Ο Αθανασούλας πρώτος στη γενική!
Με σπουδαίο χρόνο στη δεύτερη ειδική ο Έλληνας οδηγός, Λάμπρος Αθανασούλας, πέρασε επικεφαλής του Ράλι Ακρόπολις, εμπρός από τους Kajetanowicz και Breen.
Ο Λάμπρος Αθανασούλας και ο συνοδηγός του Νίκος Ζακχαίος οδηγούνται της γενικής κατάταξης του Ράλι Ακρόπολις μετά τις δύο ειδικές διαδρομές στην Κινέτα της πρώτης ημέρας του 9ου φετινού αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι.
Το ελληνικό πλήρωμα του Skoda Fabia R5 ήταν 27,4 δευτερόλεπτα ταχύτερο από τον δεύτερο Craig Breen στη δεύτερη ειδική, στο νυχτερινό πέρασμα από την Κινέτα! Έτσι, κάλυψε τα 24,9 δευτερόλεπτα της υστέρησής του από την κορυφή στην πρώτη ειδική και πήρε τα ηνία του αγώνα στη διανυκτέρευση με διαφορά 9,6 δλ. από τον Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) και 14,7 δλ. από τον Breen - δηλαδή από τους δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου του ERC.
Βροχερή ημέρα
Το πρώτο φθινοπωρινό Ακρόπολις της ιστορίας ξεκίνησε κάτω από τον Παρθενώνα υπό καταρρακτώδη βροχή, η οποία δεν απουσίασε ούτε από τα Γεράνια και τον Κιθαιρώνα. Ως αποτέλεσμα, η οργάνωση αποφάσισε να μειώσει τα 43,41 χλμ. της πρώτης ειδικής (Κινέτα-Λουτράκι) σε 24,33 χλμ.. Αυτό σήμαινε ότι οι δύο ειδικές της ημέρας θα ήταν τελικά πανομοιότυπες, αφού θα τερμάτιζαν στο ίδιο σημείο.
Οι οδηγοί έκαναν λόγο για πολύ ολισθηρές συνθήκες, και μεταξύ άλλων ο Breen είπε ότι «ήταν μία από τις πιο δύσκολες ειδικές που έχω οδηγήσει». Ο Kajetanowicz συμπλήρωσε ότι «είναι απίστευτα δύσκολα. Σε κάποια σημεία πηγαίνεις τόσο αργά, και απλά προσπαθείς να επιβιώσεις».
Ο Alexey Lukyanuk, επίσης πρωταγωνιστής σε διεθνές επίπεδο, συμπλήρωσε: «Είναι απίστευτο! Έχουμε κάνει πολλές μορφές αγώνων, αλλά αυτές οι συνθήκες ήταν μία τρέλα! Είχε πολλές εναλλαγές από ράλι, σε rallycross και μετά σαν αγώνας πίστας, όταν προσπεράσαμε ένα αυτοκίνητο [μέσα στην ειδική]. Είχαμε πιάσει τον Σερδερίδη στην ειδική και αναγκαστήκαμε να τον ακουμπήσουμε για να μας ανοίξει να περάσουμε».
Σε αυτές τις σκληρές συνθήκες ο Kajetanowicz ήταν ο ταχύτερος, με διαφορά 12,2 από τον δεύτερο Breen. Ο Αθανασούλας σημείωσε τον 5ο χρόνο, με τα 24,9 δλ. της υστέρησής του. «Δεν έχω οδηγήσει σε κάτι τέτοιο ξανά», είπε. «Ίσως οι άλλοι να έχουν περισσότερη εμπειρία και να πάνε καλύτερα. Το Ακρόπολις συνήθως είναι άλλη εποχή, σήμερα θυμίζει περισσότερο το Ράλλυ Μ. Βρετανίας».
Σε αυτή την ειδική ο Λάμπρος Κύρκος, που ξεκίνησε με υψηλές βλέψεις τον αγώνα, είχε έξοδο και έχασε 20 λεπτά μέχρι να επανέλθει, με τη βοήθεια των θεατών, στο δρόμο. Επίσης, ο Bruno Magalhaes σταμάτησε με πρόβλημα μετάδοσης.
Ο Αθανασούλας στην αντεπίθεση!
Η νυχτερινή ειδική που ακολουθούσε, ακριβώς στην ίδια διαδρομή, έτσι κι αλλιώς αναμενόταν να είναι μια μεγάλη πρόκληση για τα πληρώματα - και τώρα η βροχή έμοιαζε να δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το έργο τους. Παραδόξως, όμως, οι οδηγοί ανέφεραν ότι η πρόσφυση ήταν περισσότερη από όση περίμεναν, ενώ η βροχή εξάλειψε πλήρως παλιότερα προβλήματα ορατότητας λόγω σκόνης.
Με τη σπουδαία του επίδοση, ο Λάμπρος Αθανασούλας ανέβηκε από την Πέμπτη στην πρώτη θέση της γενικής, καθώς ο Kajetanowicz δεν έκανε τίποτα καλύτερο από τον τέταρτο χρόνο, 34,5 δλ. πίσω. Στη δεύτερη και τρίτη θέση το φίνις της ειδικής βρήκε τους Breen και Lukyanuk με διαφορά ενός δεκάτου του δευτερολέπτου.
«Πρέπει να περιμένουμε και τους άλλους, τους πολύ γρήγορους που ακολουθούν» είπε μόλις τερμάτισε ο Αθανασούλας, που είχε επιλέξει τη 10η θέση της εκκίνησης, χωρίς προφανώς να φαντάζεται την περαιτέρω έκβαση των αποτελεσμάτων. «Εμείς πιέσαμε περισσότερο τώρα, κάθε χιλιόμετρο αισθάνομαι καλύτερα με το αυτοκίνητο. Θα δούμε τι θα γίνει».
Ο Breen, που τερμάτισε με τραυματισμένο το ρύγχος του Peugeot 208 Τ16, είπε: «Είχαμε να δουλέψουμε σε μηχανικό επίπεδο με το αυτοκίνητο πριν την εκκίνηση και είμαι χαρούμενος που είμαι εδώ. Υπήρχαν πολλά πράγματα που με ενοχλούσαν στην ειδική».
O Kajetanowicz τόνισε: «Ναι, κάναμε το αυτοκίνητο πιο μαλακό, αλλά δεν είναι τέλειο, αφού η πρόσφυση είναι καλύτερη. Ήταν μεγάλη μέρα και είμαστε χαρούμενοι που είμαστε εδώ. Είναι όλα καλά, είμαι ικανοποιημένος και περιμένω την αυριανή μέρα». Η Κυριακή (11/10) περιλαμβάνει επτά ειδικές διαδρομές στη Βορειοανατολική Πελοπόννησο.