Ο αγώνας των rookies, ο κλιματισμός στο κόκπιτ και άλλες αποφάσεις της Επιτροπής F1
Η Επιτροπή F1, υπό τον διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη και με τη συμμετοχή των δέκα διευθυντών των ομάδων και του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1 Στέφανο Ντομενικάλι, συγκλήθηκε για 5η φορά φέτος και προχώρησε σε μια σειρά από αποφάσεις για τις σεζόν της Formula 1 του 2025 και ‘26.
Στη συνάντηση, που έλαβε χώρα στη Γενεύη της Ελβετίας, συζητήθηκαν ζητήματα αγωνιστικού, τεχνικού και οικονομικού περιεχομένου μεταξύ των τριών πλευρών (FIA - F1 – Ομάδων).
Ξεκινώντας με τα αγωνιστικά ζητήματα, συζητήθηκε εκ νέου το θέμα του αγώνα Sprint για τους νεαρούς και πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς του σπορ.
Η σκέψη είναι ο αγώνας αυτός να λαμβάνει χώρα αμέσως μετά το τέλος της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι -τις αμέσως επόμενες μέρες μετά το τελευταίο GP της χρονιάς- με τη συμμετοχή νεαρών οδηγών που δεν έχουν εκκινήσει πάνω από 2 GP της Formula 1 στην καριέρα τους.
Μια τέτοια συνάντηση θα επιτρέψει στους νεαρούς οδηγούς να δείξουν την αξία τους και στους διευθυντές των ομάδων να τη διαπιστώσουν, καθώς οι διαθέσιμες ημέρες δοκιμές πλέον είναι ελάχιστες στη Formula 1.
Νωρίτερα φέτος οι τρεις πλευρές διαφώνησαν -σχετικά με το οικονομικό ζήτημα- για τη διοργάνωση του Sprint νέων οδηγών στο τέλος της φετινής χρονιάς, αλλά στη χθεσινή σύσκεψη της Γενεύης συμφώνησαν να το εξετάσουν διεξοδικά για το 2025.
Μένοντας στα αγωνιστικά θέματα, η Επιτροπή της F1 συμφώνησε επίσης σε ένα νέο πρωτόκολλο επανεκκίνησης όταν ματαιώνεται η πρώτη εκκίνηση ενός GP, καθώς και σε νέο πρωτόκολλο κλεισίματος των πιτς όταν μια ομάδα αποσύρει ένα από τα μονοθέσιά της.
Τεχνικά, η μεγαλύτερη από τις αρκετές αλλαγές που αποφασίστηκαν για το 2025 είναι η εισαγωγή στα μονοθέσια ενός συστήματος κλιματισμού του οδηγού, το οποίο θα ενεργοποιείται όταν οι οδηγοί εκτίθενται σε ακραία υψηλές συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας - όπως στο περσινό GP του Κατάρ. Το σύστημα αυτό έχει ήδη δοκιμαστεί, με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Όσον αφορά στα θέματα των οικονομικών κανονισμών, η Eπιτροπή F1 ενέκρινε επιπρόσθετα μέτρα για την επέκταση της εξαίρεσης των δαπανών για πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, από το όριο προϋπολογισμού -στο οποίο υπόκειται κάθε ομάδα- το 2025.
Σχετικά με το 2026, συζητήθηκε εκ νέου το των τεχνικών κανονισμών που οδεύουν προς οριστικοποίηση - με τους γενικούς στόχους όσον αφορά το αρχικό επίπεδο απόδοσης των μονοθεσίων να «πιθανόν να επιτυγχάνονται», σύμφωνα με τις πληροφορίες.
Επίσης, αποφασίστηκε να ενσωματωθεί σε όλους τους Κανονισμούς ουδέτερη ως προς το φύλο γλώσσα, στο πλαίσιο της δέσμευσης της FIA για ενσωμάτωση της γλώσσας αυτής σε όλους τους τομείς δράσης της.
Τέλος, συζητήθηκαν μέτρα για την ενίσχυση των διατάξεων εμπιστευτικότητας κατά τη διάρκεια ερευνών και άλλων διαδικαστικών θεμάτων.
Θυμίζουμε ότι για να οριστικοποιηθούν αυτές οι αποφάσεις στους κανονισμούς, θα πρέπει να υπερψηφιστούν στην επόμενη σύγκλιση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Μότορσπορ.