Ο Χάμιλτον είναι πλέον οδηγός της Ferrari: Τα 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για τη μεγάλη μεταγραφή
Από την περασμένη Τετάρτη (1/01) ο Λιούις Χάμιλτον είναι και επίσημα οδηγός της Scuderia Ferrari. Διαβάστε όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για τη μεταγραφή του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή της Formula 1 στο Μαρανέλο.
Στο τέλος του 2024 έληξε η 12ετία της “χρυσής” εποχής του Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1, που επέφερε για τον Βρετανό έξι παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και για την ομάδα του Μπράκλεϊ 8 διαδοχικούς τίτλους κατασκευαστών της Formula 1 την περίοδο 2014-’21.
Την 1η Φεβρουαρίου 2024 η Mercedes F1 ανακοίνωσε ότι το τέλος της χρονιάς θα έληγε η συνεργασία της με τον 39χρονο, και λίγες ώρες αργότερα ακολούθησε η επίσημη ανακοίνωση της Scuderia ότι ο Λιούις θα είναι ο οδηγός που θα πάρει τη θέση του Κάρλος Σάινθ το 2025.
Η μεταγραφή του Χάμιλτον στη Ferrari, δεδομένου ότι είναι ο πλέον επιτυχημένος οδηγός της ιστορίας της F1, είναι μία από τις πιο ηχηρές μεταγραφές όλων των εποχών στο σπορ. Και παρακάτω μπορείτε να δείτε 10 βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για αυτήν:
- Γιατί ο Χάμιλτον αποφάσισε να αφήσει τη Mercedes για τη Ferrari
Ο Βρετανός ξεκαθάρισε από τη στιγμή της γνωστοποίησης της μεταγραφής ότι ήταν ανέκαθεν όνειρό του να οδηγήσει για τη Ferrari στη Formula 1 - και πόσω μάλλον να γίνει πρωταθλητής με εκείνη. Πολλοί πιστεύουν ότι ο Λιούις προχώρησε σε αυτή την κίνηση διότι ανάλογη ήταν και η επιθυμία του ινδάλματός του, Άιρτον Σένα, να οδηγήσει για τη Scuderia - επιθυμία που ατυχώς έμεινε ανεκπλήρωτη.
Επίσης, σημαντικό ρόλο στην απόφασή του έπαιξε και το τέλμα στο οποίο είχε βρεθεί τα δύο προηγούμενα χρόνια στη Mercedes F1, καθώς η ομάδα του Μπράκλεϊ με τη μεγάλη αλλαγή των κανονισμών του 2022 έχασε το βηματισμό της και έμεινε μακριά από τις νίκες και τους τίτλους. Μια νέα πρόκληση με την πιο ιστορική ομάδα του σπορ, με το μύθο της Ferrari, φάνταζε στον Χάμιλτον ως το ιδανικό τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του.
Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι -ανεπιβεβαίωτες- θεωρίες ότι η Mercedes δεν ήταν διατεθειμένη να του προσφέρει το τριετές συμβόλαιο που επιθυμούσε, ούτε να συνεχίσει να υποστηρίζει οικονομικά τις παράπλευρες κοινωνικές δράσεις του Βρετανού, ούτε να του προσφέρει ρόλο πρεσβευτή της Mercedes μετά την αποχώρησή του από το σπορ.
Πάντως, η ομάδα του Μπράκλεϊ ξεκαθάρισε πως ήξερε πολύ καλά ότι κινδύνευε να χάσει τον Λιούις προσφέροντάς του επέκταση 1+1 έτους το καλοκαίρι του 2023, με την οψιόν για το ‘25 στα χέρια του Βρετανού.
Πολλοί πιστεύουν ότι αυτός ήταν ένας διπλωματικός ελιγμός του Βολφ για να απαλλαγεί από το παχυλό συμβόλαιο του Λιούις, αλλά και για να γυρίσει τη σελίδα των οδηγών της ομάδας του, επιλέγοντας τον μόλις 18χρονο Αντρέα Κίμι Αντονέλι για τη θέση του Χάμιλτον το 2025.
- Πόση είναι η διάρκεια του συμβολαίου του με τη Scuderia
Η ανακοίνωση της Scuderia τον περασμένο Φεβρουάριο ανέφερε ότι η συμφωνία της με τον Λιούις είναι “πολυετής”. Που σημαίνει ότι ο Βρετανός θα είναι κάτοικος Μαρανέλο και φέτος και το 2026, που θα επέλθει η μεγάλη αλλαγή των τεχνικών κανονισμών των μονοθεσίων - ενώ πιστεύεται ότι η Ferrari έχει την οψιόν να τον κρατήσει και για το 2027 - όπως άφησε να εννοηθεί νωρίς το 2024 ο Φρεντ Βασέρ.
- Ποια είναι η αμοιβή του στη Ferrari
Προφανώς τα οικονομικά δεδομένα της συμφωνίας Χάμιλτον-Ferrari δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ο μισθός του θα είναι υψηλότερος σε σχέση με εκείνον των τελευταίων ετών του στη Mercedes.
Οι Ιταλοί έγραψαν ότι ο Χάμιλτον θα κερδίζει περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, όχι μόνο από τη αμοιβή του από τη Scuderia αλλά και μέσω μπόνους επιτυχίας, διαφημίσεων, χορηγιών και δικαιωμάτων. Αν ισχύσει αυτό, θα γίνει ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός της F1, μπροστά και από τον νυν τετράκις πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν.
Άλλα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η συμφωνία Χάμιλτον-Ferrari μπορεί να αποφέρει στον Βρετανό συνολικά έως και 400 εκατομμύρια ευρώ, μέσω και της υποστήριξης στο ίδρυμα Mission 44 του Λιούις από το fund Exor των απογόνων των Τζιάνι Ανιέλι.
- Πότε θα οδηγήσει ο Χάμιλτον για πρώτη φορά μία Ferrari F1
Αυτό θα γίνει πίσω από κλειστές πόρτες, στην ιδιόκτητη πίστα της Scuderia στο Φιοράνο, πιθανότατα στις 18 ή 19 Ιανουαρίου 2025. Ο Λιούις φέρεται ότι θα οδηγήσει τη Ferrari F1-75 του 2022, καθώς δεν επιτρέπονται οι δοκιμές το χειμώνα με νεότερα μονοθέσια.
Επισήμως θα τον δούμε για πρώτη φορά με τα χρώματα της Ferrari στην μεγάλη γιορτή της F1 για τα 75 χρόνια ιστορίας του σπορ, στην O2 Arena του Λονδίνου στις 18 Φεβρουαρίου, καθώς και την αμέσως επόμενη ημέρα στην παρουσίαση της νέας Ferrari στο Μαρανέλο.
Φυσικά, ο Βρετανός θα δώσει το παρόν με τη Ferrari και στις δοκιμές εξέλιξης των νέων μονοθεσίων του 2025 που έχουν προγραμματιστεί για το τριήμερο 26-28 Φεβρουαρίου, στην πίστα του Μπαχρέιν, πριν από τον πρώτο του αγώνα με τη Ferrari στην Αυστραλία στις 14-16 Μαρτίου 2025.
- Πώς ανακοινώθηκε η μεταγραφή του Λιούις στη Scuderia
Ο Λιούις και η Ferrari δεν είχαν καμία πρόθεση να προχωρήσουν στην ανακοίνωση της συμφωνίας τους από το Φεβρουάριο του 2024, θέλοντας να αποφύγουν τις άβολες καταστάσεις με τη Mercedes F1 και με τον Κάρλος Σάινθ, αντίστοιχα.
Όμως, η είδηση της συμφωνίας διέρρευσε και επιβεβαιώθηκε μέσα σε λιγότερες από 24 ώρες. Σύμφωνα με πηγές στη Βρετανία η διαρροή της είδησης έγινε από τον ίδιο τον Τότο Βολφ, διευθυντή της Mercedes F1, που πληροφορήθηκε τις εξελίξεις από τον Κάρλος Σάινθ τον πρεσβύτερο λίγες μέρες πριν από την 1η Φεβρουαρίου.
- Θα πάρει ο Χάμιλτον στο Μαρανέλο τον επί σειρά ετών μηχανικό του;
Η απάντηση είναι όχι. Μετά την ανακοίνωση της μεταγραφής, η Mercedes F1 έσπευσε να “δέσει” τον Πίτερ Μπόνινγκτον, διαχρονικό επικεφαλής μηχανικό του Λιούις, προσφέροντάς του την προαγωγή στο ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή στους αγώνες μαζί με μια γενναία αύξηση.
Συνεπώς, για τον επτάκις πρωταθλητή μια από τις μεγάλες του προκλήσεις στο Μαρανέλο θα είναι να βρει τον σωστό και αρμονικό κώδικα επικοινωνίας με έναν καινούριο μηχανικό, μετά από 12 χρόνια - που πιστεύεται ότι θα είναι ο Ρικάρντο Αντάμι.
- Ποιες προκλήσεις περιμένουν τον Βρετανό στο Μαρανέλο
Πέραν του νέου μηχανικού, ο Λιούις Χάμιλτον πρέπει μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μάθει τη διαφορετική εργασιακή φιλοσοφία, τις διαδικασίες και φυσικά τον ψυχισμό μιας ομάδας όπως η Ferrari.
Όμως, η δυσκολότερη παράμετρος θα είναι να προσπαθήσει να φέρει το ιταλικό μονοθέσιο του 2025 στα οδηγικά του μέτρα και σταθμά - προκειμένου να ανταγωνιστεί έναν ιδιαίτερα ταχύ οδηγό δίπλα του, τον Σαρλ Λεκλέρ, που έχει ήδη πέντε χρόνια που αφομοιώνεται στην ομάδα.
Τα μονοθέσια του ground effect (από το 2022) δεν συνάδουν με το οδηγικό στιλ του Λιούις και η Scuderia με τον Βρετανό καλούνται ήδη να βρουν λύσεις που θα “ξεκλειδώσουν” την ταχύτητά του, συχνότερα από όσο αυτό συνέβαινε στη Mercedes τα τρία τελευταία χρόνια. Διαβάστε εδώ περισσότερα για αυτό το θέμα.
- Ο Χάμιλτον έχει ήδη κερδίσει τίτλους με τον Φρεντ Βασέρ
Ο Λιούις υπήρξε στενός συνεργάτης με τον νυν διευθυντή της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, όταν έκανε τα βήματά του στις μικρότερες κατηγορίες πριν φτάσει στη Formula 1. Ο Γάλλος ήταν ο ιδρυτής και διευθυντής της ομάδας ART Grand Prix, με την οποία ο Λιούις έγινε πρωταθλητής της κατηγορίας GP2 (σήμερα Formula 2).
- Πώς τα πήγαν οι προηγούμενοι πρωταθλητές της F1 όταν πήγαν τη Ferrari
Εδώ η ιστορία δεν είναι με το μέρος του Βρετανού. Από τους πέντε οδηγούς που είχαν ήδη γίνει πρωταθλητές πριν πάρουν μεταγραφή στη Scuderia, μόνο δύο (ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο τη δεκαετία του ‘50 και ο Μίκαελ Σουμάχερ του 2000) κατάφεραν να κερδίσουν τίτλους (και) με την ιταλική ομάδα.
Ο Αλέν Προστ στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, ο Φερνάντο Αλόνσο είκοσι χρόνια μετά και ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη συνέχεια, απέτυχαν. Φυσικά, δεν μπορεί κανείς να πει ότι δεν είχαν το κίνητρο του Λιούις για να γίνουν και εκείνοι πρωταθλητές με το cavallino - όμως πέτυχαν την ιταλική ομάδα σε εποχές που δεν ήταν απολύτως ανταγωνιστική. Διαβάστε τις λεπτομέρειες εδώ.
- Ποιοι Βρετανοί έχουν οδηγήσει στο παρελθόν για τη Ferrari
Ο πρώτος και κύριος που έρχεται στο μυαλό είναι φυσικά ο “λέοντας” Νάιτζελ Μάνσελ, όμως στην ιστορία της F1 (όπου η ιταλική ομάδα είναι η μόνη με συνεχή παρουσία) υπήρξαν συνολικά 12 Βρετανοί οδηγοί πριν τον Λιούις.
Ανάμεσά τους ήταν οι Μάικ Χόθορν και Τζον Σέρτις, πρωταθλητές της F1 το 1958 και ‘64 αντίστοιχα, πέραν του Μάνσελ που κατέκτησε τον τίτλο (με τη Williams) το 1992, καθώς και οι Πίτερ Ουάιτχεντ, Πίτερ Κόλινς, Τόνι Μπρουκς, Κλιφ Άλισον, Μάικ Παρκς, Τζόναθαν Ουίλιαμς, Ντέρεκ Μπέλ, Έντι Ιρβάιν και Όλιβερ Μπέρμαν.
Ο 19χρονος σήμερα Μπέρμαν πρόλαβε τον Χάμιλτον, αντικαθιστώντας πέρσι στην Τζέντα τον Κάρλος Σάινθ. Πέραν των Χόρορθ, Σέρτις, Μάνσελ, νίκες με τη Ferrari πέτυχαν και οι Κόλινς, Μπρουκς και Ιρβάιν.