X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

O Άιρτον Σένα είχε συμφωνήσει με τη Ferrari για το 1991

Άιρτον Σένα - 1960-1994 JEAN-LOUP GAUTREAU,PASCAL PAVANIAFP/AFP

Ο μεγάλος Βραζιλιάνος τρις πρωταθλητής της Formula 1 Άιρτον Σένα είχε φτάσει σε συμφωνία με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari, Τσέζαρε Φιόριο, για να μεταβεί στο Μαρανέλο το 1991, ανέφερε ο ίδιος ο Φιόριο σε νέα του συνέντευξη για το θέμα στον ιταλικό Τύπο.

Τρεισίμισι δεκαετίες πριν από τη μεταγραφή του πιο επιτυχημένου οδηγού της ιστορίας της F1 -του Λιούις Χάμιλτον- στη Ferrari, για το 2025, μια άλλη μεταγραφική “βόμβα” ήταν έτοιμη να σκάσει το 1990: εκείνη της μετακόμισης του Άιρτον Σένα στο Μαρανέλο.

Σύμφωνα με τις εφημερίδες Corriere della Sera και La Stampa, ο Σένα είχε λάβει το 1990 την απόφαση να πάει στη Ferrari, παρά το γεγονός ότι η McLaren-Honda που οδηγούσε ήταν ανίκητη στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, σε μια εποχή που αγωνιζόταν για την ιταλική ομάδα ο μεγάλος του αντίπαλος Αλέν Προστ.

Ο Τσέζαρε Φιόριο, διευθυντής της ομάδας, αποκάλυψε ότι είχε έρθει σε συμφωνία με τον 30χρονο, τότε, Βραζιλιάνο προκειμένου ο Σένα να φορέσει τη φόρμα με το cavallino το 1991. “Είχαμε συμφωνήσει τα πάντα, αλλά ο Φουζάρο αντέδρασε”, είπε ο 84χρονος Φιόριο σε νέα του συνέντευξη.

Ο Ιταλός εννοεί τον Πιέρο Φουζάρο, τότε πρόεδρο της Ferrari πριν τον διαδεχθεί ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο το 1991. Σε ερώτηση για ποιο λόγο ο Φουζάρο αρνήθηκε την μεταγραφή του Σένα, ο Φιόρι εξήγησε: “Ίσως ήθελε να αποφύγει τον ανταγωνισμό [με τον Αλέν Προστ] ή ίσως για να με κάνει να καταλάβω ότι ήταν εκείνος που έκανε κουμάντο. Μόνο εκείνος, εγώ και η διοίκηση της Ferrari γνώριζαν τις διαπραγματεύσεις. Και κάποιος ενημέρωσε το Προστ”, πρόσθεσε ο Φιόριο.

Σύμφωνα με την Corriere della Sera, η συμφωνία του Σένα με τη Ferrari θα απέφερε στον Βραζιλιάνο 30 εκατομμύρια δολάρια για το 1991, που ήταν ένα μυθικό ποσό -και ρεκόρ για τα συμβόλαια- της εποχής.

Σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς του Φιόριο, ο 72χρονος σήμερα Φουζάρο είπε ότι δεν ισχύουν, και ότι ήταν ο Αλέν Προστ εκείνος που άσκησε την επιρροή του απευθείας στην οικογένεια Ανιέλι -που διοικούσε τότε τη Ferrari και όλο τον όμιλο Fiat- για να εποτρέψει τη μεταγραφή.

Τελικά, όλοι βγήκαν χαμένοι: στο τέλος του 1991, ο Αλέν Προστ απολύθηκε από τη Ferrari όταν τα σχόλιά του -που παρομοίαζε το μονοθέσιο εκείνης της χρονιάς με φορτηγό- αποτέλεσαν τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της άκρως προβληματικής σχέσης του Γάλλου με την ιταλική ομάδα.

Η Ferrari, εν συνεχεία, προσπάθησε να αποκτήσει τον Σένα για το 1995, όπως επιβεβαίωσε -σε συνέντευξή του πριν από λίγους μήνες- ο διάδοχος του Φιόριο στην ηγεσία της Scuderia, Ζαν Τοντ. “Εκείνος [ο Σένα] επέμενε για το 1994, αλλά είχαμε ήδη συμβόλαια με τους Μπέργκερ και Αλεζί. Και μετά όλοι ξέρουμε τι συνέβη...”, εξήγησε ο Γάλλος.

TAGS FORMULA 1 F1 SCUDERIA FERRARI ΑΙΡΤΟΝ ΣΕΝΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ