Ο Αλόνσο περίμενε ενάμισι χρόνο τη νέα Alpine A522 με την ελπίδα να γυρίσει στην κορυφή
Ο δις πρωταθλητής της Formula 1, Φερνάντο Αλόνσο, δήλωσε ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο επέστρεψε στο σπορ πέρσι ήταν οι ελπίδες ότι ο ριζικός φετινός ανασχεδιασμός των μονοθεσίων με τους νέους κανονισμούς θα του δώσει την ευκαιρία να πρωταγωνιστεί ξανά στα GP.
Ο εν λευκώ σχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 έδωσε σε όλες τις ομάδες την ευκαιρία να ξεκινήσουν τη σεζόν του 2022 από το ίδιο ακριβώς σημείο με τις Mercedes και Red Bull Racing, και να κλείσουν την απόσταση που τους χώριζε τα τελευταία χρόνια από τις δύο πρωταγωνίστριες του σπορ.
Η Alpine έχει και έναν ακόμα λόγο αισιοδοξίας: τη μετάβασή του κινητήρα της Renault, πλέον, στην τεχνολογία του split turbo που επινόησε η Mercedes το 2014 και την έκανε έκτοτε ανίκητη στην υβριδική εποχή της Formula 1.
Η τεχνολογία αυτή, με λίγα λόγια, προβλέπει το διαχωρισμό του Turbo σε δύο τμήματα, την τοποθέτησή κάθε τμήματος στις δύο πλευρές του V του εξακύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και του ηλεκτροκινητήρα MGU-H μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V.
Όλα αυτά συνδέονται με τον ίδιο άξονα, που περιστρέφεται με ρυθμό που αγγίζει τις 120.000 στροφές ανά λεπτό. Τα οφέλη είναι εξαιρετικά σημαντικά όχι μόνο σε απόδοση αλλά και από πλευράς χωροταξίας, καθώς οι συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα απελευθερώνουν σημαντικό χώρο για τους αεροδυναμιστές.
Βεβαίως, η νεότητα της καινούριας μονάδας ισχύος της Renault μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας, ειδικά στην αντοχή του άξονα σύνδεσης των τριών στοιχείων του V, αλλά ο CEO της Alpine Λορέν Ροσί δήλωσε ότι η εντολή του προς την ομάδα είναι να πιέσουν για να αντλήσουν τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα αδιαφορώντας για τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας.
Όλα αυτά κάνουν ιδιαίτερα αισιόδοξο τον Φερνάντο Αλόνσο για την επερχόμενη σεζόν, που ξεκινά στις 20 Μαρτίου στο Μπαχρέιν: "Το 2021 ήταν καλή χρονιά για εμάς. Ο Εστεμπάν (Οκόν) κέρδισε μία νίκη, εγώ γύρισα στο βάθρο και κατά κάποιο τρόπο συνεχίστηκε η απόδοση της Renault από το 2020. Αισθάνομαι ότι σημειώσαμε σημαντική πρόοδο, ότι η ομάδα είναι πια δυνατότερη απ' όσο πριν 12 μήνες και είμαστε έτοιμοι για την πρόκληση αυτής της χρονιάς", είπε ο Ισπανός.
Ο 40χρονος δις παγκόσμιος πρωταθλητής (2005-'06) με την ίδια ομάδα, που τότε ονομαζόταν Renault, απάντησε σε ερώτηση αν οι νέοι κανονισμοί θα αλλάξουν τις ισορροπίες στην κορυφή λέγοντας πως "το ελπίζω. Επέστρεψα στο σπορ εξαιτίας αυτών των κανονισμών, οπότε περιμένω για ενάμισι χρόνο αυτά τα αυτοκίνητα. Πιστεύω ότι η ομάδα έκανε εκπληκτική δουλειά πέρσι κατασκευάζοντας αυτό το αυτοκίνητο, οπότε έχουμε όλοι ισχυρό κίνητρο.
Δεν θα ξέρουμε σε ποιο επίπεδο βρίσκεται ο καθένας πριν τον αγώνα του Μπαχρέιν, αλλά είμαστε ενθουσιασμένοι με τις πρώτες δοκιμές του αυτοκινήτου που θα κάνουμε αυτή την εβδομάδα. Ελπίζω οι νέοι κανονισμοί να δουλέψουν και να έχουμε πιο στενές μάχες στην πίστα φέτος", κατέληξε ο Ισπανός.
Στο περιθώριο της χθεσινής παρουσίασης της νέας Alpine A522, η γαλλική ομάδα ανακοίνωσε ότι στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν του 2022 το μονοθέσιο θα είναι βαμμένο εξ ολοκλήρου σε ροζ χρώμα, για χάρη του νέου βασικού της χορηγού, και από τον τρίτο και μετά θα επιστρέψει στο χαρακτηριστικό της μπλε περιορίζοντας το ροζ στους πλευρικούς αεραγωγούς της Α522.