Ο Χάμιλτον ταχύτερος την πρώτη μέρα στη Σουζούκα
Ο Άγγλος ήταν 0,24 δευτ. μπροστά από τον Νίκο Ρόσμπεργκ την πρώτη μέρα του Ιαπωνικού GP, καθώς η Mercedes ξανά δεν είχε αντίπαλο. Σφοδρό ατύχημα του Ντάνιελ Ρικιάρντο.
Κατά τη συνήθη τακτική της Mercedes, τα δύο «ασημένια βέλη» κυριάρχησαν ολοκληρωτικά και στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας -15 αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1- κατά την πρώτη μέρα στην πίστα της Σουζούκα, με τον Λιούις Χάμιλτον δύο δέκατα ταχύτερο του Νίκο Ρόσμπεργκ.
Η νεφελώδης -και στο τέλος της δεύτερης περιόδου των δοκιμών βροχερή- ημέρα σημαδεύτηκε ωστόσο από το ατύχημα του Ντάνιελ Ρικιάρντο στην τελευταία στροφή, στα ξεκινήματα των δεύτερων δοκιμών. Ο Αυστραλός έχασε τον έλεγχο της Red Bull RB10 στην τελευταία στροφή και προσέκρουσε με αρκετή ισχύ στις μπαριέρες, δίχως να τραυματιστεί.
Ένας ακόμη οδηγός που κατέληξε στις μπαριέρες ήταν ο Καμούι Κομπαγιάσι. Ο Ιάπωνας μετά από τετ-α-κε της Caterham στη στροφή 4 προσέκρουσε με το πίσω μέρος του μονοθεσίου στις μπαριέρες, επίσης χωρίς να τραυματιστεί. Εξόδους, ειδικά στα τελευταία λεπτά που άρχισε να βρέχει, είχαν και οι Κίμι Ράικονεν, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ και Νίκο Χούλεκνμπεργκ.
Πίσω στην κορυφή, στις πρώτες πρωινές ελεύθερες δοκιμές ταχύτερος ήταν ο Ρόσμπεργκ, αλλά στη δεύτερη περίοδο ο Χάμιλτον έριξε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας κατά περίπου τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου, για να τελειώσει την ημέρα επικεφαλής με χρόνο 1:35.078 και 0,240 δευτ. ταχύτερος του Γερμανού.
Πάντως, και οι δύο μονομάχοι του τίτλου έδειξαν να προβληματίζονται με τη ρύθμιση της W05. Τόσο ο Άγγλος το πρωί όσο και ο Γερμανός το μεσημέρι είχαν δύο μπλοκαρίσματα των τροχών, ο πρώτος καθώς βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και ο δεύτερος κατά τη διάρκεια προσομοίωσης αγώνα.
Για τον τρίτο χρόνο της ημέρας -πάντοτε με τη μέση γόμα της Pirelli, που είναι και η πιο μαλακή- μονομάχησαν και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών ο Φερνάντο Αλόνσο με τον Βάλτερι Μπότας, στη μάχη των Ferrari και Williams για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
H Williams έχει κάνει σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της FW36, αλλά στο τέλος της ημέρας ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος του Μπότας κατά περίπου δυόμισι δέκατα, με βάση τον πρωινό χρόνο του Ισπανού. Το απόγευμα η Ferrari φάνηκε να αφοσιώνεται περισσότερο στις συστοιχίες γύρων με τη σκληρή γόμα. Από τις δύο Red Bull, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε τον ταχύτερο χρόνο - σε απόσταση τεσσάρων δεκάτων από τη Ferrari και δύο από τη Williams.
Η Toro Rosso, στο μεταξύ, έδωσε το πρωί στον Μαξ Φερστάπεν, τον 17χρονο Ολλανδό που θα γίνει του χρόνου ο πρώτος ανήλικος που παίρνει εκκίνηση σε Γκραν Πρι, την πρώτη του εμπειρία από μονοθέσιο της F1. Ο γιος του Γιός Φερστάπεν κάθισε στο κόκπιτ του Ζαν-Έρικ Βερν και, πριν αρχίσουν τα προβλήματα με το κιβώτιο και έπειτα με τον κινητήρα του μονοθεσίου, πρόλαβε να κάνει 22 γύρους και να σημειώσει τον 12 χρόνο, με διαφορά 0,44 δευτ. από τον ταχύτατο Ντάνιιλ Κβίατ.
Ωστόσο, τα προβλήματα του ίδιου μονοθεσίου έμελλε να συνεχιστούν και το απόγευμα, με τον Βερν στο κόκπιτ. Ο Γάλλος σταμάτησε μέσα στην πίστα δύο φορές, με την STR9 ακινητοποιημένη με μηχανικό πρόβλημα.
Τέλος, ο Πάστορ Μαλδονάδο της Lotus έγινε ο δεύτερος οδηγός που ξεπέρασε το όριο των πέντε κινητήρων, και θα αγωνιστεί στην Ιαπωνία με τον έκτο του για φέτος. Αυτό επισείει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση - και αν ο οδηγός από τη Βενεζουέλα είναι κάτω από τη 12 θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, το υπόλοιπο της ποινής θα μεταφερθεί το επόμενο Σαββατοκύριακο στο GP Ρωσίας.
GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:35.461
2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:35.612 / +0.151
3. Αλόνσο (Ferrari) 1:36.037 / +0.576
4. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:36.576 / +1.115
5. Ράικονεν (Ferrari) 1:37.187 / +1.726
6. Μάγκνουσεν (McLaren/Mercedes 1:37.327 / +1.866
7. Ρικιάρντο (RBR-Renault) 1:37.466 / +2.005
8. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:37.649 / +2.188
9. Φέτελ (RBR-Renault) 1:37.686 / +2.225
10. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:37.714 / +2.253
11. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:38.012 / +2.551
12. Φερστάπεν (Toro Rosso-Renault) 1:38.157 / +2.696
13. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:38.324 / +2.863
14. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:38.582 / +3.121
15. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:38.851 / +3.390
16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:39.046 / +3.585
17. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:39.097 / +3.636
18. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:39.318 / +3.857
19. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:40.031 / +4.570
20. Μερί (Caterham-Renault) 1:41.472 / +6.011
21. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:41.580 / +6.119
22. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:41.757 / +6.296
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:35.078
2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:35.318 / +0.240
3. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:36.279 / +1.201
4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:36.409 / +1.331
5. Φέτελ (RBR-Renault) 1:36.436 / +1.358
6. Ράικονεν (Ferrari) 1:36.529 / +1.451
7. Αλόνσο (Ferrari) 1:36.637 / +1.559
8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:36.714 / +1.636
9. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:36.943 / +1.865
10. Ρικιάρντο (RBR-Renault) 1:37.186 / +2.108
11. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:37.219 / +2.141
12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:37.504 / +2.426
13. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:37.563 / +2.485
14. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:37.700 / +2.622
15. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:37.786 / +2.708
16. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:37.798 / +2.720
17. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:38.010 / +2.932
18. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:38.365 / +3.287
19. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:39.069 / +3.991
20. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:39.306 / +4.228
21. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:39.333 / +4.255
22. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:42.760 / +7.682