X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MOTORSPORTS

Ντάνικα Πάτρικ:Η γυναίκα που οδηγεί πιο γρήγορα από τους άνδρες

Η Ευρώπη προσπέρασε τη Ντάνικα Πάτρικ, όμως είχε την ευκαιρία της στις ΗΠΑ. Μεγαλουργεί πλέον στο "αντρικό" NASCAR και κινητοποιεί μια ολόκληρη βιομηχανία που την ακολουθεί.

" Το φύλο δεν έχει σημασία, αυτό που μετράει είναι το πάθος!", είπε η Ντάνικα Πάτρικ σε μια από τις πολλές συνεντεύξεις που παραχώρησε τις προηγούμενες μέρες μετά την κατάκτηση της pole position στο "Daytona 500", το μεγαλύτερο αγώνα του δημοφιλούς πρωταθλήματος NASCAR.

Μολονότι προηγήθηκαν άλλες γυναίκες οδηγοί όπως η Τζάνετ Γκάθρι, τα ρεκόρ της οποίας κατέρριψε η 30χρονη από το Γουισκόνσιν, η παρουσία της και μόνο ανεβάζει το ενδιαφέρον.

Το NASCAR είναι το δημοφιλέστερο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια επιτυχημένη και κερδοφόρα επιχείρηση. Όμως χρειάστηκε η έλευση της Πάτρικ σε πρωταγωνιστικό ρόλο για να αυξηθεί η τηλεθέαση σχεδόν κατά 30% στο "Daytona 500". Οι ειδικοί αναφέρουν πως η Πάτρικ ευθύνεται για αυτό και όχι το ατύχημα την προηγούμενη του αγώνα.

Και στις πολιτείες που έχουν να προσφέρουν εκπροσώπους σε όλα τα δημοφιλή ομαδικά αθλήματα, άρα μοίρασμα του ενδιαφέροντος τα νούμερα ήταν εκπληκτικά: 91% στο Σικάγο, 64% στο Σαν Φρανσίσκο, 60% στο Λος Άντζελες, 59% στη Βοστόνη και 43% στη Νέα Υόρκη!

Danica Patrick removes her earplugs by her car on pit road after qualifying for the NASCAR Daytona 500 Sprint Cup Series auto race at Daytona International Speedway, Sunday, Feb. 17, 2013, in Daytona Beach, Fla. Patrick won the pole, becoming the first woman to secure the top spot for any Sprint Cup race. (AP Photo/Terry Renna) ** Usable by LA and DC Only ** AP

Στις αγορές δηλαδή που θέλει να μπει και η Φόρμουλα 1, η οποία ξεκίνησε την επιστροφή της στη Φόρμουλα 1 από το Τέξας και το 2014 επιθυμεί να επιστρέψει δυνατά και στην ανατολική όχθη και συγκεκριμένα στο Νιου Τζέρσεϊ. Καμιά ομάδα δεν έχει στο ρόστερ της έναν Αμερικανό οδηγό.

Σε παλαιότερο ταξίδι του στην Ιντιανάπολις για τα 500 μίλια, εκεί όπου η Πάτρικ έγινε το 2005 η πρώτη γυναίκα που οδηγεί τον μυθικό αγώνα (σ.σ. για 19 γύρους και τερμάτισε τέταρτη), ο Έκλεστοουν ξέχασε τη δήλωση του πως η θέση των γυναικών βρίσκεται στην κουζίνα και όχι στις πίστες και ρωτούσε να μάθει αν υπάρχει καμιά καλή γυναίκα οδηγός.

" Το να έχουμε μια γυναίκα σαν τη Ντάνικα Πάτρικ στη Φόρμουλα 1 θα είναι η ιδανική διαφήμιση για εμάς", είχε δηλώσει στο περιθώριο του Grand Prix στο Όστιν.

Δυστυχώς για τον άνθρωπο που χειρίζεται τις τύχες του σπορ, η Πάτρικ δεν ενδιαφέρεται για τη Φόρμουλα 1. Τουλάχιστον όχι τώρα πια! Σύμφωνα με δήλωση της το 2011 δεν θέλει να κάνει το γύρο του κόσμου, για να αγωνιστεί στη Φόρμουλα 1. Προφανώς δεν έχει κανένα πρόβλημα να τρέξει στο NASCAR, το πρόγραμμα του οποίου περιλαμβάνει τουλάχιστον 36 αγώνες στην αμερικανική επικράτεια!

Η αλήθεια είναι πως η θητεία της στις πίστες δεν είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτη. " Δεν το έχει", έλεγαν όσοι παρακολουθούσαν την πορεία της στα βρετανικά πρωταθλήματα (Formula Ford, Formula Vauxhall) στα τέλη της δεκαετίας του '90. Χρόνια μετά ένας εκ των αντιπάλων της εκείνα τα χρόνια, ο Τζένσον Μπάτον είχε κάνει άσχημο χιούμορ, λέγοντας πως "δεν μπορεί να οδηγήσει μονοθέσιο της Φόρμουλα 1, γιατί δεν χωράει το στήθος της".

Στις οβάλ πίστες φαίνεται πως το... έχει η Πάτρικ. Άλλωστε η μοναδική νίκη της στα Indycars (σ.σ. η πρώτη για γυναίκα) ήρθε στο Μοτέγκι το 2008, αλλά στο οβάλ κομμάτι του Twin Ring. Και στη Ντεϊτόνα τερμάτισε μεν όγδοη, αλλά μέχρι τον τελευταίο γύρο βρισκόταν στην τρίτη θέση μόλις δύο δέκατα μακριά από τον μετέπειτα νικητή, Τζίμι Τζόνσον. Στη Ντεϊτόνα πήραν εκκίνηση 43 αυτοκίνητα!

Φυσικά, πρωτίστως όλοι ασχολήθηκαν μαζί της γιατί είναι γυναίκα και... ευχάριστη στο μάτι. Η φωτογράφηση της στο τεύχος με μαγιό του Sports Illustrated (σ.σ. αφού νωρίτερα την είχε βάλει στο εξώφυλλο με τη φόρμα της), άλλες αντίστοιχες φωτογραφήσεις και βέβαια οι διαφημιστικές καμπάνιες του βασικού χορηγού της, Godaddy.com με το φερμουάρ της φόρμας κατεβασμένο, τη βοηθούν να κρατήσει ευχαριστημένους τους χορηγούς της και την τσέπη της γεμάτη.

Η 75χρονη σήμερα Γκάθρι σχολίασε πως "θ α έχει μετανιώσει για αυτές τις φωτογραφίες τύπου soft porn που δυστυχώς θα βρίσκονται για πάντα στο διαδίκτυο. Αλλά αν ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο, δούλεψε για αυτή. Πόσα κέρδισε πέρυσι; Επτά εκατομμύρια;". Τουλάχιστον 12.000.000 δολάρια μετά την περσινή πρώτη χρονιά στο NASCAR. Ποια ομάδα της F1 θα μπορούσε να της δώσει αυτά τα χρήματα; Ακόμα κι αν ήταν ο θηλυκός Αλόνσο, δεν θα έβγαζε τόσα.

Ο πατέρας της, μηχανικός σε snowmobile, ενθάρρυνε την αγάπη της κόρης του για τους αγώνες. Μέχρι και το σχολείο της επέτρεψε να εγκαταλείψει. Σήμερα χειρίζεται την ιστοσελίδα της και τα προϊόντα που φέρουν την υπογραφή της.

Η τηλεθέαση στη Ντεϊτόνα στην κατηγορία των γυναικών ηλικίας από 18 έως 34 ετών αυξήθηκε κατά 16% εν συγκρίσει με το 2012. Στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο οι γυναίκες που έτρεχαν στα καρτ στα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια έχουν εγκαταλείψει εξαιτίας της έλλειψης κινήτρων και παρακολουθούν τους αγώνες από την τηλεόραση.

Η παγκόσμια ομοσπονδία (FIA) έχει δημιουργήσει μια επιτροπή για να βοηθήσει τις γυναίκες οδηγούς, ωστόσο θεωρείται σχεδόν αδύνατο να δούμε μια νέα Μισέλ Μουτόν ή μια νέα Γιούτα Κλάινσμιτ ή μια νέα Μαρία ντε Βιγιότα δίχως την τραγική κατάληξη της καριέρας της Ισπανίδας οδηγού.

Πόσες πραγματικά γυναίκες θα έσπρωχνε η παρουσία της Πάτρικ στη Φόρμουλα 1 ή σε ένα από τα "ευρωπαϊκά" αθλήματα. Και αν θέλετε πόσοι περισσότεροι άνδρες θα αποκτούσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον αν η Πάτρικ... έτρεχε με το μπικίνι της, αφού φαίνεται μόνο αυτές οι φωτογραφίες της είναι άξιες να συνοδεύουν κείμενα.

Η "πρωτότυπη" εκκίνηση διά χειρός Τζέιμς Φράνκο:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ