Ο Έλληνας της Toyota και οι προετοιμασίες των εργοστασίων ενόψει 2017
Το WRC αλλάζει από το 2017 και οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω στα νέα τους "όπλα" με βάση τα νέα δεδομένα.
Το WRC αλλάζει από το 2017 τουλάχιστον όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά και την εμφάνιση των αγωνιστικών και οι μεγάλοι κατασκευαστές, τόσο αυτοί που εμπλέκονται στο σπορ όσο και αυτοί που ετοιμάζονται να μπουν, έχουν ήδη ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω στα νέα τους "όπλα" με βάση τα νέα δεδομένα.
Πριν δούμε αναλυτικά τι συμβαίνει σε καθένα από τα εργοστάσια, αξίζει να σταθούμε λίγο στην περίπτωση της Toyota που ετοιμάζεται να επιστρέψει στο στίβο των Ράλι έπειτα από πολυετή απουσία.
Τα ηνία της ομάδας έχει αναλάβει ο τεράστιος Tommi Makinen των τεσσάρων συνεχόμενων Παγκόσμιων τίτλων, ο οποίος, όπως μαθαίνουμε, έχει εμπιστευτεί τη θέση-κλειδί του τεχνικού διευθυντή σε έναν Έλληνα, τον Μιχάλη Ζώτο…
Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα δεδομένα για καθένα από τα τέσσερα εργοστάσια, και για τα νέα τους WRCars:
VOLKSWAGEN
Οι πρωταθλητές ξεκίνησαν ήδη τις πρώτες δοκιμές ενόψει του 2017, καλώντας τον Marcus Gronholm στο μπάκετ ενός Polo WRC που ήταν περισσότερο «υβρίδιο». Ουσιαστικά ήταν ένα Polo WRC του 2015, με κάποια από τα αεροδυναμικά εξαρτήματα του '17.
Ο Φινλανδός δις παγκόσμιος πρωταθλητής θα συνεχίζει να κάνει τις δοκιμές ενόψει του 2017, καθώς οι Ogier και Latvala θα αφοσιωθούν στα αγωνιστικά του 2016. Το νέο VW Polo WRC 2017 αναμένεται να είναι έτοιμο την άνοιξη.
TOYOTA
Η Toyota θα αναβιώσει το '17 την εργοστασιακή της συμμετοχή στο WRC και ανέθεσε την ομάδα της στον Tommi Makinen - όπως είχε κάνει τη δεκαετία του ΄70 με έναν άλλο Σκανδιναβό, τον εκλιπόντα Ove Andersson.
Ο Makinen διατηρούσε την Tommi Makinen Racing στη Φινλανδία, και τώρα η μικρή φινλανδική ομάδα της Puupola βρίσκεται σε πυρετώδη διεργασία μεγέθυνσης.
Μια από τις πρώτες και επιφανείς προσλήψεις ήταν του Μιχάλη Ζώτου, πρώην αρχιμηχανικού του Makinen στη Subaru, ο οποίος φέρεται να έχει αναλάβει τη θέση του τεχνικού διευθυντή.
Με επικεφαλής τον 47χρονο Έλληνα η ομάδα θα σχεδιάσει εν λευκώ το νέο Yaris WRC - που σημαίνει ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί το αυτοκίνητο με το οποίο έκανε δοκιμές η TMG -το αγωνιστικό παράρτημα της Toyota, στην Κολωνία- τον τελευταίο χρόνο.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την κατασκευή του νέου Yaris WRC μέχρι τον Μάρτιο και την άμεση εκκίνηση των δοκιμών, πριν την ολοκλήρωση του τελικών προδιαγραφών rallycar τον Οκτώβριο του '16.
HYUNDAI
Η Hyundai ολοκληρώνει τη νέα γενιά του i20 WRC ενόψει του 2016, και θα βασίσει πάνω σε αυτή το αυτοκίνητο του 2017. Το τεράστιο βήμα για την ομάδα θα γίνει αυτό το χειμώνα, και όχι τον επόμενο.
Το νέο i20 WRC έχει ολοκαίνουριο κινητήρα, γεννημένο πια εξ αρχής στα 1.6 λίτρα, με πολλή περισσότερη ροπή στο τωρινό αδύναμο σημείο - στις χαμηλές στροφές. Έχει κατά 20 χιλ. αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης, είναι πιο χαμηλό, πιο ελαφρύ, και ξεκάθαρα πιο ωμή αγωνιστική μηχανή.
« Τώρα δεν πασχίζουμε με την ισορροπία του αυτοκινήτου, και η ισχύς είναι πια καλή - ο κινητήρας είναι ένα μεγάλο βήμα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές, αυτό είναι το βασικό. Ακόμα κι αν πρέπει να αλλαχθούν πολλά στο αυτοκίνητο, όλα πάνε προς τη σωστή κατεύθυνση», είπε ο Thierry Neuville, ενώ ο Michel Nandan δήλωσε αισιόδοξος πως « ελπίζω ότι θα είναι σε θέση να κερδίζει».
CITROEN
Η Citroen θα παραμείνει το 2017 σε ένα από τα δύο πρωταθλήματα - είτε στο WRC, είτε στο WTCC.
Δεν έχει αποφασίσει ακόμα σε ποιο. Η ύπαρξη αγώνα του WTCC στην Κίνα, που είναι η βασική της αγορά, κλίνει την πλάστιγγα προς τους αγώνες Τουρισμού, ενώ θυμίζουμε ότι η γαλλική εταιρεία θα βάλει τη μάρκα DS στη Formula E του χρόνου.
« Είμαστε εντυπωσιασμένοι με την εικόνα του νέου World Rally Car του 2017. Είναι δύσκολο για εμάς να δεσμευτούμε για τη συμμετοχή μας σε αυτό το πρωτάθλημα εκείνο τον καιρό, όμως μπορώ να πω ότι τα αυτοκίνητα θα δείχνουν απολύτως εντυπωσιακά» είπε ο αγωνιστικός διευθυντής, Yves Matton.