Ο Χάμιλτον επέστρεψε στην κορυφή, ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Μονακό
Η Mercedes ξεκίνησε ενθαρρυντικά το 8ο φετινό τριήμερο της Formula 1, με τον πρώτο χρόνο του Λιούις Χάμιλτον και τον τρίτο του Τζορτζ Ράσελ, και με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren ανάμεσά τους, στα 29 χιλιοστά από τον πρώτο. Στην 11η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, με νέους μπελάδες στο στήσιμο της Red Bull RB20.
Στο συννεφιασμένο Μονακό η ωραιία διαδικασία της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη με συννεφιά και σπάνιες εμφανίσεις άλλοτε του ήλιου κι άλλοτε εφαράς βροχής, αλλά η τελευταία ποτέ δεν ήταν αρκετή για να επηρεάσει την πρόσφυση των μονοθεσίων - ούτε βεβαίως και για να χρειαστούν ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά.
Στο πιο ιδιαίτερο τριήμερο της χρονιάς, όπου τα μονοθέσια στήνονται με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές και ο ρόλος της άντωσης είναι μηδαμινός, η McLaren δείχνει να αποδίδει και πάλι εξαιρετικά - όπως δείχνει και η ισχνή διαφορά του Όσκαρ Πιάστρι στην κορυφή από τον Λιούις Χάμιλτον.
Την ίδια στιγμή, εκτός από τη Mercedes που έβαλε και τα δύο μονοθέσιά της στην πρώτη τριάδα, αρκετά βελτιωμένη εμφανίζεται η απόδοση και της Aston Martin AMR24 -με τον 6ο χρόνο του Φερνάντο Αλόνσο και τον 7ο του Λανς Στρολ- συνογηρώντας στις υποψίες ότι η κοινή ανάρτηση που χρησιμοποιούν αυτά τα δύο μονοθέσια έχει σημαντική επίδραση στην απόδοσή τους.
Ο Λάντο Νόρις σημείωσε τον 4ο χρόνο, στα δύο δέκατα μακριά από τον Πιάστρι με την έτερη McLaren MCL38, ενώ η πρώτη Ferrari με τον Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε μόλις 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου πίσω από τον Άγγλο - στην 6η.
Ωστόσο, ο Μονεγάσκος της Scuderia ήταν ο μόνος από τους πρώτους εννέα της κατάταξης που σημείωσε το χρόνο του όχι με τη μαλακή, αλλά με τη σκληρή γόμα. Ο Λεκλέρ ίσως να δοκίμαζε στο τέλος με τη μαλακή, αλλά παρέσυρε με το δάπεδό του ένα κομμάτι της εμπρός πτέρυγας της Sauber που έσπασε ο Γκουάνιου Τσόου στην πρώτη στροφή, 12 λεπτά πριν το τέλος, προκαλώντας την ολιγόλεπτη διακοπή των δοκιμών με κόκκινες σημαίες.
Πίσω από τις Aston ακολούθησαν οι Γιούκι Τσουνόντα και Ντάνιελ Ρικιάρντο, επιβεβαιώνοντας την άνοδο της RB, ενώ με τη μέση γόμα έκλεισε τη δεκάδα ο Κάρλος Σάινθ, στο κόκπιτ της έτερης Ferrari SF-24.
Ο Ισπανός άφησε πίσω τους τις δύο Red Bull RB20: ήταν 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος για δευτερο διαδοχικό αγώνα ξεκίνησε με προβλήματα στις ρυθμίσεις του μονοθεσίου του - τα οποία θα πρέπει να λύσει στις δύο επόμενες περιόδους ελεύθερων δοκιμών.