FORMULA 1

Ο Αλόνσο φεύγει από τη Ferrari!

Ο Αλόνσο φεύγει από τη Ferrari!
Αλόνσο STUDIO COLOMBO

Λύνουν από κοινού τη συνεργασία τους, σε προχωρημένο στάδιο οι επαφές για να γίνει το 2015 ο ηγέτης της αναβίωσης της McLaren-Honda.

Μετά από μια πενταετία και με ανεκπλήρωτο το όνειρο να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Ferrari, ο Φερνάντο Αλόνσο -όπως πλέον επιβεβαιώνεται από πολλές και αξιόπιστες πλευρές- επίκειται να αποχωρήσει από τη Scuderia στο τέλος του 2014. Ο πιθανότερος νέος προορισμός του Ισπανού είναι η McLaren, η οποία του χρόνου αναβιώνει μετά από 23 χρόνια την ένδοξη συνεργασία της με τη Honda.

Από πλευράς Αλόνσο, η ρήξη με τη Ferrari έχει τις ρίζεις της στη συνεχιζόμενη αποτυχία της ιταλικής ομάδας -ειδικά με την ευκαιρία της μεγάλης αλλαγής των κανονισμών, φέτος- να του προσφέρει ένα αληθινά ανταγωνιστικό μονοθέσιο και την ευκαιρία να διεκδικήσει με αξιώσεις το τρίτο του παγκόσμιο πρωτάθλημα, το οποίο διακαώς επιθυμεί.

Από πλευράς Ferrari, ο διοικητικός «σεισμός» με την αποχώρηση του Λούκα ντι Μοντεζέμολο και το πολυετές πλάνο αναδόμησης υπό τον νέο αγωνιστικό διευθυντή Μάρκο Ματιάτσι δεν φαίνεται να συντονίζεται με την άμεση (λόγω και ηλικίας) ανάγκη του Αλόνσο για ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Ο Ματιάτσι φέρεται εκνευρισμένος με την έλλειψη αφοσίωσης του Αλόνσο, ενώ πολλοί εκτιμούν ότι στο πρόσωπο του Σεμπάστιαν Φέτελ ο Ιταλός βλέπει κατά κάποιον τρόπο έναν «νέο Σουμάχερ», πάνω στον οποίο μπορεί να χτιστεί -λόγω και της μικρότερης ηλικίας του από τον Αλόνσο- το πολυετές πλάνο, το οικοδόμημα του εγγύς μέλλοντος.

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, πια, ο Αλόνσο και η Ferrari φαίνεται ότι πλέον συναινούν κοινώς στη λύση του συμβολαίου τους, που σε κανονικές συνθήκες είχε ισχύ μέχρι το τέλος του 2016. Το συμβόλαιο δύναται να διακοπεί διότι υπήρχαν ρήτρες απόδοσης του μονοθεσίου, τις οποίες η Scuderia απέτυχε να τηρήσει με βάση τη φτωχή απόδοση της φετινής F14 T.

Ο Ισπανός, που θεωρείται ευρέως ως ο ανώτερος εν ενεργεία οδηγός της Formula 1, πιστεύεται ότι είναι «μήλον την έριδος» κυρίως για τη Honda, που πιθανώς να βλέπει στο πρόσωπό του έναν οδηγό της ικανότητας και του ψυχισμού του πιο ταιριαστού στη φιλοσοφία της οδηγού, του Άιρτον Σένα, την περίοδο 1988-'92.

Αν και για τον Αλόνσο οι συζητήσεις με τη Mercedes ή τη Red Bull Racing δεν έχουν ολοκληρωθεί, ο πιθανότερος προορισμός του είναι η McLaren-Honda της νέας εποχής, η επιστροφή του στο Woking από όπου στο τέλος του 2007 έφυγε κακήν κακώς λόγω της σοβαρής ρήξης του με τον διευθυντή της ομάδας, Ρον Ντένις, με αιτία την μη τήρηση της υπόσχεσης του δεύτερου να δώσει στον Ισπανό την προτεραιότητα για τη διεκδίκηση του τίτλου έναντι του πρωτοεμφανιζόμενου, τότε, Λιούις Χάμιλτον.

Μετά από πέντε χρόνια απουσίας, φέτος ο Ρον Ντένις ανέλαβε εκ νέου τη διοίκηση της McLaren F1 και φυσικά αναπτύχθηκαν αμφιβολίες κατά πόσο θα μπορούσε να συνυπάρξει ξανά με τον Αλόνσο κάτω από την ίδια στέγη. Για το λόγο αυτό, το διοικητικό συμβούλιο της McLaren φέρεται να έχει εξετάσει την αντικατάσταση του Ντένις με τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ, πρώην οδηγό της ομάδας, ο οποίος υπήρξε απόλυτα επιτυχημένος στην διοίκηση των αγωνιστικών τμημάτων τόσο της BMW όσο και της Toro Rosso.

Και για τον Αλόνσο, πάντως, η McLaren μοιάζει αρκετά ελκυστική επιλογή: με την πρόσφατη αναδόμησή της έχει επικεφαλής πια τον ευφυή Ερικ Μπουγέ, ενώ το αεροδυναμικό της τμήμα ενισχύθηκε από τον Πίτερ Προδρόμου, Βρετανό με κυπριακές ρίζες, που ήταν επί συναπτά έτη στενός συνεργάτης του Άντριν Νιούι στη McLaren και έπειτα στη Red Bull Racing.

Ο Αλόνσο, μάλιστα, δήλωσε στη Σουζούκα ότι «είναι πλέον αποφασισμένος» σε ποια ομάδα θέλει να οδηγεί του χρόνου. Και η Honda επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τη McLaren σχετικά με το οδηγικό δίδυμο του 2015. Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι ο Ισπανός και η McLaren δεν έχουν υπογράψει, ακόμα, κανενός είδος προσύμφωνο ή συμβόλαιο.

«Υπάρχουν ορισμένες επιλογές στο τραπέζι», είπε ο Ισπανός στην Ιαπωνία. «Ήμουν εξαιρετικά τυχερός να έχω τη δυνατότητα να επιλέξω την ομάδα για την οποία θέλω να οδηγώ - κάτι που δεν είναι φυσιολογικό στη F1. Θα κάνω το καλύτερο που μπορώ, αλλά, όπως και η Ferrari, με το μικρότερο δυνατό ρίσκο».

«Θέλω να κερδίσω και είμαι έτοιμος να κρατήσω την απόδοσή μου όπως είναι αυτή τη στιγμή, δηλαδή καλύτερη από ποτέ. Αισθάνομαι καλά, αισθάνομαι γυμνασμένος, αισθάνομαι σιγουριά. Προσάρμοσα το οδηγικό μου στιλ στους κανονισμούς κάθε χρόνο».

«Νιώθω ότι βρίσκομαι στην καλύτερη στιγμή της καριέρας μου και ελπίζω να το καρπωθώ τα προσεχή χρόνια, να κερδίσω πρωταθλήματα και να αποσυρθώ με περισσότερους από δύο τίτλους. Μόνο όσο κερδίζεις πρωταθλήματα θα σκέφτεται ο κόσμος ότι είσαι ο καλύτερος. Φυσικά και θέλω να κερδίσω περισσότερα».

Όσο για τη Ferrari, έχει ήδη συμβόλαιο με τον Κίμι Ράικονεν για το 2015 και όλα δείχνουν ότι θα το διατηρήσει, ενώ για το άλλο κόκπιτ ακούγεται ήδη ο Ζουλς Μπιανκί (που ανήκει στην Ακαδημία οδηγών της Scuderia), καθώς και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ και ο Ρομέν Γκροζάν.

Δεν αποκλείεται στο μεσοδιάστημα να υπάρξει και συμφωνία με τον Φέτελ, που να τεθεί σε εφαρμογή στο μέλλον – κατά την προσφιλή τακτική της Scuderia. Άλλωστε, είναι πια ξεκάθαρο -όπως ίσως αποδεικνύει και ο Αλόνσο με τη διαφαινόμενη φυγή του- ότι η Ferrari τα τουλάχιστον δύο επόμενα χρόνια μάλλον θα ασχολείται με την αναδόμησή της, παρά με τον πρωταθλητισμό...

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ