X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Ράλι Ντακάρ: Ο Αλ-Ατίγια μία ανάσα από την πέμπτη νίκη του

TOYOTA EUROPE NEWSROOM

Παρότι ο Σεμπάστιαν Λεμπ έσπασε το ρεκόρ διαδοχικών νικών σε Ειδικές του Ράλι Ντακάρ, με την έκτη του σήμερα (14/1), ο Νάσερ Αλ-Ατίγια διατηρεί με άνεση την τεράστια διαφορά του στην κορυφή. Στο νήμα θα κριθεί η φανταγμαγορική μάχη τριών αναβατών στις μοτοσικλέτες.

Πιο πολύ από το σημερινό μεγάλο ρεκόρ των έξι διαδοχικών νικών του Σεμπαστιάν Λεμπ σε Ειδικές του Ντακάρ, η επιβλητική του εμφάνιση σε αυτή τη δεύτερη εβδομάδα του φετινού αγώνα δείχνει ότι τα κλαταρίσματα και το ατύχημά του την πρώτη εβδομάδα, με το Hunter T1+ της Prodrive, του στοίχισαν μια ρεαλιστική πιθανότητα να προσθέσει φέτος τη νίκη του Ντακάρ στο εντυπωσιακό του παλμαρέ με τα εννέα παγκόσμια πρωταθλήματα του WRC.

Περί ταχύτητας δεν υπήρξε, φυσικά, ποτέ αμφιβολία, αλλά τώρα ο Λεμπ έδειξε ότι έχει και την εμπειρία αυτής της πολύ ιδιαίτερης μορφής του μότορσπορ για να ανταγωνιστεί τον Νάσερ Αλ-Ατίγια - ο οποίος, με την ασφάλεια της μεγάλης του διαφοράς, φυσικά δεν πίεσε ιδιαίτερα τη δεύτερη εβδομάδα. Ο οδηγός από το Κατάρ οδεύει με άνεση προς την εντυπωσιακή πέμπτη του νίκη στο Ντακάρ, αύριο στον τερματισμό της Νταμάμ στις όχθες του Περσικού Κόλπου.

Η σημερινή (14/1) ειδική από τη Σαϊμπάχ στην Αλ-Χοφούφ ήταν μία από τις μικρότερες του αγώνα, με μήκος 154 αγωνιστικών χιλιομέτρων, αλλά παρόλα αυτά ο Λεμπ πήρε 5:38 λεπτά από τον Αλ-Ατίγια - που έτσι κι αλλιώς δεν είχε κανέναν λόγο να ρισκάρει. Παρόλα αυτά, η διαφορά των δύο στην κορυφή του αγώνα δεν μειώθηκε κάτω από τη 1 ώρα και 21 λεπτά.

Με τη νίκη αυτή ο Λεμπ πέρασε το ρεκόρ πέντε διαδοχικών νικών σε Ειδικές που μοιραζόταν χθες με τον Άρι Βάτανεν, και έγινε ο πρώτος οδηγός μετά τον Κάρλος Σάινθ το 2011 που πέτυχε επτά νίκες Ειδικών στο Ντακάρ μίας χρονιάς. Επίσης, με τη νίκη του αυτή ηο Λεμπ διεύρυνε στα 14 λεπτά τη διαφορά του από τον τρίτο της κατάταξης, Λούκας Μοράς, με το Toyota Hilux της Overdrive Racing. Για τον Μοράες αυτό ήταν ένα άκρως εντυπωσιακό ντεμπούτο στο Ντακάρ.

Ο χρόνος του Αλ-Ατίγια ήταν αρκετός για τη δεύτερη θέση της ημέρας, ένα λεπτό εμπρός από τον Ματίας Έκστρομ με το μοναδικό από τα τρία πρωτότυπα Audi RS Q e-tron που απέμειναν, έπειτα από τις εγκαταλείψεις των Πετερανσέλ και Σάινθ.

RED BULL CONTENT POOL

Στις μοτοσικλέτες τα πράγματα είναι εντελώς αντιδιαμετρικά, καθώς οι Τόμπι Πράις (ΚΤΜ), Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) και Σκάιλερ Χάους (Husqvarna) οδεύουν προς ένα φαντασμαγορικό φινάλε στην τελευταία Ειδική των μόνο 136 χιλιομέτρων της Κυριακής (15/1) προς τη Νταμάμ.

Μετά τη σημερινή νίκη του Μπεναβίδες, ο Αργεντίνος νικητής του Ντακάρ του 2021 μείωσε τη διαφορά του από τον πρωτοπόρο της γενικής Πράις στα μόλις 12 δευτερόλεπτα (!), ενώ ο Χάους ακολουθεί σε απόσταση 1:19 λεπτού πίσω τους.

Ο Μπεναβίδες, παρότι διεκδικούσε τη νίκη, σταμάτησε στο 55ο χιλιόμετρο της Ειδικής για να βοηθήσει τον πρώην νικητή του αγώνα Ματίας Βάλκνερ, που είχε μια άσχημη πτώση. Όταν έφτασε στο σημείο ο Αυστριακός είχε τις αισθήσεις του, αλλά ένιωθε αφόρητους πόνους στη μέση του. Ο Μπεναβίδες έμεινε στο πλάι του μέχρι να έρθουν οι διασώστες, και έπειτα συνέχισε την Ειδική.

Μετά τον τερματισμό, κατέθεσε στη FIM αίτημα να αφαιρεθούν από τον τελικό του χρόνο 23:10 λεπτά που απώλεσε για να βοηθήσει τον Βάλκνερ. Έτσι συνέβη, και έτσι αναδείχθηκε νικητής της Ειδικής όταν επεβλήθη στον ταχύτερο της ημέρας, στον αδελφό του Λουτσιάνο Μπεναβίδες της Husqvarna, ποινή για υπερβολική ταχύτητα σε ελεγχόμενη ζώνη.

Το δεύτερο χρόνο της ημέρας έκανε απρόσμενα ο Νοτιοαφρικανός Μάικλ Ντόχερτι με Husqvarna, τρίτος έπεσε ο Λ. Μπεναβίδες, και τέταρτος ήταν με διαφορά 2:05 λεπτών ο Αντριέν βαν Μπεβερέν της Honda. Ο Πράις ήταν 5ος σήμερα, 2:28 λεπτά πίσω από τον Κ.Μπεναβίδες, και ο Χάους άλλο ένα λεπτό (3:31) πιο πίσω. Έτσι, στήθηκε το συγκλονιστικό σκηνικό της τριπλής αυριανής μονομαχίας για τη νίκη.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ - Μετά την 13η ΕΔ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

  • 1. Νάσερ Αλ-Ατίγια (Toyota Gazoo Racing) 43:48:10
  • 2. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain Raid Xtreme) +1:21:42
  • 3. Λούκα Μοράες (Overdrive Racing) +1:35:50
  • 4. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota Gazoo Racing) +2:30:44
  • 5. Χενκ Λάτεγκαν (Toyota Gazoo Racing) +2:38:20
  • 6. Μάρτιν Πρόκοπ (Orlen Ford) +3:39:13
  • 7. Χουάν Κρουζ Γιακοπίνι (Century) +4:25:42
  • 8. Ουέι Χαν (Hanwei) +4:26:01

ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ

  • 1. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) 43:11:51
  • 2. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +0:12
  • 3. Σκάιλερ Χάους (Husqvarna) +1:31
  • 4. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +15:51
  • 5. Πάμπλο Κιντανίγια (Honda) +15:59
  • 6. Λουτσιάνο Μπεναβίδες (Husqvarna) +18:29
  • 7. Ντάνιελ Σάντερς (ΚΤΜ) +22:34
  • 8. Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο (Honda) +28:28
TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ