Ο Αλόνσο ταχύτερος στις δεύτερες δοκιμές του Μόντρεαλ πριν τη βροχή, προβλήματα για τον Φερστάπεν
Ο Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin ήταν ο ταχύτερος στο πρώτο μισό της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, όταν η βροχή έβαλε τέλος στους γύρους με τη μαλακή γόμα. Στην 18η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, έκανε μόλις 4 γύρους με πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα της μονάδας ισχύος της Red Bull.
Οι δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά, 9ου φετινού αγώνα της Formula 1, χωρίστηκαν στη μέση: το πρώτο ημίωρο ήταν στεγνό και το δεύτερο βροχερό. Ως αποτέλεσμα, οι χρόνοι που σημειώθηκαν περίπου στο 30λεπτο, στην προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης, δεν έμελλε να απειληθούν ποτέ στο δεύτερο ημίωρο.
Λόγω της πρόβλεψης της βροχής οι ομάδες θέλησαν να συγκεντρώσουν δεδομένα για τη μαλακή γόμα νωρίς, σε αυτή την περίοδο. Εξ αρχής οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν κατακόρφυρα, και από την κορυφή πέρασε ο Αλόνσο, έπειτα ο ομόλογός του στην Aston Martin Λανς Στρολ και μετά ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24.
Καθώς η βροχή εξακολουθούσε να μην έρχεται, ο Αλόνσο το εκμεταλλεύτηκε για να σημειώσει στο τέλος, πριν η μπόρα πλημμυρίζει την άσφαλτο, τον ταχύτερο χρόνο με τα μαλακά σλικς ελαστικά - το 1:15.810 που θα τον κρατούσε επικεφαλής μέχρι τέλους.
Τότε ήταν που ήρθε πάνω από το Σιρκουί Ζιλ Βιλνέβ στον ποταμό του Αγ. Λαυρεντίου το βαρύ σύννεφο που άρχισε να ρίχνει τη βροχή του. Οι οδηγοί θα επέστρεφαν στην πίστα στο τελευταίο 20λεπτο, αλλά μόνο με την ενδιάμεση γόμα βροχής. Σε αντίθεση με την πρώτη περίοδο των δοκιμών, η ιδανική γραμμή αυτή τη φορά δεν θα στέγνωνε γρήγορα.
Πίσω από τον Αλόνσο, ο Τζορτζ Ράσελ έγραψε τον δεύτερο χρόνο -αν και με μισό δευτερόλεπτο από τον Ισπανό- και ο Λανς Στρολ τον τρίτο, ακόμα δύο δέκατα πιο πίσω. Ο τέταρτος Σαρλ Λεκλέρ με την ταχύτερη από τις δύο Ferrari ήταν στην 4η θέση, αλλά βρίσκεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες διότι η Scuderia τον έβαλε στην πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, πριν οι δοκιμές κηρυχθούν “βρόχινες”. Ο Λεκλέρ μπήκε άμεσα στα πιτς για να διορθώσει το λάθος.
Εκπλήξεις είχαμε και στις πιο πίσω θέσεις, με τους Ντάνιελ Ρικιάρντο της RB και Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas να μπαίνουν στην εξάδα, εμπρός από τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον. Ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR περιορίστηκε στην 10η θέση.
Όσο για τον Φερστάπεν, στο τέλος του 4ου του γύρου του με τη μαλακή γόμα στις δοκιμές αυτές, μπήκε στα πιτς έχοντας ήδη αναφέρει στην ομάδα ότι έφτανε στην όσφρησή του μυρωδιά καπνού. Αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Θεωρητικά ο Ολλανδός δεν θα έχει πρόβλημα στη συνέχεια του τριημέρου, καθώς οι μηχανικοί του προλαβαίνουν μέχρι αύριο να αλλάξουν τα προβληματικά εξαρτήματα - όμως ο πρωταθλητής είναι αναγκασμένος να αντλήσει τα εξαρτήματα αυτά από τα λίγα διαθέσιμα που έχει για όλη τη χρονιά, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Επίσης, στους αγωνοδίκες θα παρουσιαζόταν και ο Λάντο Νόρις -που έμεινε στο τέλος των χρόνων χωρίς να επιδιώξει έναν γρήγορο γύρο- διότι παραβίασε τις οδηγίες για τη χρήση των δρόμων διαφυγής της πίστας στο σημείο του σικέιν της στροφής 14.
Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών θα διεξαχθεί το Σάββατο (8/06) στις 19:30 ώρα Ελλάδας, ενώ οι δοκιμές κατάταξης του Καναδικού GP θα ξεκινήσουν αργότερα το ίδιο βράδυ, στις 23:00.