X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ντεμπούτο στην πίστα για την Aston Martin AMR24, ποιες είναι ο μεγαλύτερες αλλαγές της

H AMR24 στην έξοδο του γκαράζ της Aston Martin στο πρώτο της shakedown, στην πίστα του Σίλβερστοουν ZAK MAUGER/ASTON MARTIN F1 MEDIA

Ο τεχνικός ηγέτης της Aston Martin F1 Νταν Φάλοους εξήγησε γιατί το νέο μονοθέσιο AMR24 της αγγλικής ομάδας είναι μια “βαριά ανανέωση” του περσινού, λίγο μετά την παρουσίασή του και λίγο πριν το πρώτο του shakedown στην πίστα του Σίλβερστοουν.

Η Aston έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα για τον έλεγχο του μονοθεσίου αξιοποιώντας την πρώτη από τις δύο ημέρες κινηματογράφησης που δικαιούται κάθε ομάδα το χρόνο. Στο πλαίσιο των ημερών αυτών επιτρέπεται να κάνουν μέχρι και 200 χιλιόμετρα, δηλαδή σχεδόν 35 γύρους στη συγκεκριμένη πίστα.

Στο κόκπιτ βρισκόταν ο Λανς Στρολ, που ξεκινά την έκτη του σεζόν στην ομάδα του Σίλβερστοουν -από τον καιρό που ονομαζόταν Racing Point- ενώ στο γκαράζ βρισκόταν και ο Φερνάντο Αλόνσο, για να διαπιστώσει τα πρώτα συμπεράσματα από τα αρχικά δεδομένα της AMR24.

Ο Φερνάντο Αλόνσο με τον διευθυντή της Aston Martin F1 Μάικ Κρακ στο πρώτο shakedown του μονοθεσίου AMR24 ZAK MAUGER/ASTON MARTIN F1 MEDIA


Και πιο συγκεκριμένα, τα πρώτα συμπεράσματα από την “βαριά ανανέωση” της περσινής AMR23, όπως χαρακτήρισε την AMR24 ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας -και πρώην στενός συνεργάτης του Άντριαν Νιούι στη Red Bull Racing- Νταν Φάλοους.

Καθώς με την AMR24 η Aston διορθώνει τη λανθασμένη πορεία που πήρε πέρσι η εξέλιξη του μονοθεσίου μετά από τις 6 θέσεις στο βάθρο με τον Αλόνσο στα 8 πρώτα GP του 2023, ο Φάλοους ξεκαθάρισε ότι η ομάδα του Σίλβερστοουν δεν ακολούθησε μια καινούρια σχεδιαστική κατεύθυνση και φιλοσοφία, όπως έκανε αυτό το χειμώνα η Mercedes.

O Λανς Στρολ με την Aston Martin AMR24 στην πίστα του Σίλβερστοουν ASTON MARTIN F1 MEDIA


Οι βασικές διαφορές που μπορεί κανείς να εντοπίσει στην AMR24 σε σχέση με πέρσι βρίσκονται στο ρύγχος, στην εμπρός πτέρυγα (για βελτιωμένο έλεγχο των πλευρικών στροβιλισμών), και βεβαίως στην ανάρτηση όπου πλέον η Aston υιοθετεί την push-rod διάταξη, ενδεικτική της ίδιας αλλαγής που όπως όλα δείχνουν θα έχει και η καινούρια Mercedes W15.

Μιλώντας για την AMR24, ο Φάλοους εξήγησε: “Κάναμε αλλαγές σε όλο το αυτοκίνητο. Είναι πολύ διαφορετικό από πολλές απόψεις. Τα περισσότερα εξαρτήματα έχουν αλλάξει, αλλά κατά βάση εξακολουθεί να είναι μια βαριά εξέλιξη του περσινού αυτοκινήτου. Χτίσαμε πάνω στην τελική [εκδοχή της] AMR23.

Τα προφανή στοιχεία που θα δείτε διαφορετικά είναι το ρύγχος και η εμπρός πτέρυγα. Το ίδιο και το κάλυμμα του κινητήρα. Όμως, έχουν αλλάξει και πολλά σημεία που δεν φαίνονται, κι ελπίζω να μην δείτε! Θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε ορισμένα από αυτά κρυφά”.

Ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin F1 Νταν Φάλοους ASTON MARTIN F1 MEDIA


Ο Βρετανός εξήγησε ότι ένας από τους στόχους της ομάδας με την AMR24 ήταν να περιορίσουν την αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες, που τραβούσε τα “χαλινάρια” της τελικής ταχύτητας του μονοθεσίου. “Ο Φερνάντο, όπως και οι δύο μας οδηγοί, ήταν πολύ ξεκάθαρος σε σχέση με αυτά που ήθελε να δει στο αυτοκίνητο, και για τον τρόπο που πρέπει να αποδίδει.

Αυτά είναι δεδομένα και συμπεράσματα πάρα πολύ καλοδεχούμενα. Αυτό ακριβώς θέλουμε να ξέρουμε: πώς αισθάνονται [οι οδηγοί] ότι μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί ταχύτερα. Αυτό είναι που μπορούν να πουν οι σπουδαίοι οδηγοί, σε ποιούς τομείς μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί ταχύτερα.

Σίγουρα, η ταχύτητα στην ευθεία και η αεροδυναμική αποδοτικότητα είναι δύο τομείς στους οποίους εστιάσαμε ιδιαίτερα το χειμώνα. Πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι που πετύχαμε στο φετινό αυτοκίνητο και κάναμε ένα βήμα. Και τώρα είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το βήμα που κάναμε το χειμώνα, και το βήμα αυτό είναι ακριβώς ό,τι θέλαμε.

Εξελίσσαμε μέχρι και στα τελειώματα της περσινής σεζόν πράγματα που σχετίζονται με το φετινό μας μονοθέσιο. Συνεπώς, ο βασικός μας σκοπός είναι να διασφαλίσουμε ότι το αυτοκίνητο [η AMR24] είναι μια καλή πλατφόρμα για να της τοποθετήσουμε όλα τα στοιχεία που θα εξελίσσουμε στη διάρκεια της χρονιάς.

Είδαμε, ειδικά τις δύο τελευταίες χρονιές, ότι η εξέλιξη [των μονοθεσίων] στη διάρκεια της σεζόν είναι τρομακτική, και θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε αυτό. Σε αυτό ήταν που αφοσιωθήκαμε, στο να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε μια καλή, σταθερή βάρη για να εξελίξουμε το αυτοκίνητο, ώστε να έρχονται διαρκώς βελτιώσεις στην απόδοσή του”, κατέληξε ο Νταν Φάλοους.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 ASTON MARTIN F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ