Ο 12ος άθλος του Stephane Peterhansel!
Ο Γάλλος κατέκτησε την 6η του νίκη με αυτοκίνητο, μετά από τις 6 νίκες στις μοτοσικλέτες, καθώς η Peugeot γύρισε με το 2008 DKR στην κορυφή μετά το 1990!
«Αυτός ήταν ο τελευταίος μεγάλος μου στόχος», είπε ο Stephane Peterhansel στο Ροζάριο της Αργεντινής, στη ράμπα του τερματισμού του Dakar 2016, «δηλαδή να κατακτήσω και με αυτοκίνητο τον ίδιο αριθμό νικών που είχα με τις μοτοσικλέτες. Τώρα που το πέτυχα, δεν πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά που να μπορούν να μου δώσουν κίνητρο για το μέλλον»!
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Ο Γάλλος, ζωντανός μύθος του Dakar, κατέκτησε τη 12η νίκη του στο σκληρότερο αγώνα του παγκόσμιου motorsport! Ήταν η 6η του με αυτοκίνητο και, όπως είπε, «μία από τις τρεις σημαντικότερες, διότι έγραψε μια νέα σελίδα στην ιστορία της Peugeot και γιατί τα παιδιά της ομάδας δούλευαν ασταμάτητα τα τελευταία δύο χρόνια». Με την επιτυχία αυτή του Peugeot 2008 DKR, η γαλλική εταιρεία γύρισε στην κορυφή του Dakar μετά από 25 χρόνια, και τη νίκη του Ari Vatanen με το Peugeot 405 το 1990.
Loeb: Η αποκάλυψη
Στην πρώτη από τις δύο εβδομάδες του Dakar 2016, πριν συμβούν όλα αυτά στο Ροζάριο, δέσποζε ένα ακόμα από τα θαύματα του Sebastian Loeb. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός της ιστορίας των ράλι έφτασε στο μέσον του αγώνα επικεφαλής της γενικής κατάταξης, μόλις στην πρώτη του συμμετοχή στο Dakar! Βέβαια το τερέν της πρώτης εβδομάδες, που παρέπεμπε κυρίως στο WRC, χωρίς αμμόλοφους, ήταν πιο ταιριαστό για εκείνον - όμως αυτό δεν μειώνει το επίτευγμά του.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Ώσπου, στο ξεκίνημα της όγδοης ειδικής, το Peugeot 2008 DKR του Loeb ανετράπη και ο Γάλλος, με τον μόνιμο συνοδηγό του Daniel Elena, έχασαν πάνω από μία ώρα και έπεσαν την όγδοη θέση της γενικής κατάταξης. «Συνέβη μόλις 10 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της ειδικής, σε ένα χαντάκι που δεν είδα. Έσπασαν πολλά στο αυτοκίνητο, και έπρεπε να αλλάξουμε δύο τροχούς και να επισκευάσουμε την μετάδοση», είπε ο Loeb εκείνη τη μέρα. «Είναι λίγο εκνευριστικό, αλλά έτσι είναι η ζωή και πρέπει να συνεχίσουμε τώρα. Πρέπει ακόμα να αποκτήσω την εμπειρία, ήρθαμε εδώ για να αποκτήσουμε εμπειρία πρώτα και κύρια».
Στον τερματισμό του Ροζάριο, ο Seb κατέληξε: «Ήμασταν ανταγωνιστικοί γενικώς, και το αυτοκίνητο και εμείς. Είχαμε κάποια προβλήματα στις ειδικές που χρειαζόταν η πλοήγηση, αλλά τώρα ξέρουμε τι πρέπει να δουλέψουμε. Ορισμένες από αυτές τις ειδικές ήταν διασκεδαστικές, όμως άλλες στην έρημο έκρυβαν μεγάλες προκλήσεις. Θα δούμε πως μπορούμε να προετοιμαστούμε καλύτερα για τον αγώνα του χρόνου, όμως όταν φεύγεις από εδώ αισθάνεσαι ότι ήθελες περισσότερα, ακόμα κι αν έχεις υποφέρει.»
Την επόμενη μέρα μετά τα προβλήματα του Loeb, την πρωτοπορία του αγώνα πήρε ο Carlos Sainz, επίσης της εργοστασιακής Peugeot - όμως ο Ισπανός δεν έμελλε να την κρατήσει για πολύ. Ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων έθεσαν τέλος στη φιλοδοξία του να κερδίσει τον αγώνα για δεύτερη φορά, μετά το 2010. Στο ξεκίνημα της 10ης ειδικής ο Sainz έκανε ένα λάθος πλοήγησης και είχε κλατάρισμα, στη συνέχεια πήρε πίσω τα πέντε λεπτά που έχασε, όμως εντέλει τίποτα δεν είχε σημασία καθώς το σύστημα μετάδοσης έσπασε λίγο πριν τη La Rioja.
Έκτοτε, ο Stephane Peterhansel δεν αντιμετώπισε καμία πίεση στο δρόμο για τη νίκη, παρότι ο περσινός νικητής Nasser Al Attiyah αύξησε λίγο την πίεσή του τη δεύτερη εβδομάδα. Κέρδισε δύο ειδικές με το Mini ALL4 Racing, αλλά ένα τουμπάρισμα στο μέσον της δεύτερης εβδομάδας του κόστισε 52 λεπτά. Η Peugeot κυριάρχησε σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο σε 9 από τις 12 ειδικές. Την ειδική που απομένει κέρδισε ο Mikko Hirvonen, που έκανε θετικό ντεμπούτο με το Mini, αγγίζοντας σχεδόν το βάθρο.
Παρόλα αυτά, την 3η θέση κατέκτησε ο πρώην νικητής Giniel de Villers, που αγωνίζεται τα τελευταία χρόνια με Toyota Hilux. Ο Hirvonen, πάντως, είπε: «Κατάφερα να μην κάνω λάθη, κι αυτό είναι που μας ανέβασε τόσο ψηλά στην κατάταξη. Ξέρω ότι τα λάθη μπορεί να κοστίσουν πολύ. Ήταν μια εκπληκτική εμπειρία, και είμαι ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα της πρώτης μου προσπάθειας. Θα κάνω ό,τι μπορώ για να επιστρέψω.»
Στο ντεμπούτο του με αυτοκίνητο, ο Cyril Despres, πέντε φορές νικητής του Dakar με μοτοσικλέτα, τερμάτισε στην 7η θέση, περίπου δύο ώρες πίσω από τον Peterhansel, και λίγο πίσω από τον Nani Roma (Mini ALL4 Racing). Τη δεκάδα έκλεισε ο Άγγλος Harry Hunt με Mini, μόλις στα 26 του χρόνια, και έχοντας ξεκινήσει τους αγώνες στα 19 του, καθώς 67 αυτοκίνητα έφτασαν μέχρι τη ράμπα του τερματισμού του Dakar 2016.