Ο Χάμιλτον επέστρεψε
Πρώτος χρόνος του Άγγλου και της Mercedes στις δύο εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά. Στο μισό δευτερόλεπτο Red Bull και Ferrari.
Η πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, 7ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, βρήκε ξανά ταχύτερο τον Λιούις Χάμιλτον και τη Mercedes - με απόσταση από τις Red Bull και Ferrari περίπου μισού δευτερολέπτου, που είναι σημαντική σε ένα σιρκουί μόνο 4,3 χιλιομέτρων.
Οι κορυφαίοι χρόνοι στην απογευματινή δεύτερη περίοδο των δοκιμών, που έγιναν με την πολύ μαλακή γόμα (η άλλη επιλογή είναι η μαλακή), έπεσαν κατά περίπου ένα δευτερόλεπτο σε σχέση με τις πρωινές δοκιμές, στις οποίες τον πρώτο χρόνο είχε πετύχει ο Φερνάντο Αλόνσο.
Μιας και το σιρκουί του Μόντρεαλ αποτελείται από δημόσιους δρόμους, που σταδιακά στο τριήμερο στρώνονται με γόμα, οι χρόνοι θα πέσουν κι άλλο στις δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου (7/07, 20:00).
Η διαφορά μισού δευτερολέπτου των Mercedes, ωστόσο, φαίνεται να είναι σχετικά αντιπροσωπευτική της κατάστασης στην κορυφή, καθώς στην πίστα «Ζιλ Βιλνέβ»η ισχύς των κινητήρων, για την οποία διακρίνεται η Mercedes W05, βρίσκεται στο επίκεντρο. Εξάλλου, και στις δύο περιόδους τα μονοθέσια της Mercedes κατέκλυσαν την πρώτη δεκάδα.
Η Ferrari έχει ταξιδέψει στον Καναδά με μια σημαντική αναβάθμιση της μονάδας ισχύος της F14 T, σε όποιο βαθμό τουλάχιστον επιτρέπουν οι περιορισμοί επέμβασης σε ζωτικά σημεία του κινητήρα. Παρότι η μεγάλη διαφορά από τη Mercedes δεν είναι εφικτό να κλείσει, ίσως αυτή δώσει στη Scuderia ξανά το «πάνω χέρι» σε σχέση με τη Red Bull.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ μπορεί ήταν λίγο ταχύτερος με έναν τελευταίο γύρο-καμικάζι με την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος της δεύτερης περιόδου δοκιμών, όμως αυτός ο γύρος πιθανότατα έγινε με μικρή ποσότητα καυσίμων και συνεπώς χαμηλότερο βάρος.
Σε αντιστοιχία, ο ομόλογός του Ντανιέλ Ρικιάρντο με την έτερη RB10 μπορεί να είχε αντιμετώπισε χρονοβόρα προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων, όμως κατάφερε να συμπληρώσει 36 γύρους και ήταν ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον Γερμανό πρωταθλητή.
Η Ferrari, λοιπόν, έδειξε σήμερα να είναι η πλησιέστερη στη Mercedes, όμως μάλλον θα χρειαστεί να βρει λύσεις για το θέμα της θέρμανσης των ελαστικών του Κίμι Ράικονεν - καθότι ένα τετ-α-κε στην έξοδο της φουρκέτας δεν είναι δυνατόν να συνέβη από λάθος χειρισμό οδηγού τέτοιου επιπέδου.
Με τα ελαστικά στο σωστό θερμικό πλαίσιο ο Φινλανδός έδειξε ότι έχει την ταχύτητα, όμως ίσως προς στιγμήν φαντάζει ακόμα δύσκολο -ειδικά στον Καναδά και ειδικά αν ο καιρός δεν ζεστάνει- να πετύχει με τις ρυθμίσεις να βρίσκεται σταθερά μέσα στο πλαίσιο αυτό. Ίσως για αυτό ο Κίμι έμενε για πολλή ώρα στο γκαράζ της Ferrari στις πρωινές δοκιμές. Ο Αλόνσο, λόγω πιο ταιριαστού οδηγικού στιλ κυρίως, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα τέτοιου είδους.
Την πρώτη δεκάδα της ημέρας έκλεισαν τέσσερις κινητήρες της Mercedes, με τις Williams μπροστά από τις δύο βελτιωμένες (και πιο ταιριαστές, στη συγκεκριμένη πίστα) McLaren.
Η πρώτη μέρα στο νησάκι της Παναγίας δεν είχε ιδιαίτερα απρόοπτα. Μόνο εξόδους των Καμούι Κομπαγιάσι, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και Νίκο Χούλκενμπεργκ, και μια πρόσκρουση του Ζουλς Μπιανκί στον τοίχο το πρωί. Από άποψη αξιοπιστίας, ο Φελίπε Μάσα (στον 200ό του αγώνα) αντιμετώπισε ένα ηλεκτρικό πρόβλημα και ο Ντάνιλ Κβίατ ένα, προς το παρόν, αδιευκρίνιστο.
Τέλος, ο Ρικιάρντο δέχθηκε το πρωί προειδοποίηση από τους αγωνοδίκες, με αιτιολογία τον επικίνδυνο τρόπο με τον οποίο πέρασε τον Πάστορ Μαλδονάδο στην είσοδο των πιτς. Θυμίζουμε ότι, φέτος, στις τρεις προειδοποιήσεις ένας οδηγός χάνει δέκα θέσεις στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα.
GP KANADA 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Αλόνσο (Ferrari) 1:17.238 2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:17.254 / +0.016 3. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:17.384 / +0.146 4. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:18.131 / +0.893 5. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:18.361 / +1.123 6. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:18.435 / +1.197 7. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:18.446 / +1.208 8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:18.514 / +1.276 9. Ράικονεν (Ferrari) 1:18.578 / +1.340 10. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:18.643 / +1.405 11. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:18.733 / +1.495 12. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:18.959 / +1.721 13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:19.108 / +1.870 14. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:19.142 / +1.904 15. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:19.177 / +1.939 16. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:19.340 / +2.102 17. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:19.575 / +2.337 18. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:19.804 / +2.566 19. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:20.200 / +2.962 20. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:20.844 / +3.606 21. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:21.404 / +4.166 22. Ρόσι (Caterham-Renault) 1:21.757 / +4.519 |
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:16.118 2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:16.293 / +0.175 3. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:16.573 / +0.455 4. Ράικονεν (Ferrari) 1:16.648 / +0.530 5. Αλόνσο (Ferrari) 1:16.701 / +0.583 6. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:16.774 / +0.656 7. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:16.893 / +0.775 8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:17.052 / +0.934 9. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:17.059 / +0.941 10. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:17.180 / +1.062 11. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:17.626 / +1.508 12. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:17.644 / +1.526 13. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:17.712 / +1.594 14. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:17.819 / +1.701 15. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:17.868 / +1.750 16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:17.964 / +1.846 17. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:18.340 / +2.222 18. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:18.693 / +2.575 19. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:18.732 / +2.614 20. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:20.244 / +4.126 21. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:22.418 / +6.300 22. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:32.127 / +16.009 |