Ο Χάμιλτον άνοιξε την αυλαία
Ο Βρετανός και η Mercedes ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός της πρώτης μέρας της F1 2014 στη Μελβούρνη - όμως η έκπληξη ήρθε από τη Red Bull, που συμπλήρωσε συνολικά 115 γύρους με σχετικά ανταγωνιστικό χρόνο.
Η πρώτη αγωνιστική ημέρα της Formula 1 του 2014 βρήκε -όπως αναμενόταν- ταχύτερο τον Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές του Γκραν Πρι Αυστραλίας. Η έκπληξη, ωστόσο, ήρθε από την πλευρά της πρωταθλήτριας Red Bull Racing, που κατάφερε να συμπληρώσει με τα δύο της μονοθέσια 115 γύρους και να φτάσει επτάμισι δέκατα του δευτερολέπτου κοντά στο χρόνο του Βρετανού.
Ο Χάμιλτον σημείωσε τον ταχύτερό του γύρο στο τέλος της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τον Φερνάντο Αλόνσο που σημείωσε τον τρίτο χρόνο της ημέρας με τη μέση γόμα. Το πρόγραμμα του Χάμιλτον, πάντως, δεν ήταν απροβλημάτιστο, καθώς ο Άγγλος έχασε όλη την πρώτη περίοδο όταν η Mercedes W05 σταμάτησε στην πίστα εξαιτίας ενός μικρού προβλήματος, στο σένσορα του υδραυλικού συστήματος.
«Αισθάνθηκα ότι έχασα ήδη πολύ έδαφος», είπε ο πρωταθλητής του 2008. «Θα ήταν σπουδαίο να έκανα και την πρώτη περίοδο δοκιμών, αλλά ευτυχώς έκανα αρκετούς γύρους στη δεύτερη κι έτσι αισθάνομαι αρκετά άνετα με το αυτοκίνητο. Βρήκαμε γρήγορα έναν καλό ρυθμό, καθώς και την ισορροπία του αυτοκινήτου και αυτό ήταν πολύ θετικό. Αποκτήσαμε καλά δεδομένα για όσα συμβαίνουν στην πίστα, για το αυτοκίνητο, τα καύσιμα, τέτοια πράγματα, οπότε αισθάνομαι αισιόδοξος».
Η Ferrari F14 T του Αλόνσο παρουσιάστηκε αρκετά αξιόπιστη και ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στο πρώτο τμήμα της πίστας, σε αντίθεση με το ίδιο μονοθέσιο του Κίμι Ράικονεν. Ο Φινλανδός στην πρώτη περίοδο έχασε μισή ώρα με πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS-K, ενώ στη δεύτερη αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς έκανε δοκιμαστικές εκκινήσεις στην έξοδο των πιτς.
Πίσω στη Red Bull. Σημαντικό μερίδιο της σημερινής της αξιοπιστίας έχει η αναβάθμιση που έκανε η Renault στο λογισμικό της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας του V6 Turbo. Έτσι, έλυσε ένα καίριο πρόβλημα που υπήρχε στο χρονισμό των βαλβίδων και προκαλούσε ζημιά στους θαλάμους καύσης, βελτιώνοντας σημαντικά την αξιοπιστία και δίνοντας στις ομάδες της το «πράσινο φως» να χρησιμοποιήσουν τον κινητήρα στο όριό του. Παράλληλα, η Renault αρνήθηκε τις φήμες ότι ο κινητήρας της διατρέχει μεγάλο ρίσκο να σπάσει κατά τη διαδικασία της στατικής εκκίνησης.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, μετά από τους απρόσμενους 51 γύρους που συμπλήρωσε σήμερα, τόνισε: «Ήταν μεγάλη ανακούφιση, χρειάστηκε πολλή δουλειά για αυτό. Κανείς από τους δύο μας δεν είχε σοβαρά προβλήματα σήμερα, τα αυτοκίνητα έκαναν χιλιόμετρα και η ισορροπία τους ήταν πολύ καλή. Οι χρόνοι της Παρασκευής δεν σημαίνουν πολλά, αλλά είναι καλύτερα να είναι πιο κοντά στην κορυφή παρά χαμένος κάπου πίσω. Η ταχύτητα θα βελτιωθεί πολύ και το ξέρουμε, αλλά προς το παρόν το μονοθέσιο δίνει πολύ καλή αίσθηση».
Ο έτερος οδηγός της RBR, Ντάνιελ Ριτσιάρντο, παραδέχθηκε πως ούτε η ίδια η πρωταθλήτρια δεν περίμενε να συμπληρώσει σήμερα τόσους γύρους, και μάλιστα με σχετικά ανταγωνιστικό γυρολόγιο: «Ξέρω ότι όλοι στην ομάδα έκαναν ό,τι μπορούσαν μετά τις δοκιμές, όμως σήμερα δεν περιμέναμε να καταφέρουμε να κάνουμε τόσο πολλούς γύρους», είπε ο Αυστραλός.
Η Williams, μια εκ των φαβορί του χειμώνα, συμπλήρωσε ένα αρκετά θετικό πρόγραμμα προετοιμασίας κυρίως με τη μέση γόμα και συνεπώς δεν επεδίωξε χρόνους εντυπωσιασμού. Η McLaren, στο μεταξύ, παρότι αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Κέβιν Μάγκνουσεν, φάνηκε να έχει ανεβάσει την απόδοσή της με το νέο αεροδυναμικό σύνολο που εισήγαγε -όπως και οι περισσότερες ομάδες- στη Μελβούρνη.
Αντίθετα, η Lotus είχε μια καταστροφική ημέρα: ο Ρομέν Γκροζάν συμπλήρωσε μόλις 12 γύρους -με τον ταχύτερο να είναι 4 δευτ. πιο αργός του πρώτου- και ο Πάστορ Μαλδονάδο ούτε δύο. Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα του Ενστοουν βρισκόταν στο σύστημα ERS, το οποίο εκτός των άλλων προκαλεί με τη σειρά του προβλήματα και στην ισορροπία του μονοθεσίου κατά το φρενάρισμα. Με αυτό το πρόβλημα ο Γκροζάν είχε μια έξοδο και μια, σχετικά ανώδυνη, επαφή της Lotus E22 με τον τοίχο.
Κατά τα άλλα, πολλοί οδηγοί είχαν εξόδους από την πίστα την πρώτη μέρα, στην προσπάθεια να ρυθμίσουν την αρμονική λειτουργία όλων των νέων συστημάτων των φετινών μονοθεσίων. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν οι Σέρχιο Πέρεθ και Νίκο Χούλκενμπεργκ της Force India, οι Ζαν-Έρικ Βερν (δύο φορές) και Ντάνιλ Κβίατ με σημαντικά προβλήματα στα φρένα της Toro Rosso, καθώς και οι Μάγκνουσεν και Εστεμπάν Γκουτιέρεζ.
Χειρότερη μέρα ακόμα και από τη Lotus είχε, τέλος, η Caterham - επίσης με κινητήρα της Renault. Οι Καμούι Κομπαγιάσι και Μάρκους Έρικσον δεν έκαναν ούτε έναν ολόκληρο γύρο και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών. Το μονοθέσιο του πρώτου παρουσίασε προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα, και του δεύτερου στο σύστημα τροφοδοσίας της Caterham CT05.
GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Αλόνσο Ferrari 1:31.840 - 20 γύροι
2. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:32.357 +0.517 23 γύροι
3. Μπότας Williams-Mercedes 1:32.403 +0.563 27 γύροι
4. Μάσα Williams-Mercedes 1:32.431 +0.591 19 γύροι
5. Ριτσιάρντο Red Bull-Renault 1:32.599 +0.759 26 γύροι
6. Ρόζμπεργκ Mercedes 1:32.604 +0.764 17 γύροι
7. Φέτελ Red Bull-Renault 1:32.793 +0.953 10 γύροι
8. Μάγκνουσεν McLaren-Mercedes 1:32.847 +1.007 28 γύροι
9. Ράικονεν Ferrari 1:32.977 +1.137 18 γύροι
10. Βερν Toro Rosso-Renault 1:33.446 +1.606 30 γύροι
11. Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:33.533 +1.693 23 γύροι
12. Πέρεθ Force India-Mercedes 1:33.855 +2.015 24 γύροι
13. Κβίατ Toro Rosso-Renault 1:34.272 +2.432 27 γύροι
14. Γκουτιέρεζ Sauber-Ferrari 1:35.578 +3.738 7 γύροι
15. Σούτιλ Sauber-Ferrari 1:36.445 +4.605 13 γύροι
16. Μπιανκί Marussia-Ferrari 1:40.859 +9.019 6 γύροι
17. Τσίλτον Marussia-Ferrari 1:46.922 +15.082 4 γύροι
18. Έρικσον Caterham-Renault - - 1 γύρος
19. Χάμιλτον Mercedes - - 1 γύρος
20. Κομπαγιάσι Caterham-Renault - - 1 γύρος
21. Μαλδονάδο Lotus-Renault - - 2 γύροι
22. Γκροζάν Lotus-Renault - - 0 γύροι
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον Mercedes 1:29.625 - 37 γύροι
2. Ρόζμπεργκ Mercedes 1:29.782 +0.157 31 γύροι
3. Αλόνσο Ferrari 1:30.132 +0.507 28 γύροι
4. Φέτελ Red Bull-Renault 1:30.381 +0.756 41 γύροι
5. Μπάτον McLaren-Mercedes 1:30.510 +0.885 33 γύροι
6. Ριτσιάρντο Red Bull-Renault 1:30.538 +0.913 38 γύροι
7. Ράικονεν Ferrari 1:30.898 +1.273 32 γύροι
8. Μπότας Williams-Mercedes 1:30.920 +1.295 38 γύροι
9. Μάγκνουσεν McLaren-Mercedes 1:31.031 +1.406 34 γύροι
10. Χούλκενμπεργκ Force India-Mercedes 1:31.054 +1.429 33 γύροι
11. Βερν Toro Rosso-Renault 1:31.060 +1.435 35 γύροι
12. Μάσα Williams-Mercedes 1:31.119 +1.494 31 γύροι
13. Πέρεθ Force India-Mercedes 1:31.283 +1.658 36 γύροι
14. Σούτιλ Sauber-Ferrari 1:32.355 +2.730 36 γύροι
15. Γκουτιέρεζ Sauber-Ferrari 1:32.468 +2.843 26 γύροι
16. Κβίατ Toro Rosso-Renault 1:32.495 +2.870 36 γύροι
17. Μπιανκί Marussia-Ferrari 1:33.486 +3.861 29 γύροι
18. Γκροζάν Lotus-Renault 1:33.646 +4.021 12 γύροι
19. Τσίλτον Marussia-Ferrari 1:34.757 +5.132 29 γύροι
20. Έρικσον Caterham-Renault - - 1 γύρος
21. Μαλδονάδο Lotus-Renault - - 0 γύροι
22. Κομπαγιάσι Caterham-Renault - - 0 γύροι