποτρέψει αυτό τον βαθμό ελαστικότητας της πτέρυγας, που χαρακτηρίστηκε ως “mini-DRS” και βοήθησε ιδιαίτερα τη McLaren πέρσι.
Ο τεχνικός διευθυντής της RBR, Πιερ Βασέ, είχε δηλώσει στις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν ότι τόσο η McLaren όσο και η Ferrari πιθανώς χρησιμοποιούν τέτοιες λύσεις και φέτος.
Ωστόσο, η McLaren ισχυρίστηκε μέσω του Λάντο Νόρις στα προεόρτια του GP της Σαγκάης αυτό το τριήμερο (21-23 Μαρτίου) ότι δεν χρειάστηκε να αλλάξει την πίσω αεροτομή της για τη Σαγκάη, καθώς το μονοθέσιο με τις προδιαγραφές της Μελβούρνης θα περνούσε έτσι κι αλλιώς τις αυστηρότερες δοκιμασίες.
Η McLaren MCL39 του Νόρις ήταν το μοναδικό μονοθέσιο που υποβλήθηκε σε τέσσερις συγκεκριμένους ελέγχους ευκαμψίας της πίσω αεροτομής μετά τη νίκη του στην Αυστραλία.
Ο Βρετανός, φαβορί για το φετινό πρωτάθλημα, δήλωσε όμως στη σημερινή συνέντευξη Τύπου στην Κίνα ότι η McLaren έχει χρησιμοποιήσει την ίδια αεροτομή από την αρχή του 2025, συμπεριλαμβανομένων των χειμερινών δοκιμών, και δεν πρόκειται να την αλλάξει τώρα.
Μάλιστα, ο Βρετανός πήγε ένα βήμα παραπέρα λέγοντας ότι αυτό αποτελεί απόδειξη πως η McLaren δεν έχει πιέσει αρκετά τα όρια σε αυτόν τον τομέα: “Όχι, δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τίποτα”, δήλωσε. “Η δική μας πτέρυγα είναι μια χαρά. Στην πραγματικότητα, είναι μάλλον υπερβολικά καλή και ίσως δεν πιέζουμε αρκετά τα όρια, για να είμαι ειλικρινής.
“Αν αυτή η τεχνική οδηγία ίσχυε από την περασμένη εβδομάδα, πάλι θα ήμασταν εντάξει, οπότε δεν φαίνεται να αφορά εμάς. Αφορά άλλες ομάδες, κάτι που πιθανότατα σημαίνει ότι πρέπει να πιέσουμε ακόμα περισσότερο”, πρόσθεσε ο Νόρις.
Πάντως, αξιοσημείωτο είναι ότι με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο Τζορτζ Ράσελ. Ο Άγγλος οδηγός της Mercedes, τρίτος στον αγώνα της Μελβούρνης, υποστήριξε ότι η αυστηροποίηση του ελέγχου ελαστικότητας της πίσω πτέρυγας από τη FIA δεν θα έχει ιδιαίτερη επίπτωση στις ομάδες.
Συγκεκριμένα, είπε πως αν η τεχνική οδηγία ίσχυε από τη Μελβούρνη, η McLaren “πάλι θα κέρδιζε τον αγώνα, γιατί απλά είναι πολύ μπροστά. Δεν θα αλλάξει κάτι για εμάς. Δεν ξέρω για ποια ομάδα εισήχθη αυτή η οδηγία, αλλά είμαι αρκετά σίγουρος ότι δεν αφορά εμάς ή τη Red Bull.
Αλλά είμαι επίσης σίγουρος ότι για τις ομάδες που θα επηρεαστούν, η αλλαγή δεν θα είναι τόσο δραστική ώστε να αλλάξει το αποτέλεσμα”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Το σίγουρο είναι ότι αν από τις αναλύσεις της Μελβούρνης δεν υπήρχε κάτι ανησυχητικό στα ευρήματα της FIA, η Ομοσπονδία και ο διευθυντής μονοθεσίων της Νικόλας Τομπάζης δεν θα είχαν προχωρήσει στην τόσο δραστική αυστηροποίηση των επιτρεπτών ορίων ελαστικότητας της πίσω πτέρυγας τόσο άμεσα, για τη Σαγκάη.
Κι ενώ έμοιαζε σίγουρο ότι η κίνηση αυτή στόχευε απευθείας στη McLaren, τώρα πλέον τα λόγια του Νόρις προκαλούν απορία για την ομάδα που θα επηρεαστεί άμεσα από αυτή την τεχνική οδηγία.