X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο Αλόνσο εξηγεί γιατί τα μονοθέσια της F1 μετά το 2022 είναι δυσεπίλυτοι "γρίφοι" για τους οδηγούς

Fernando Alonso, Aston Martin AMR24, in the pit lane ASTON MARTIN F1 MEDIA

Το πέρασμα της Formula 1 στη σύγχρονη εποχή του ground effect το 2022, δηλαδή της παραγωγής της περισσότερης άντωσης των μονοθεσίων από το δάπεδο αντί των πτερυγών τους, άλλαξε εντελώς την οδηγική προσέγγιση. Τόσο που ο Φερνάντο Αλόνσο λέει ότι “πολλές φορές δεν ξέρουμε γιατί είμαστε γρήγοροι ή αργοί”.

Το τρέχον πλαίσιο των τεχνικών κανονισμών της Formula 1, που ξεκίνησε το 2022, άλλαξε ολοκληρωτικά όχι μόνο τη σχεδιαστική φιλοσοφία των μονοθεσίων, αλλά και τον τρόπο που πρέπει να οδηγούνται.

Αντλώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του ground effect από τις δεκαετίες του 1970-’80, τα αυτοκίνητα των τριών τελευταίων σεζόν παράγουν το μεγαλύτερο ποσοστό της άντωσής τους από τα κανάλια του αέρα που διατρέχουν το δάπεδό τους.

Αυτό έχει επιφέρει πολλές και σημαντικές επιπτώσεις στο σχεδιασμό τους, και κυρίως στη γενικότερη φιλοσοφία της ανάρτησης και του ύψους του δαπέδου από το έδαφος. Κι έχει επιφέρει επίσης και αντίστοιχες επιπτώσεις στην οδήγηση και στη διαχείριση των ελαστικών.

Αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές βλέπουμε ακόμα και τους κορυφαίους οδηγούς της F1 να χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους από τη μια στιγμή στην άλλη, ή να γίνονται ξαφνικά πολύ ταχύτεροι - όπως ο Φερνάντο Αλόνσο στο GP του Αζερμπαϊτζάν.

Το Μπακού είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα”, είπε ο Ισπανός. “Ήμουν στην 15η θέση στο Q1, μετά το πρόβλημα του Λάντο. Αν δεν ήταν αυτό θα είχα αποκλειστεί στο Q1 και θα εκκινούσα από την 16η θέση.

Επτά λεπτά αργότερα, έβαλα ένα άλλο σετ ελαστικών, και έγραψα τον 5ο χρόνο στο Q2. Βελτιώθηκα κατά 1,1 δευτερόλεπτο. Οδηγούσα με τον ίδιο τρόπο. Φρέναρα στα ίδια σημεία. Έκανα την ίδια προετοιμασία και για εκείνον τον γύρο, αλλά ήμουν σε θέση να βελτιωθώ κατά 1,1 δευτερόλεπτο.

Και κάποιοι από εμάς έκαναν το αντίθετο: ήταν πολύ γρήγοροι στο Q1 και πολύ αργοί στο Q2, και ενίοτε δεν βρίσκουμε εξηγήσεις γιατί είμαστε γρήγοροι και γιατί είμαστε αργοί”, πρόσθεσε ο οδηγός της Aston Martin F1.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στο περιθώριο του GP Βελγίου 2024 ZAK MAUGER / ASTON MARTIN F1 MEDIA


Ο 43χρονος συμπλήρωσε ότι τα μονοθέσια των τελευταίων τριών ετών μπορούν να μπερδέψουν ιδιαίτερα τον οδηγό, όταν εκείνος τα κινεί στο απόλυτο όριό τους: Αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι εύκολα στην οδήγηση, αλλά νομίζω ότι το πρόβλημα είναι πως δεν είναι εύκολο να αντλήσεις το 100% της απόδοσής τους.

Οπότε, αν οδηγείς στο 90% ενίοτε είσαι ταχύτερος, διότι δεν βάζεις την πλατφόρμα [του αυτοκινήτου] σε μη ταιριαστή γωνία ή ύψος από το έδαφος. Δεν πιέζεις στο όριο, όπου όλα αρχίζουν να καταρρέουν. Οπότε, ενίοτε το να οδηγείς στο 90% είναι αρκετά γρήγορο.

Αν μπεις στις λεπτομέρειες, με τους αναρίθμητους αισθητήρες που έχουμε στο αυτοκίνητο μπορούμε να εντοπίσουμε τις μικρές διαφορές όταν το αυτοκίνητο είναι αργό.

Για αυτό ενίοτε στους αγώνες, μιας και όλοι οδηγούμε στο 90%, πρέπει να προσέξουμε τα ελαστικά, την οικονομία του καυσίμου, όλα αυτά. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν βλέπουμε τόσα πολλά προβλήματα ή τόσα πολλά οχήματα ασφαλείας ή ατυχήματα.

Τα αυτοκίνητα είναι πιο ‘χαρούμενα’ όταν οδηγείς σε αυτή την ταχύτητα. Αυτό αντιβαίνει λίγο το ένστικτο του οδηγού, που του λέει να βάλει ένα φρέσκο σετ ελαστικών, να μπει στις δοκιμές κατάταξης και να οδηγήσει στο 110% αν μπορεί. Αλλά με αυτά τα αυτοκίνητο, αυτό είναι κάτι που ορισμένες φορές πρέπει να διαχειρίζεσαι”, κατέληξε ο Φερνάντο Αλόνσο.

Και τα λόγια του εν μέρει εξηγούν για ποιο λόγο δεν έχει εμφανιστεί ούτε μία φορά στα τελευταία 9 GP το όχημα ασφαλείας (από το GP Ισπανίας τον Ιούνιο, μέχρι σήμερα). Ακόμα και στη Σιγκαπούρη, φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του αγώνα, δεν κλήθηκε στη δράση ο Μπερντ Μεϊλάντερ, οδηγός του οχήματος ασφαλείας.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ