O Χάμιλτον έτοιμος να αγοράσει την ομάδα Gresini του MotoGP
Η Gresini Racing, "δορυφορική" ομάδα της Ducati στο MotoGP, είναι σε προχωρημένες συζητήσεις με τον Λιούις Χάμιλτον για το ενδεχόμενο αγοράς της από τον Βρετανό επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1.
Ο οδηγός της Mercedes F1, και από του χρόνου της Scuderia Ferrari, βρίσκεται τις τελευταίες εβδομάδες σε συζητήσεις με την ιδιοκτήρια της Gresini, Νάντια Παντοβάνι. Μάλιστα, ένας εκπρόσωπος του Χάμιλτον φέρεται να βρέθηκε στον αγώνα του MotoGP του Άσεν στην Ολλανδία, για περαιτέρω επαφές.
Η Gresini Racing, που ίδρυσε ο εκλιπών Φάουστο Γκρεζίνι, είναι μία από τις σημαντικότερες και αρχαιότερες ιδιωτικές ομάδες του MotoGP. Οι ρίζες της πάνε πίσω στο μέσον της δεκαετίας του 1990, ξεκινώντας από μικρότερες κατηγορίες όπου κέρδισε τίτλους με αναβάτες όπως ο Νταϊχίρο Κέιτο, ο Τόνι Ελίας και (πολύ αργότερα) ο Χόρχε Μαρτίν.
Στην κορυφαία κατηγορία έχει κερδίσει πολλαπλές νίκες, με αναβάτες όπως ο Σέτε Ζιμπερνάου, ο Μάρκο Μελάντρι και ο αξέχαστος Μάρκο Σιμοντσέλι. Η Gresini έγινε το 2015 εργοστασιακή ομάδα της Aprilia, και μετά τον θάνατο του Γκρεζίνι το 2021 πέρασε στα χέρια της συζύγου του, Νάντια Παντοβάνι.
Το 2022 η Gresini Racing έγινε και πάλι “δορυφορική” ομάδα της Ducati, κέρδισε αγώνες με τους Ενέα Μπαστιανίνι, Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο και Άλεξ Μαρκέζ, ενώ για το 2024 έκανε το 'κόλπο γκρόσο' της μεταγραφής του θρύλου Μαρκ Μαρκέζ από τη Honda. Οπότε, δεν είναι καθόλου τυχαία ομάδα του παγκόσμιου μότορσπορ.
Για τον Λιούις η αγορά μιας ομάδας του MotoGP αυτή τη χρονική στιγμή φαντάζει σαν μια επένδυση με εξαιρετική προοπτική, καθώς το σπορ βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης της αγοράς των εμπορικών του δικαιωμάτων από την κάτοχο των δικαιωμάτων και της Formula 1, Liberty Media.
Όμως, και για τη Liberty αυτή -αν ολοκληρωθεί και γίνει δεκτή από την επιτροπή ανταγωνισμού της ευρωπαϊκής ένωσης- θα είναι μια πολύ σημαντική κίνηση, καθώς η αμερικανική εταιρεία θα αξιοποιήσει την παγκόσμια φήμη του Λιούις για την αύξηση της απήχησης και την εμπορική ανάπτυξη του MotoGP.
Ο Χάμιλτον, λάτρης των μοτοσικλετών -με μια μεγάλη συλλογή δίτροχων- και φίλαθλος του MotoGP, μπορεί να αξιοποιήσει εύκολα τις σχέσεις του με πολλούς από τους χορηγούς του στη Formula 1 -όπως την Petronas και τη Monster Energy- που έχουν ιστορία δραστηριοποίησης και στο MotoGP. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να υποστηριχθεί με μικρό ρίσκο η επένδυσή του.
Ο 39χρονος Βρετανός έχει οδηγήσει αρκετές φορές στο παρελθόν μια αγωνιστική μοτοσικλέτα του MotoGP. Το 2019 άλλαξε το μονοθέσιο Mercedes W08 του με τη Yamaha Μ1 του Βαλεντίνο Ρόσι, σε μια εκδήλωση που οργάνωσαν οι συγκεκριμένοι, άνωθι κοινό σπόνσορες των δύο θρύλων του παγκόσμιου μότορσπορ.
“Πάντοτε λάτρευα τις μοτοσικλέτες” είχε πει τότε ο Λιούις. “Όταν ήμουν μικρότερος ήθελα να τρέξω σε αγώνες με μοτοσικλέτες, όχι αυτοκίνητα - αλλά ο πατέρας μου δεν με άφηνε. Έλεγε πως είναι πολύ επικίνδυνες!
Με έβαλε έτσι στους τέσσερις τροχούς, αντί των δύο. Ήταν η σωστή απόφαση, διότι αν έτρεχα τον καιρό που ήταν ο Βάλε εδώ δεν θα ήμουν και τόσο επιτυχημένος! Από τότε έχω μια Superbike και λαμβάνω μέρος σε trackdays. Είναι συγκλονιστικό, μου δίνει μια διαφορετική οπτική”.
Μετά από αυτό, ο Λιούις προχώρησε σε εμπορική συμφωνία με τη MV Agusta, συμβάλλοντας στο σχεδιασμό ειδικών μοτοσικλετών περιορισμένων αντιτύπων της εταιρείας.
Πέραν του ενδιαφέροντός του για τη Gresini Racing, ο Λιούις Χάμιλτον είναι ιδιοκτήτης της ομάδα Χ44 του θεσμού αγώνων εκτός δρόμου Extreme E, καθώς και συνοδιοκτήτης της ομάδας Ντένβερ Μπρόνκος του αμερικανικού ποδοσφαίρου, η οποία είχε κερδίσει τον αγώνα Super Bowl το 2014.