Νυχτερινός "περίπατος" του Νόρις στη Σιγκαπούρη, πήρε άλλους 7 βαθμούς από τον Φερστάπεν για τον τίτλο
Ο Λάντο Νόρις ολοκλήρωσε με τη νίκη στο GP Σιγκαπούρης το απόλυτα κυριαρχικό του τριήμερο με την ανίκητη McLaren MCL38 στη Μαρίνα Μπέι, αναπτύσσοντας από νωρίς (και για όλο τον αγώνα) τεράστια διαφορά από τον δεύτερο Μαξ Φερστάπεν. Στο βάθρο και ο Όσκαρ Πιάστρι με την έτερη McLaren, που κέρδισε τις Mercedes με εναλλακτική στρατηγική.
Με την 3η του φετινή νίκη στον 18ο φετινό αγώνα της Formula 1, στο νυχτερινό GP της Σιγκαπούρης, ο Λάντο Νόρις έκανε μια μεγαλοπρεπή επίδειξη ισχύος της McLaren MCL38 και παράλληλα μείωσε στους 52 βαθμούς τη διαφορά του από τον -δεύτερο, σήμερα- Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, έξι αγώνες πριν το τέλος της φετινής σεζόν.
Η πρωτόγνωρη για τον Άγγλο εμπειρία να ηγείται σε ένα GP με τόση άνεση τον οδήγησε σε δύο λάθη αυτοσυγκέντρωσης, και σε δύο επαφές με τις μπαριέρες - που ευτυχώς για εκείνον δεν προκάλεσαν ιδιαίτερη ζημιά στην εμπρός πτέρυγα και στην πίσω δεξιά ανάρτηση της MCL38.
Τον Βρετανό ακολούθησε στο βάθρο ο Μαξ Φερστάπεν, που πήρε με τη 2η θέση κάτι πολύ καλύτερο από ό,τι περίμενε ο ίδιος στην αρχή του τριημέρου, και τρίτος ο Όσκαρ Πιάστρι που αξιοποίησε υπέροχα την ταχύτητα της έτερης McLaren για να κερδίσει τις δύο Mercedes με την στρατηγική του overcut (επεκτείνοντας το stint με τα αρχικά του ελαστικά μέχρι το πιτ-στοπ του).
Ο Νόρις μέχρι τον προτελευταίο γύρο είχε και τον ταχύτερο γύρο, που έδινε έναν έξτρα βαθμό, αλλά του τον στέρησε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο που έβαλε στο τέλος ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας - γεγονός για το οποίο ο Φερστάπεν ευχαρίστησε τον Αυστραλό μέσω της ραδιεπικοινωνίας.
Ακολουθώντας την ίδια στρατηγική με τον Πιάστρι, του overcut, ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβηκε με τη Ferrari από την 9η στην 5η θέση, περνώντας τον Χάμιλτον που είχε διαλέξει ατυχώς τη μαλακή γόμα για την εκκίνηση και έκανε νωρίς το πιτ-στοπ του, αλλά στους τελευταίους γύρους ο Τζορτζ Ράσελ με την έτερη Mercedes υτπερασπίστηκε την 4η θέση του από τον Μονεγάσκο.
Το GP Σιγκαπούρης με μια ματιά
- Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μέση γόμα, εκτός του Χάμιλτον που επέλεξε τη μαλακή.
- Στην εκκίνηση δεν άλλαξε τίποτα στις πρώτες 6 θέσεις, όπως και στους πρώτους γύρους: παρέμειναν σε αυτές οι Νόρις, Φερστάπεν, Χάμιλτον, Ράσελ, Πιάστρι, Χούλκενμπεργκ.
- Σε λίγους γύρους ο Νόρις αύξησε διαφορά ασφαλείας άνω των 5’’ από τον Φερστάπεν, για να καλυφθεί από το πιθανό undercut του Ολλανδού.
- Η διαφορά του Νόρις εκτοξεύθηκε πάνω από τα 20’’ μέχρι την ώρα του ενός και μόνο πιτ-στοπ που έκαναν όλοι.
- Ο Χάμιλτον μπήκε πολύ νωρίς με τη μαλακή του γόμα, σε μια μέρα ατυχών στρατηγικών επιλογών.
- Οι Πιάστρι, Λεκλέρ μπήκαν τελευταίοι για τη φρέσκια σκληρή γόμα, και με το overcut (με τα πολύ πιο φρέσκα ελαστικά τους στο τελευταίο τρίτο του αγώνα) πέρασαν στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα.
- Ο Νόρις είχε αναπτύξει τόση διαφορά στην κορυφή που επέστρεψε και πάλι πρώτος μετά το πιτ-στοπ του.
- Στον τελευταίο γύρο ο Ρικιάρντο πήρε το βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Νόρις, πιθανώς στο τελευταίο GP του Αυστραλού.
Η εξέλιξη του αγώνα
Ο Νόρις αυτή τη φορά ξόρκισε το “δαίμονα” των κακών εκκινήσεών του και κράτησε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή από τον Φερστάπεν, που αμύνθηκε στον Χάμιλτον παρότι ο Βρετανός είχε τη μαλακή γόμα και καλύτερη πρόσφυση στην εκκίνηση.
Μέσα σε ένα γύρο ο Νόρις ήταν σε θέση να βγει από τη ζώνη DRS του Μαξ, και σύντομα η McLaren του ζήτησε να αυξήσει τη διαφορά στα 5’’ για να καλυφθεί από πιθανό undercut. Ο Νόρις το έκανε με χαρακτηριστική άνεση, μέχρι τον 11ο από τους 62 γύρους.
Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ο Νόρις είχε τόσο άνετο προβάδισμα που δύο στιγμιαίες απώλειες της αυτοσυγκέντρωσή του έφεραν δύο επαφές με τις μπαριέρες - αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες για τον Άγγλο. Η διαφορά του από τον Φερστάπεν, μάλιστα, πλησίασε τα 30 δευτερόλεπτα!
Μετά από το πιτ-στοπ που έκαναν όλοι σήμερα, όπως πάντα στη Σιγκαπούρη, ο ρυθμός του Νόρις ήταν τέτοιος που πέρασε την καρό σημαία 21 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φερστάπεν - με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ο ίδιος ο Ολλανδός κέρδιζε πέρσι τα GP της Formula 1.
Πάντως ο απρόσμενα καλός ρυθμός της Red Bull RB20 και στις συνθήκες του αγώνα ήταν αρκετά αποδοτικός ώστε να επιτρέψει στον Φερστάπεν να αμυνθεί από το overcut του Πιάστρι, που ο Αυστραλός εκτέλεσε με επιτυχία για να περάσει τις δύο Mercedes.
Πρώτα τον Λιούις Χάμιλτον, που είχε αναγκαστεί να βάλει πολύ νωρίς τη σκληρή γόμα (διότι ήταν ο μόνος που εκκίνησε με τη μαλακή) και έπειτα και τον Ράσελ, που επίσης είχε μπει σημαντικά νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών από τον Όσκαρ.
Την ίδια τακτική ακολούθησε και η Ferrari με τον Λεκλέρ, ο οποίος με τον τρόπο αυτόν πέρασε και τον Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas και τον ευάλωτο (λόγω ελαστικών) Χάμιλτον, αλλά στο τέλος η διαφορά της γόμας του σε σχέση με του Ράσελ δεν επέτρεψε στον Μονεγάσκο να περάσει και τον νεαρό Άγγλο της Mercedes – παρότι τον έφτασε και του άσκησε πίεση για πολλούς γύρους στο τέλος.
Ο Ράσελ έκανε αντίστοιχα το overcut για να περάσει τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ομόλογό του. Ο Λεκλέρ είχε βρεθεί πίσω από τον ομόλογό του Σάινθ κάνοντας το undercut νωρίτερα, αλλά μετά το καθυστερημένο πιτ-στοπ του Μονεγάσκου ο Ισπανός δέχθηκε φυιολογικά το αίτημα της Ferrari να αφήσει τον πολύ ταχύτερό του (λόγω ελαστικών) Μονεγάσκο να περάσει.
Την οκτάδα, πίσω από τον Σάινθ, έκλεισε ο Φερνάντο Αλόνσο, που κατάφερε με το undercut να περάσει και αυτός τη Haas του Χούλκενμπεργκ. Όμως ο Γερμανός κατάφερε σε όλο το δεύτερο stint του να κρατήσει πίσω του τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20.
Μετά από τους δύο ασιατικούς αγώνες των τελευταίων δέκα ημερών, τώρα η Formula 1 κάνει ένα διάλειμμα σχεδόν ενός μήνα, καθώς το 19ο φετινό GP -στο Τέξας των ΗΠΑ- έρχεται στις 18-20 Οκτωβρίου.