Ο Χάμιλτον ταχύτερος για το 1-2 της Mercedes στις πρώτες δοκιμές του Άμπου Ντάμπι
Πώς εξελίχθηκε η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα του Άμπου Ντάμπι.
Η Mercedes ξεκίνησε το τελευταίο φετινό GP της Formula 1 από εκεί που έμεινε στο προηγούμενο, μόνο που αυτή τη φορά ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος του Τζορτζ Ράσελ, με διαφορά δύο δεκάτων. Στα 35 χιλιοστά πίσω του ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Συνολικά οκτώ οδηγοί έδωσαν τις θέσεις τους σε ρούκις στις πρώτες αυτές ελεύθερες δοκιμές του 22ου και τελευταίου φετινού αγώνα της Formula 1, στη Γιάς Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι - και ένας από αυτούς ήταν και ο Μαξ Φερστάπεν, που παραχώρησε την RB18 του στον νεαρό Λίαμ Λόσον.
Παρόλα αυτά, οι Χάμιλτον και Ράσελ παρέμειναν στα δύο κόκπιτ της Mercedes, η οποία διεκδικεί τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών -και τα αρκετά παραπάνω εκατομμύρια δολάρια που τη συνοδεύει- από τη Ferrari, και ξεκίνησαν με τη φόρμα που είχαν και στη Βραζιλία.
Πέντε μέρες μετά τον αγώνα που έβαλε τέλος στο φετινό σερί χωρίς νίκη της περσινής πρωταθλήτριας, οι δύο Βρετανοί με τις Mercedes W13 ήταν ταχύτεροι του Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος με τη σειρά του ήταν ένα δέκατο του δευτερολέπτου μπροστά από τον Σέρτζιο Πέρεζ, με τον οποίο ο διεκδικεί τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Οι Λεκλέρ - Πέρεζ αρχικά εναλλασσόταν στην κορυφή των χρόνων των σημερινών πρώτων ελεύθερων δοκιμών με τη μαλακή γόμα. Ο πρώτος ήταν επικεφαλής των χρόνων μέχρι περίπου το 45ό λεπτό της ωριαίας διαδικασίας, οπότε και βγήκαν οι Χάμιλτον-Ράσελ για την προσομοίωση των κατατακτήριων, με τα ίδια ελαστικά.
Τότε οι δύο Άγγλοι σημείωσαν τους πρώτους χρόνους, που θα παρέμεναν μέχρι το τέλος της διαδικασίας. Η Mercedes W18 έδειξε και πάλι ανταγωνιστική, και αρκετά ισορροπημένη εξ αρχής στις ρυθμίσεις της, αλλά απομένει να μπει στη μάχη και ο Μαξ Φερστάπεν - και επίσης να φανεί αν θα είναι εξίσου γρήγορη και στις διαφορετικές συνθήκες των κατατακτήριων και του αγώνα, που θα διεξαχθούν κατά το ηλιοβασίλεμα και τις πρώτες βραδινές ώρες το Σαββατοκύριακο.
Ο Λόσον εντυπωσίασε με τη Red Bull του Φερστάπεν, καθώς σημείωσε τον 5ο χρόνο σε απόσταση δύο δεκάτων από τον Πέρεζ, και ήταν φυσικά ο ταχύτερος ρούκι. Μάλιστα, ήταν εξαιρετικά ταχύς και με τη σκληρή γόμα νωρίτερα. Την εξάδα έκλεισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, κάτω από ένα δέκατο πιο πίσω. Πριν μπει στο κόκπιτ για το τελευταίο του αγωνιστικό τριήμερο στη F1, τον Γερμανό περίμενε ο πατέρας του, Νόρμπερτ, με τα πρώτα γάντια και την πρώτη φόρμα με τα οποία ξεκίνησε τους αγώνες.
Ο Ρόμπερτ Σβάρτσμαν, στο κόκπιτ της Ferrari F1-75 του Κάρλος Σάινθ, έγραψε τον έβδομο χρόνο, εμπρός από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο που ξεκινά το τελευταίο του GP με τη McLaren. Τον 14ο χρόνο έγραψε ο δοκιμαστής της Alfa Romeo Ρόμπερτ Κούμπιτσα (στο κόκπιτ του Γκουάνιου Τσόου), ενώ ο Λόγκαν Σέρτζεαντ συνέχισε τις εμφανίσεις του με τη Williams ώστε να εξασφαλίσει τη superlicance για να αγωνίζεται με την ομάδα του 2023.
Επίσης, το ντεμπούτο του με τη Haas έκανε ο Πιέτρο Φιτιπάλντι, όπως και ο Πέιτο Ο' Γουόρντ με τη McLaren. Σημείωσαν τον 17ο και 18ο χρόνο, πάνω από ενάμισι δευτερόλεπτο πίσω από τον Χάμιλτον, με τα μονοθέσια του απελθόντα από τη Haas Μικ Σουμάχερ και τους Λάντο Νόρις αντίστοιχα. Όμως, ο Μεξικάνος έχασε πολύ και πολύτιμο χρόνο λόγω μηχανικού προβλήματος αμέσως μόλις βγήκε στην πίστα με τη McLaren MCL36.
Τέλος, με την Alpine του Φερνάντο Αλόνσο έτρεξε σε αυτές τις δοκιμές ο Τζακ Ντούχαν, και με την Aston Martin του Λανς Στρολ ο πρωταθλητής της Formula 2 Φελίπε Ντούγκοβιτς, που σημείωσαν τους δύο τελευταίους χρόνους.