O 22χρονος Σεθ Κιντέρο της Toyota επικεφαλής του Ντακάρ στο "παιχνίδι τακτικής" της 1ης Ειδικής
Ο νεαρός Αμερικανός Σεθ Κιντέρο της Toyota Gazoo Racing τέθηκε επικεφαλής του Ράλι Ντακάρ 2025 μετά την πρώτη Ειδική Διαδρομή, στα 413 αγωνισικά χιλιόμετρα γύρω από την πόλη Μπίσα της Σαουδικής Αραβίας, καθώς οι οδηγοί της Ford και της Dacia επέλεξαν να παίξουν το παιχνίδι της στρατηγικής.
Ο τερματισμός της Ειδικής βρήκε ταχύτερο τον Γκερλέν Σιτσερί της X-Raid Mini, 50 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Κιντέρο. Όμως, εκ των υστέρων, οι αγωνοδίκες απέδωσαν στον Αμερικανό τα 95 δευτερόλεπτα που έχασε όταν σταμάτησε για να βοηθήσει ένα άλλο πλήρωμα, της Ισπανίδας Λάια Σανθ και του συνοδηγού της Μαουρίτσιο Τζερίνι.
Η Λάια Σανθ τούμπαρε το Century CR6 στην έρημο στο 330ό χιλιόμετρο της Ειδικής -όταν χτύπησε έναν βράχο που δεν φαινόταν από τη σκόνη- και με το συνοδηγό της έμειναν ακινητοποιημένοι στο σημείο. Ο Κιντέρο, που εκκινούσε 26ος σήμερα, ήταν ο πρώτος που έφτασε στο σημείο, και αμέσως παρείχε τη βοήθειά του.
Αρκετές ώρες μετά την άφιξη των αγωνιζόμενων στον καταυλισμό, η διοργανώτρια αρχή ASO και FIA αναγνώρισαν την πράξη του και του απέδωσαν στην κατάταξη το χαμένο χρόνο.
Ως αποτέλεσμα, ο Κιντέρο στην οριστική κατάταξη ήταν ο νικητής της ημέρας -με την πρώτη νίκη σε ΕΔ του Ντακάρ στην καριέρα του- με 45’’ διαφορά από τον Σιτσερί, κι έτσι ο 22χρονος Αμερικανός τέθηκε επικεφαλής της γενικής και φυσικά της κατηγορίας Ultimate.
Σε όλη την ΕΔ1 η μάχη εξελισσόταν μεταξύ του Σιτσερί με το Mini JCW Rally 3.0i και τεεσάρων οδηγών της εργοστασιακής Toyota και της ‘δορυφορικής’Overdrive Toyota. Μέχρι τα τελειώματα της Ειδικής ο Σιτσερί εναλλασσόταν στην κορυφή με τον Λούκας Μοράες, αλλά στο τέλος ο Γάλλος της X-Raid Mini ανέβασε το ρυθμό του.
Ο Μοράες επέλεξε εσκεμμένα να σταματήσει μέσα στην ΕΔ για αρκετά λεπτά, προκειμένου να έχει πιο ευνοϊκή θέση εκκίνησης στη μαραθώνια 48ωρη Ειδική Chrono που περιμένει τους αγωνιζόμενους τις δύο προσεχείς ημέρες (5-6/01).
Έτσι ο Κιντέρο ανέβηκε στη 2η θέση, που έγινε πρώτη μετά την απόφαση των αγωνοδικών, ενώ στην τριάδα ανέβηκε ο Νοτιοαφρικανός Σαούντ Βαριάβα, επίσης της Toyota GR. Ακολούθησε ο Μάρτιν Πρόκοπ της ιδιωτικής Jipocar Ford, η Κριστίνα Γκουτιέρεζ της εργοστασιακής Dacia και ο Ζοάο Φερέιρα της X-Raid Mini.
Οι πρωτοκλασάτοι οδηγοί των εργοστασιακών Ford και Dacia έπαιξαν το παιχνίδι τακτικής όπως ο Μοράες. Ο Κάρλος Σάινθ με το Raptor Τ1+ έπεσε μέχρι και την 30η θέση μέσα στην ΕΔ, αλλά ανέβασε το ρυθμό του για να τερματίσει 8ος, πίσω από τον Μοράες.
Οι θρύλοι των μοτοσικλετών Τόμπι Πράις και Σαμ Σάντερλαντ έγραψαν -στο φετινό τους πέρασμα στους τέσσερις τροχούς- τον εντυπωσιακό 12ο χρόνο με την Overdrive Toyota, ο Ματίας Έκστρομ της Ford έμεινε στην 15η θέση και ο Νάνι Ρόμα στην 17η.
Αντίστοιχα, οι Νάσερ Αλ Ατίγια και Σεμπταστιάν Λεμπ με τα Dacia Sandrider σταμάτησαν εσκεμμένα πριν από τον τερματισμό και έμειναν στην 21η και 25η θέση αντίστοιχα - περιμένοντας να παίξουν το “χαρτί” τους στην ΕΔ Chrono 48h των δύο επόμενων ημερών. Στη δοκιμασία αυτή οι αγωνιζόμενοι θα κληθούν να αντιμετωπίσουν 947 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε δύο ημέρες, χωρίς να επιτρέπεται η εξωτερική βοήθεια στη διανυκτέρευση.
Στις μοτοσικλέτες, ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της εργοστασιακής ΚΤΜ πήρε την Ειδική από τον Ρίκι Μπράμπεκ της Honda και τον Ρος Μπραντς της Hero, και έτσι απέκτησε προβάδισμα στην κορυφή της γενικής περίπου 2,5 λεπτών από τους αναβάτες από τις ΗΠΑ και τη Μποτσουάνα.
Ήταν μια δοκιμασία όπου η πλοήγηση και η σκόνη ήταν μεγάλες προκλήσεις για τους αναβάτες. Αρχικά το προβάδισμα είχε ο Νάτσο Κορνέχο, που φέτος πήρε μεταγραφή από τη Honda στη Hero, την ώρα που ο ομόλογός του στην ομάδα Σεμπάστιαν Μπούλερ είχε πτώση στο 70ο χιλιόμετρο και έσπασε την κλείδα του.
Στη μάχη των Σάντερς-Μπράμπεκ-Μπραντς μπήκε και ο Τόσα Σαρέινα της Honda, κι έπειτα και ο 19χρονος Ισπανός Έντγκαρ Κανέτ της εργοστασιακής ΚΤΜ - ενώ ο Κορνέχο παρέμενε λίγο πιο μπροστά στη διαδρομή.
Όμως στο δεύτερο μισό της ΕΔ η πλοήγηση και η σκόνη ανέτρεψε τα πράγματα, ο Σάντερς ήταν ο πιο αποτελεσματικός όλων και κέρδισε με δυόμισι λεπτά από τους Μπράμπεκ και Μπραντς.
Ο Σκάιλερ Χάους της Honda σταμάτησε μέσα στην Ειδική για να βοηθήσει τον Μπούλερ και έχασε χρόνο, αλλά -όπως και στην περίπτωση του Σεθ Κιντέρο- οι αγωνοδίκες απέδωσαν και στον Αμερικανό το χρόνο που έχασε (περίπου 10 λεπτά) κι έτσι ανέβηκε στην 4η θέση.