Ο Αντονέλι μπορεί να αγωνιστεί με τη Williams από φέτος, πριν περάσει στη Mercedes το 2025
Ο Ιταλός έφηβος Αντρέα Κίμι Αντονέλι, που όλα δείχνουν ότι θα είναι ο διάδοχος του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025, θα κλείσει τα 18 του χρόνια στις 25 Αυγούστου 2024 - όμως η FIA μόλις πρόσφατα τροποποίησε τον κανονισμό που απαγόρευε σε οδηγούς που δεν έχουν ενηλικιωθεί να αγωνιστούν στη Formula 1.
Μετά από αυτή την κίνηση της FIA -ανεπιβεβαίωτες- πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι συγκεντρώνει πλέον πολλές πιθανότητες να κάνει μέσα στο καλοκαίρι του ντεμπούτο του στη Formula 1 αντικαθιστώντας στη Williams τον Λόγκαν Σάρτζεαντ μετά τις καλοκαιρινές διακοπές του σπορ.
Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για τη Mercedes και τον Τότο Βολφ, προκειμένου ο Ιταλός να μεταβεί στην ομάδα του Μπράκλεϊ έχοντας ήδη λάβει το “βάπτισμα του πυρός”, με την αγωνιστική εμπειρία από 10 GP της Formula 1. Συμμετέχοντας, μάλιστα, σε αυτούς τους αγώνες χωρίς την πίεση που συνοδεύει τη θέση σε από τις μεγάλες ομάδες του σπορ, όπως η Mercedes.
Ο πρώτος αγώνας μετά το καλοκαίρι είναι το GP Ολλανδίας, και διεξάγεται στις 25 Αυγούστου 2024 - την ημέρα των 18ων γενεθλίων του Αντονέλι. Αυτό σημαίνει ότι ο Ιταλός στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμών των δύο ημερών που θα έχει προηγηθεί θα είναι ακόμα ανήλικος - και τυπικά, βάσει του κανονισμού της FIA, δεν θα είχε το δικαίωμα να εκδώσει τη Superlicence που απαιτείται για να αγωνιστεί στη Formula 1.
Όμως, η Ομοσπονδία πριν από λίγες μέρες τροποποίησε τον ηλικιακό αυτό περιορισμό του κανονισμού για τις Superlicance - κανονισμού που επεβλήθη λόγω του μεγάλου ντόρου που είχε ξεσπάσει στο ντεμπούτο του τότε ανήλικου και άπειρου από αγώνες μονοθεσίων Μαξ Φερστάπεν.
Με την τροποποίηση, πλέον μπορεί και ένας 17χρονος να λάβει τη Superlicence, αρκεί σταθερά και αναντίρρητα να έχει επιδείξει ήδη εξαιρετική ικανότητα και ωριμότητα σε αγώνες μονοθεσίων των μικρότερων κατηγοριών. Η ίδια η FIA θα κρίνει κατά πόσον ένας ανήλικος οδηγός δικαιούται τη Superlicence.
Σύμφωνα με βρετανικά δημοσιεύματα, η Williams ήταν εκείνη που κατέθεσε το αίτημα προς τη FIA για να δοθεί ειδική άδεια στον Αντονέλι να συμμετάσχει στα αγωνιστικά τριήμερα της Formula 1 πριν τη στιγμή της ενηλικίωσής του.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί απλώς να δούμε τον Ιταλό να συμμετέχει στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών σε κάποια από τα επερχόμενα GP μέχρι το τέλος του Ιουλίου. Και με την τροποποίηση του κανονισμού της Superlicence, αυτό είναι πλέον εφικτό.
Όμως, γεννάται και η απορία για ποιο λόγο δεν κατέθεσε το ίδιο αίτημα η Mercedes. Ο διευθυντής της Williams Racing, Τζέιμς Βάουλς -που μέχρι πρόπερσι ήταν το ‘δεξί χέρι’ του Τότο Βολφ στη Mercedes F1- παραδέχθηκε στο περιθώριο του GP του Καναδά ότι η θέση του Λόγκαν Σάρτζεαντ στην ομάδα του Γκρόουβ είναι πλέον επισφαλής.
“Χρειαζόμαστε περισσότερα από εκείνον, για να είμαι ειλικρινής, για να μπορέσει να σώσει τη θέση του σε αυτή την περίσταση”, είπε ο Βάουλς για τον Αμερικανό - τον οποίο ο ίδιος δεν δίστασε νωρίτερα φέτος στο GP Σαουδικής Αραβίας να τον αφήσει στον “πάγκο” προκειμένου να δώσει το μονοθέσιό του στον Άλεξ Άλμπον, μετά το ατύχημα του Αγγλο-Ταϊλανδού στις ελεύθερες δοκιμές.
“Πιστεύω ότι [ο Σάρτζεαντ] θα πρέπει να φύγει στο τέλος του χρόνου”, είπε ο πρώην διευθυντής της Haas, Γκούντερ Στάινερ, σχολιάζοντας το θέμα αυτό για τον δεύτερο οδηγό της Williams. “Πρώτα από όλα προσπαθείς να δουλεύει με τους ανθρώπους που έχεις, αλλά φυσικά σε κάποιο σημείο φτάνεις στο απροχώρητο και διερωτάσαι ‘γιατί το κάνουμε αυτό στους εαυτούς μας;’.
Αν [ο Σάρτζεαντ] έχει το καλοκαίρι ορισμένους αγώνες σαν αυτόν που είχε στον Καναδά, μπορεί κάποιος άλλος οδηγός να βρεθεί στο δικό του κόκπιτ μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές”, κατέληξε ο Στάινερ.