X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο Χάμιλτον θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλός οδηγός της Ferrari

2023 Brazilian Grand Prix, Thursday - Steve Etherington STEVE ETHERINGTON / MERCEDES-BENZ AG

Η τεράστια επένδυση της Ferrari στον Λιούις Χάμιλτον δεν θα περιορίζεται μόνο στην παρουσία του στο κόκπιτ του cavallino, από το 2025, αλλά θα επεκτείνεται στην παγκόσμια εκπροσώπηση της εταιρείας και στην επένδυση των Ιταλών στο ίδρυμα Mission 44 κατά τη διάρκεια αλλά και μετά το τέλος της αγωνιστικής καριέρας του πιο επιτυχημένου οδηγού της Formula 1.

Ο πρόεδρος της Ferrari, Τζον Έλκαν, έχει αναλάβει προσωπικά την επένδυση της εταιρείας στο πρόσωπο του Βρετανού επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Η συμφωνία Ferrari-Χάμιλτον περιλαμβάνει έναν πολύ ευρύτερο ρόλο πέραν του οδηγού, καθώς ο Λιούις θα είναι πρεσβευτής της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο ακόμα και μετά το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας.

Ενδεικτικό είναι ότι την Πέμπτη (1/02), από τα ξημερώματα που προέκυψαν οι πρώτες πληροφορίες για τη μεταγραφή-σοκ του Άγγλου στη Ferrari το 2025, μέχρι το βράδυ της ίδιας ημέρας που επιβεβαιώθηκε και επισήμως, η μετοχή της Ferrari στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εκτοξεύθηκε: αυξήθηκε άνω του 10%, με αποτέλεσμα η αξία της ιταλικής εταιρείας στην κεφαλαιαγορά θα κερδίσει σε μία μόνο ημέρα πάνω από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Είναι ευνόητο, λοιπόν, ότι το φημολογούμενο συμβόλαιο των 40 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για 2+1 χρόνια της Ferrari στον Χάμιλτον -σε σχέση με τα 30 εκατ. ευρώ της Mercedes, το χρόνο- ήταν μια πολύ καλή επένδυση για τον όμιλο Exor του Τζον Έλκαν, ισχυρού άνδρα της Ferrari και βεβαίως της τεράστιας κοινοπραξίας αυτοκινητοβιομηχανιών της Stellantis.

Ο πρόεδρος της Ferrari, Τζον Έλκαν SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Η ιταλική εταιρεία, βάσει όλων αυτών, θα αξιοποιήσει την επένδυσή της στον Χάμιλτον με πολλαπλούς τρόπους, πέραν του αμιγώς αγωνιστικού. Πρόκειται για μία υπόθεση που ξεκίνησε στις αρχές του 2023. Τότε ο Έλκαν προσέγγισε τον Χάμιλτον με την πρόταση συμβολαίου δύο ετών, έναντι 92 εκατομμυρίων ευρώ - 46 εκατομμυρίων το χρόνο.

Ο Χάμιλτον αρνήθηκε ευγενικά, τότε, λέγοντας ότι δεν ήθελε απλώς ένα αγωνιστικό συμβόλαιο αλλά πολλαπλές συμφωνίες για την εξασφάλιση της δράσης του ιδρύματος Mission 44, που έχει θεμελιώσει ο ίδιος, στις ενέργειες του οποίου συμμετείχε ενεργά και η Mercedes τα τελευταία χρόνια.

Ρόλος της Mission 44 είναι να προωθεί πολλαπλές και ποικίλες δράσεις κοινωνικής δικαιοσύνης, εξάλειψης των φυλετικών και κοινωνικών διακρίσεων, και πρόσβασης ανθρώπων από λιγότερο προνομιούχες κοινωνικές ομάδες στην αγορά εργασίας - ακόμα και στο ύψιστο επίπεδο, όπως της Formula 1 και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από όσα γράφει ο ιταλικός Τύπος, η αντίστοιχη πρόταση που κατέθεσε ο Λιούις στη Mercedes, να συνεχιστεί η επένδυση στη Mission 44 από τη γερμανική εταιρεία και ο ίδιος να μείνει πρεσβευτής της μέχρι το 2035, απορρίφθηκε από το διοικητικό συμβούλιο στη Στουτγάρδη.

Το κενό που η Mercedes -φέρεται πως- άφησε, ήρθε να καλύψει ο Έλκαν, και η Ferrari, με μια συμφωνία που εν δυνάμει μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 400 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος δεκαετίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι κάθε χρόνο του συμβολαίου του Χάμιλτον η Ferrari θα χρηματοδοτεί, αρχικά τη Mission 44 με 20 εκατομμύρια ευρώ.

Έπειτα, μετά το τέλος της αγωνιστικής καριέρας του Λιούις, ο Έλκαν φέρεται να πρότεινε τη δημιουργία ενός κοινού ταμείου 250 εκατομμυρίων ευρώ -μέσω της Exor- για τη χρηματοδότηση των δράσεων της Mission 44 - με αντάλλαγμα την παγκόσμια εκπροσώπηση του Cavallino από τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Σημειώνεται ότι η Ferrari τα τελευταία χρόνια σημειώνει τις υψηλότερες πωλήσεις της ιστορίας της, σπάζοντας κάθε χρόνο τα ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας της – ειδικά μετά την έναρξη της παραγωγής του SUV Purosangue το 2023. Η σύνδεση με τον Λιούις Χάμιλτον, δημοφιλή ειδικά στις ΗΠΑ, σε μια πολύ σημαντική αγορά της Ferrari, διευρύνει ακόμα περισσότερο τον επιχειρηματικό αυτόν ορίζοντα - όπως φάνηκε τόσο σοκαριστικά από τα γεγονότα της Πέμπτης στη Wall Street.

TAGS FORMULA 1 F1 2025 F1 SCUDERIA FERRARI ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ