Ο Χόρνερ δεν συμφωνεί με τον Χάμιλτον ότι η Red Bull θα κυριαρχεί ως το τέλος του 2025
Ο Λιούις Χάμιλτον εξέφρασε την άποψη πως "η Red Bull είναι τόσο μπροστά και νομίζω ότι θα παραμείνει πολύ μπροστά και τα επόμενα δύο χρόνια", όμως ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ εξηγεί για ποιο λόγο πιστεύει ότι δεν θα εξελιχθούν έτσι τα πράγματα.
Από το καλοκαίρι του 2022 η Red Bull Racing δεν έχει αντίπαλο στα GP της Formula 1 - από τη στιγμή, δηλαδή, που έλυσε τα αρχικά προβλήματα βάρους της περσινής RB18, και έπειτα τη μετεξέλιξε στην απόλυτη κυρίαρχο φετινή RB19, νικήτρια των 19 εκ των 20 αγώνων της φετινής σεζόν μέχρι στιγμής.
Οι Mercedes, Aston Martin και McLaren εναλλάσσονταν φέτος στη μάχη πίσω από την RBR, αλλά ποτέ δεν κατάφεραν να κλείσουν αρκετά τη διαφορά απόδοσης της RB19. Η McLaren έφτασε με τον Λάντο Νόρις πιο κοντά από ποτέ φέτος στον Μαξ Φερστάπεν στο πρόσφατο GP Βραζιλίας, αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετό.
Μετά τον αγώνα του Ιντερλάγκος ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes εξέφρασε την άποψη ότι η Red Bull θα κυριαρχεί και τα δύο επόμενα χρόνια, δηλαδή τουλάχιστον μέχρι τη ριζική αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026 - συμπληρώνοντας πως “το μόνο που μπορώ να κάνω τώρα είναι να προσπαθώ να μείνω αισιόδοξος”.
Όμως ο Κρίστιαν Χόρνερ διαφωνεί, και υποστηρίζει την άποψή του λέγοντας πως η Red Bull πλέον δεν έχει μεγάλα περιθώρια εξέλιξης των μονοθεσίων των δύο επόμενων ετών -που θα βασίζονται στην RB19- και αυτό θα επιτρέψει στον ανταγωνισμό να κλείσει την απόσταση.
“Αυτό που είναι εγγυημένο είναι ότι η απόδοση των ομάδων θα συγκλίνει, κι αυτό είναι μόνο θέμα χρόνου. Μπορούμε ήδη να το βλέπουμε να συμβαίνει” είπε ο Βρετανός. “Πιστεύω ότι πολλά πρωταθλήματα κερδίζονται με βάση τα δεδομένα από την αεροσήραγγα αυτή την εποχή του έτους.
Έχουμε σπουδαίο αυτοκίνητο, μια σπουδαία βάση. Πρέπει να συνεχίσουμε να το εξελίσσουμε, αλλά φυσικά τα οφέλη θα αρχίσουν να εξαφανίζονται διότι βρίσκεσαι πλέον στην κορυφή της καμπύλης. Αλλά η ομάδα μας έχει τεράστιο κίνητρο. Βλέπουμε ότι κανείς δεν έχει μειώσει το ρυθμό της δουλειάς του από τότε που εξασφαλίσαμε το πρωτάθλημα. Όλοι είναι ακόμα απόλυτα αφοσιωμένοι σε αυτό.
Οι ομάδες θα έρθουν πιο κοντά του 2024-’25, αρχίζουμε να το βλέπουμε. Κι υπάρχουν πράγματα που βλέπουμε στη McLaren και σκεφτόμαστε ‘εντάξει, το αναγνωρίζουμε αυτό, μοιάζει πολύ με τη δική μας λύση’, αλλά έτσι δουλεύει η Formula 1. Και του χρόνου πολλά από τα αυτοκίνητα θα μοιάζουν, είμαι σίγουρος, διότι θα υπάρξει αυτή η σύγκλιση. Κι έπειτα θα ανοίξουν πάλι οι διαφορές το 2026 με τους νέους κανονισμούς”.
Ο Βρετανός συμπλήρωσε πως η περσινή ήττα της ομάδας από τη Mercedes στη Βραζιλία λειτούργησε σαν κίνητρο για να δουλέψει περισσότερο εις βάθος στην εξέλιξη της RB19, κι έτσι να βελτιωθεί σε σχέση με το 2022. “Πρέπει να συνεχίσεις να βελτιώνεσαι σε όλους τους τομείς. Το γεγονός ότι μας πλήγωσε αυτός ο αγώνας πέρσι, διότι η απόδοσή μας δεν ήταν τόσο καλή θα θέλαμε.
Αισθανθήκαμε ότι δεν κάναμε καλά τα πράγματα με τις ρυθμίσεις. Οπότε πήραμε τα μαθήματά μας από την περσινή χρονιά και τα εφαρμόσαμε σωστά, εστιάσαμε την προσοχή μας στον αγωνιστικό ρυθμό του αυτοκινήτου” πρόσθεσε ο Βρετανός.
“Ο Χάμιλτον δεν δικαιούται να μιλάει”
Πέραν αυτών, ο Χόρνερ σχολίασε με καυστικό τρόπο και την πρόσφατη δήλωση του Λιούις Χάμιλτον ότι τέτοιου επιπέδου κυριαρχία -σαν τη φετινή της Red Bull- κάνει κακό στη Formula 1. Ο Βρετανός επανέφερε στη μνήμη την κυριαρχία της Mercedes με οκτώ διαδοχικούς τίτλους κατασκευαστών και επτά οδηγών την περίοδο 2014-’21, λέγοντας ότι βάσει αυτής ο Λιούις “δεν δικαιούται να μιλάει”.
Συγκεκριμένα, ο διοικητής της RBR είπε: “Αισθάνομαι ότι [ο Χάμιλτον] έχει επιλεκτική μνήμη. Ξέρετε, ορισμένες από τις νίκες που πήραν εκείνη την περίοδο ήταν απλώς ανήθικες. Εμείς έχουμε μια καλή πορεία τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά ο μοναδικός που δεν μπορεί να λέει κάτι τέτοιο είναι, πιστεύω, ο Λιούις”.
Τέλος, σε ερώτηση αν θα ήθελε ποτέ το δίδυμο Φερστάπεν-Χάμιλτον στην ομάδα του, ο Χόρνερ ήταν κατηγορηματικός: “Το να βάλεις δύο άλφα αρσενικά στα αυτοκίνητα δεν πρόκειται ποτέ να δουλέψει, διότι έτσι θα σκοτώνεις την ίδια σου την ομάδα. Πρέπει να έχεις μια δυναμική όπου οι οδηγοί θα δουλεύουν για την ομάδα και όχι μόνο για τους εαυτούς τους. Διαφορετικά θα υπάρξει διχαστική ατμόσφαιρα”.