X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

O Αλ Ατίγια δεν είχε αντίπαλο στην ΕΔ5 του Ντακάρ, αλλά μία ποινή του στέρησε τη νίκη για 1''

Νάσερ Αλ Ατίγια, The Dacia Sandriders, Ράλι Ντακάρ 2025 MCH / DACIA MEDIA

Με μια επιβλητική εμφάνιση ο πέντε φορές νικητής του Ράλι Ντακάρ Νάσερ Αλ Ατίγια κυριάρχησε στην 5η Ειδική Διαδρομή του φετινού αγώνα της Σαουδικής Αραβίας, όμως η ποινή 10 λεπτών που του επιβλήθηκε εκ των υστέρων τον άφησε δεύτερο για μόλις 1 δευτερόλεπτο - και 35 λεπτά πίσω από τον πρωτοπόρο Χενκ Λάτεγκαν της Toyota GR στη γενική κατάταξη.

Η χαρά της Dacia για την πρώτη νίκη της ιστορίας της σε Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ δεν έμελλε να κρατήσει για πολύ. Ο κυρίαρχος της έκτης ημέρας και 5ης Ειδικής Διαδρομής του φετινού αγώνα, Νάσερ Αλ Ατίγια, τιμωρήθηκε μετά τον τερματισμό με ποινή 10 λεπτών – με αποτέλεσμα να χάσει τη σημερινή νίκη με διαφορά μόλις 1 δευτερολέπτου από τον Σεθ Κιντέρο της Toyota Gazoo Racing.

Ο λόγος της ποινής για τον οδηγό από το Κατάρ ήταν ότι απώλεσε τον πέμπτο, εφεδρικό τροχό του Dacia Sandrider μέσα στην Ειδική. Η απώλεια οφείλεται σε ένα καινοτομικό σύστημα που εξέλιξε η ομάδα της Dacia για τη γρήγορη απελευθέρωση του εφεδρικού τροχού - σύστημα που, όπως αποδείχθηκε, δεν συγκράτησε σωστά τον τροχό.

Δεδομένου ότι ο Αλ Ατίγια είχε κερδίσει την Ειδική 5 των 428 αγωνιστικών χιλιομέτρων από την Αλ Ούλα στη Χαΐλ με διαφορά 9’:59’’ από τον Σεθ Κιντέρο, μετά την ποινή 10 λεπτών που επεβλήθη στον πρώτο χάρισε τη νίκη στον Αμερικανό της Toyota - με διαφορά μόλις 1 δευτερόλεπτου, κατά συνέπεια.

Έτσι, πήγε στράφι η μεγάλη σημερινή αντεπίθεση του Αλ Ατίγια, μετά τα χθεσινά του μηχανικά προβλήματα που του είχαν κοστίσει 33 λεπτά. Μετά την ποινή παρέμεινε μεν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά με διαφορά 35 λεπτών (που θα μπορούσε να ήταν 25’) από τον Χενκ Λάτεγκαν που εξακολουθεί να κρατά την Toyota Gazoo Racing στην κορυφή.

Στο ξεκίνημα της αμμώδους αρχικά και χωμάτινης αργότερα ΕΔ5 από την κορυφή πέρασε ο Γκουερλέν Σιτσερί της X-raid Mini και έπειτα ο Ματίας Έκστρομ της Ford. Αλλά περίπου από το 100ό χιλιόμετρο και μετά ο Αλ Ατίγια ανέβασε το ρυθμό τουγια να πάρει, εντέλει, το προβάδισμα στο 173ο χιλιόμετρο.

Αυτή θα ήταν η πρώτη Ειδική που δεν θα κέρδιζε η Toyota στο φετινό Ντακάρ, αν δεν είχε ακολουθήσει η ποινή στον Αλ Ατίγια. Όμως δεν έμελλε να συμβεί έτσι, καθώς ο Κιντέρο -που έκανε την αντεπίθεσή του προς τα τελειώματα της Ειδικής- κέρδισε τη 2η φετινή του νίκη σε ΕΔ, με μόλις 1 δευτερόλεπτο από τον Αλ Ατίγια και μόλις 8 δευτερόλεπτα από τον Έκστρομ.

Ο Λάτεγκαν ακολούθησε στα 54 δευτερόλεπτα από τον Κιντέρο, και με την εκπληκτική του σταθερότητα ο Νοτιοαφρικανός διατήρησε την πρωτοπορία του στη γενική - και μάλιστα την αύξησε από τον δεύτερο Γιαζίντ Αλ Ραζί, που περιορίστηκε σήμερα στον 5ο χρόνο, χάνοντας 3’:23’’ από τον Λάτεγκαν.

Η σημερινή ημέρα επεφύλασσε, τέλος, και ένα ατύχημα: τη μετωπική σύγκρουση του Νάνι Ρόμα της Ford με τον σιμόν Βίτσε της ομάδας MD Rally Sport. Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, όμως το Ford Raptor T1+ του πρώην νικητή του Ντακάρ υπέστη βαρύτατη ζημιά.

Τους αγωνιζόμενους του Ράλι Ντακάρ περιμένει, τώρα, η ημέρα ξεκούρασης αύριο Παρασκευή (10/1) στην Χαΐλ, πριν περάσουν στη δεύτερη και τελευταία εβδομάδα του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ5)

Ράλι Ντακάρ 2025, Γενική Κατάταξη μετά την ΕΔ5 DAKAR.COM


TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025 MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ