Ο Χάμιλτον στην πρώτη πολ ποζίσιον του 2014
Υπό βροχή ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε την πρώτη θέση της εκκίνησης για το GP Αυστραλίας. Δίπλα του, απρόσμενα, θα έχει τον Ντάνιελ Ριτσιάρντο της Red Bull Racing - την ώρα που ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα εκκινεί από την 13η!
Παρά τις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες και τελικά την έντονη βροχή στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, ο Λιούις Χάμιλτον έβγαλε στην επιφάνεια την ταχύτητα της Mercedes W05 που είχε διαφανεί από τις δοκιμές του χειμώνα και κατέκτησε με σημαντική διαφορά τριών δεκάτων του δευτερολέπτου την πρώτη πολ ποζίσιον της νέας εποχής της Formula 1 και του πρωταθλήματος του 2014.
Ήταν όμως η πρωταθλήτρια Red Bull εκείνη που έκλεψε την παράσταση των δοκιμών κατάταξης στο Άλμπερτ Παρκ. Ο Ντανιέλ Ριτσιάρντο κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην πρώτη του εκκίνηση με την ομάδα, καθώς λίγο νωρίτερα ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν κατάφερε να περάσει στην 3η περίοδο των δοκιμών κατάταξης και περιορίστηκε στην 13η θέση! Και στις δύο περιπτώσεις ντελίριο ενθουσιασμού εξαπλώθηκε στην κερκίδα, από τους συμπατριώτες του Ριτσιάρντο.
Ο Ριτσιάρντο σημείωσε, μάλιστα, τον ταχύτερο χρόνο του με τα ενδιάμεσα ελαστικά καθώς οι υπόλοιποι της πρώτης πεντάδας χρησιμοποίησαν τα πλήρως «βρόχινα»! Έτσι, ο νεαρός Αυστραλός απέδειξε -τουλάχιστον σε αυτές τις συνθήκες- ότι η Red Bull RB10 έχει την ταχύτητα, και απομένει να βρει την αξιοπιστία που τόσο πολύ την έλειψε το χειμώνα, για να τερματίζει.
«Ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον διήμερο και σήμερα οι συνθήκες το έκαναν δυσκολότερο για όλους» είπε ο Λιούις Χάμιλτον και συνέχισε: «Η οδήγηση των νέων αυτοκινήτων είναι πιο δύσκολη υπό βροχή, οι συνθήκες να έδωσαν μια μεγάλη πρόκληση σήμερα και είναι σπουδαίο που βρισκόμαστε εδώ με τον Νίκο [ρόζμπεργκ] για την ομάδα».
«Ήταν δύσκολο να προβλέψουμε σε ποιο σημείο θα έπρεπε να αλλάξουμε τα βρόχινα ελαστικά με ενδιάμεσα και αν θα έπρεπε να πάρουμε το ρίσκο. Αποφασίσαμε να μην ρισκάρουμε. Ο Ντάνι [Ριτσιάρντο] έκανε καλή δουλειά. Με τόση πολλή ροπή που έχουν σε χαμηλές στροφές τα νέα αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολο. Χτίζουμε σε καλές βάσεις και ελπίζω ότι θα συνεχίσουμε να το κάνουμε και στον αγώνα», κατέληξε ο Άγγλος.
Ο Ντάνι Ριτσιάρντο συμπλήρωσε: «Ήταν συναρπαστικές δοκιμές, με τέτοιο καιρό. Από την πρώτη περίοδο φαινόταν ότι έχουμε καλό ρυθμό - όταν ήρθε η βροχή υπήρξαν αρκετές παγίδες, αλλά ήταν διασκεδαστικό. Οι μηχανικοί μου έλεγαν διαρκώς από τη ραδιοεπικοινωνία ότι έχω καλό ρυθμό. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σε αυτή τη θέση, δεν φαινόταν πως θα γινόταν έτσι πριν λίγο καιρό και είμαι πολύ ικανοποιημένος με αυτό».
Ο Νίκο Ρόζμπεργκ, μισό δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον Ριτσιάρντο, συμπλήρωσε: «Δεν κάναμε τίποτα λάθος, είμαι χαρούμενος με αυτό και ξέρω ότι έχουμε ένα καλό μονοθέσιο για τον αγώνα. Εκεί η ιστορία θα είναι πολύ διαφορετική. Πιστεύω ότι ο καιρός θα μείνει στεγνός. Το σιρκουί της Μελβούρνης είναι το δυσκολότερο της χρονιάς αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου και ο αγώνας θα είναι μια μεγάλη πρόκληση για όλους».
Πίσω από τους τρεις πρώτους ακολούθησε το «χάος», από άποψη χρόνων, καθώς ο τέταρτος Κέβιν Μάγκνουσεν ήταν 1,5 δευτερόλεπτο μακριά από το χρόνο του Χάμιλτον! Ο νεαρός της McLaren άφησε τον Φερνάντο Αλόνσο στην 5η θέση -με διαφορά μόλις 74 χιλιοστών του δευτερολέπτου- και εντυπωσίασε στις πρώτες του δοκιμές κατάταξης στη F1. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τον Ντάνιλ Κβίατ της Toro Rosso, που πέτυχε τον 8ο χρόνο.
Πάνω από τον πρωτοεμφανιζόμενο Ρώσο οι Νίκο Χούλκενμπεργκ και Ζαν-Έρικ Βερν έκαναν σπουδαία δουλειά με την ενδιάμεση γόμα, ενώ πίσω του την πρώτη δεκάδα έκλεισαν οι δύο Williams των Φελίπε Μάσα και Βαλτέρι Μπότας - μάλλον σε χαμηλότερες θέσεις από ό,τι είχαν προϊδεάσει οι δοκιμές του χειμώνα. Κι εκτός αυτού, ο Φινλανδός θα δεχθεί ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση για αλλαγή κιβωτίου.
Ο Κίμι Ράικονεν έκλεισε ένα διήμερο με προβλήματα τόσο στην αξιοπιστία όσο και στη ρύθμιση της Ferrari F14 T με ένα ανώδυνο ατύχημα στο τέλος της δεύτερης περιόδου των δοκιμών κατάταξης. Ο Φινλανδός έχασε τον έλεγχο στις ολισθηρές συνθήκες και προσέκρουσε στον τοίχο της στροφής 3, σπάζοντας το ρύγχος και την εμπρός πτέρυγα του ιταλικού μονοθεσίου και τελειώνοντας τη σημερινή του προσπάθεια εκεί.
Ενδεχομένως οι κίτρινες σημαίες από το ατύχημα του Φινλανδού να συνέβαλλαν στον αποκλεισμό του Φέτελ από την τρίτη περίοδο, όπως και του Τζένσον Μπάτον. Στη δεύτερη περίοδο, επίσης, αποκλείστηκε και ο Καμούι Κομπαγιάσι που έκανε σπουδαία δουλειά, δεδομένης της έλλειψης ταχύτητας της Caterham. Ο Ιάπωνας είχε καταφέρει οριακά (με 0,019 δευτ.) να κερδίσει τον Μαξ Τσίλτον της Marussia στην πρώτη περίοδο.
Η Lotus είχε, όπως ίσως αναμενόταν, ένα πολύ δύσκολο μεσημέρι στη Μελβούρνη μην καταφέρνοντας να κάνει ούτε έναν ανταγωνιστικό γύρο με τους Ρομέν Γκοζάν και Πάστορ Μαλδονάδο (ο οποίος είχε δύο εξόδους από την πίστα), όμως τα δύο μονοθέσια του Ένστοουν δεν θα εκκινήσουν τελευταία διότι ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ της Sauber θα δεχθεί ποινή πέντε θέσεων για αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων.
GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2014
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:44.231
2. Ριτσιάρντο (Red Bull) +0.317
3. Ρόζμπεργκ (Mercedes) +0.364
4. Μάγκνουσεν (McLaren) +1.514
5. Αλόνσο (Ferrari) +1.588
6. Βερν (Toro Rosso) +1.633
7. Χούλκενμπεργκ (Force India) +1.799
8. Κβίατ (Toro Rosso) +3.129
9. Μάσα (Williams) +3.848
10. Μπότας (Williams-) +3.916
11. Μπάτον (McLaren) +2.173
12. Ράικονεν (Ferrari) +2.230
13. Φέτελ (Red Bull) +2.404
14. Σούτιλ (Sauber) +3.391
15. Κομπαγιάσι (Caterham) +3.603
16. Πέρεθ (Force India) +5.029
17. Τσίλτον (Marussia) +4.118
18. Μπιανκί (Marussia) +4.619
19. Γκουτιέρεζ (Sauber) +4.942
20. Έρικσον (Caterham) +4.982
21. Γκροζάν (Lotus) +6.818
22. Μαλδονάδο (Lotus) -