Πριν τον αποκλεισμό των δύο Ferrari SF-25 από το GP Κίνας, η μη ανταγωνιστική απόδοση των ιταλικών μονοθεσίων έφερε τους πρώτους εκνευρισμούς στη Scuderia. Τι ειπώθηκε μεταξύ του Λιούις Χάμιλτον και του μηχανικού του στη ραδιοεπικοινωνία, τι δήλωσε ο Βρετανός για την πτώση της απόδοσής του μετά τη νίκη στο Sprint της Σαγκάης.
Στο χθεσινό (23/3) GP της Σαγκάης οι δύο Ferrari δεν επανέλαβαν την εξαίρετη απόδοση που είχε η SF-25 στο Sprint με την πολ ποζίσιον και τη νίκη του Λιούις Χάμιλτον. Και ο μετέπειτα αποκλεισμός τους από τα τελικά αποτελέσματα ήρθε να κλείσει με το χειρότερο τρόπο ένα ακόμα προβληματικό τριήμερο για τη Scuderia.
Μόνο περί το μέσον του GP της Σαγκάης (μετά την αλλαγή στη σκληρή γόμα) ο Λεκλέρ φάνηκε να απειλεί τον Τζορτζ Ράσελ και τη Mercedes για την 3η θέση του βάθρου. Όμως, στη συνέχεια ο ρυθμός του cavallino έπεσε, ο Ράσελ απομακρύνθηκε, ενώ η Red Bull RB21 ήρθε στη ζωή με τη σκληρή γόμα και ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε πρώτα τον Χάμιλτον και έπειτα τον Λεκλέρ, για την 4η θέση.
Ο Λιούις Χάμιλτον κατά τη διάρκεια του GP Κίνας με τη Ferrari SF-25
Xavi Bonilla / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Νωρίτερα ο αγώνας εκτυλίχθηκε με τρόπο που έφερε εκνευρισμό στην ιταλική ομάδα. Στην πρώτη, παρατεταμένη δεξιά στροφή μετά την εκκίνηση ο Λεκλέρ γλίστρησε υποστρέφοντας και χτύπησε στον πίσω δεξί τροχό της Ferrari του Χάμιλτον, με αποτέλεσμα να σπάσει το αριστερό άκρο της εμπρός πτέρυγας της SF-25 του Μονεγάσκου.
Παρότι ο Λεκλέρ δεν άλλαξε την πτέρυγα στο πιτ-στοπ του, με τη σκληρή γόμα του δεύτερου stint είχε ταχύτερο ρυθμό από τον Χάμιλτον. Και τότε ο Λιούις είπε στο μηχανικό του, Ρικάρντο Αντάμι, “νομίζω ότι θα αφήσω τον Σαρλ να περάσει διότι εγώ πασχίζω”.
“Κατανοητό”, αποκρίθηκε ο Αντάμι. Όμως ο Χάμιλτον άλλαξε γνώμη πολύ σύντομα και κρατήθηκε μπροστά από τον Μονεγάσκο. Τότε o Λεκλέρ διεμήνυσε στον δικό του μηχανικό, Μπράιαν Μπότσι, ότι “είναι κρίμα, έχουμε την ταχύτητα”, εννοώντας ότι ο Χάμιλτον τον κρατάει σε χαμηλότερο ρυθμό.
Ο Αντάμι, στη συνέχεια, μετέφερε στον Χάμιλτον το μήνυμα να αλλάξουν θέσεις στη στροφή 14, αλλά ο Λιούις είπε ότι θα αφήσει τον Σαρλ “όταν πλησιάσει περισσότερο. Πλησιάζω λίγο [τον Ράσελ]”.
Λίγο αργότερα, ο Αντάμι επέστρεψε στο μικρόφωνο λέγοντας “μπορούμε να κάνουμε την αλλαγή σε αυτό το γύρο;”, για να εισπράξει την απάντηση του Χάμιλτον ότι “εγώ θα σου πω πότε μπορούμε να κάνουμε την αλλαγή”.
Εντέλει, στον 21ο γύρο ο Χάμιλτον άφησε τον Λεκλέρ να περάσει, αναγκάζοντας τον Μπότσι να απολογηθεί στον Μονεγάσκο για την καθυστέρηση. Ίσως η πλευρά του Λεκλέρ να θεωρεί ότι αυτή η χρονοτριβή του κόστισε τη 4η θέση στο τέλος από τον Φερστάπεν, αν και είναι συζητήσιμο αυτό με το ρυθμό που είχε η Red Bull με τη σκληρή γόμα.
Ο Λιούις Χάμιλτον στο γκαράζ της Scuderia Ferrari στο GP Κίνας 2025
Eric Alonso / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Αυτός ήταν ο δεύτερος αγώνας στους ισάριθμους της συνεργασίας του Χάμιλτον με τον Αντάμι που υπήρξαν εντάσεις μεταξύ τους. Και με τη Ferrari στην καλύτερη περίπτωση να είναι το τρίτο σε δυναμική μονοθέσιο, ο θρίαμβος του Λιούις στο Sprint της Κίνας αποδείχθηκε μια μικρή παρένθεση στο δύσκολο ξεκίνημά του με την ιταλική ομάδα.
Μιλώντας μετά τον αγώνα της Σαγκάης για το φτωχό ρυθμό του ο Χάμιλτον δεν είχε διάθεση να πει πολλά: “Πάσχιζα. Δεν είχα καθόλου πρόσφυση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, και μετά το αυτοκίνητο δεν έστριβε στις αργές ταχύτητες. Χθες [στο Sprint] δεν είχα αυτό το πρόβλημα. Πάσχιζα με το ρυθμό που είχα και ήθελα απλά να προσπαθήσω κάτι διαφορετικό”.
Αργότερα, σε άλλες δηλώσεις του, έδωσε λίγες παραπάνω εξηγήσεις σχετικά με αυτή την τελευταία του δήλωση: “Χαίρομαι που δοκιμάσαμε κάτι, πάσχιζα με την απόδοσή που είχα. Είχαμε αρκετά αξιοπρεπές αυτοκίνητο στο Sprint, αλλά μετά κάναμε κάποιες αλλαγές διότι προσπαθήσαμε να πάμε μπροστά και να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο – αλλά το κάναμε αρκετά χειρότερο βασικά.
Μπήκαμε στις δοκιμές κατάταξης, αλλά μετά ήταν ακόμα χειρότερο στον αγώνα. Ατυχήσαμε, αλλά ήταν πολύ, πολύ δύσκολο να μείνω κοντά στους πρωτοπόρους. Έχουμε πολλά να μάθουμε”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
Λιούις Χάμιλτον, Ferrari SF-25, GP Κίνας 2025
Xavi Bonilla / DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Σχετικά με το δεύτερο πιτ-στοπ του, που μόνο εκείνος έκανε σε σχέση με τους άλλους πρωτοπόρους, ο Λιούις είπε ότι αποδείχθηκε πολύ δύσκολο με τα φρέσκα σκληρά ελαστικά του να φτάσει τον Φερστάπεν.
“Το πιτ-στοπ είναι πολύ χρονοβόρο εδώ. Πρέπει να καλύψεις πολλά δευτερόλεπτα και εξακολουθούσαν στο τέλος να έχουν ταχύ ρυθμό. Ο Μαξ έκανε σχεδόν παρεμφερείς χρόνους με μένα, ενώ εγώ είχα πιο φρέσκα ελαστικά. Οπότε ναι, δεν ήταν σπουδαία”, κατέληξε ο Χάμιλτον.