Ο Έβανς στον τερματισμό του Ράλι Σαφάρι 2025
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT / McKlein
Τα σκληρά εδάφη και η κακοκαιρία του περασμένου τετραημέρου στην Κένυα μετέτρεψαν το Ράλι Σαφάρι σε μια μεγάλη δοκιμασία για τα σύγχρονα δεδομένα του WRC, από την οποία νικητής βγήκε ο Έλφυν Έβανς – για να αποκτήσει προβάδισμα 36 βαθμών στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Μετά τα χιόνια και τους πάγους της Σουηδίας, ο Ουαλός οδηγός της Toyota με το συνοδηγό του Σκοτ Μάρτιν κέρδισαν και στις λασπώδεις και σκληροτράχηλες συνθήκες της Κένυας με διαφορά άνω του ενός λεπτού από τον Οτ Τάνακ και 3:32 λεπτών από τον τρίτο Τιερί Νεβίλ της Hyundai – ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα.
Έτσι, σε μόλις τρεις αγώνες ο Έβανς αύξησε τη συγκομιδή τους στους 88 βαθμούς, ενώ ο περσινός πρωταθλητής Νεβίλ τον ακολουθεί με 52 και ο πρωταθλητής του 2019 Τάνακ με 49. Ο δις πρωταθλητής Ροβάνπερα έχει μείνει στους μόλις 31 βαθμούς, στην προσπάθειά του για το τρίτο του πρωτάθλημα του WRC.
Στις 21 Ειδικές, 384 αγωνιστικών χιλιομέτρων του φετινού Σαφάρι ο Έβανς ήταν ο μόνος που απέφυγε τα μεγάλα προβλήματα από όλους τους οδηγούς της κατηγορίας Rally1, για να γίνει έτσι ο πρώτος Βρετανός που κέρδισε τον αγώνα μετά από τον αλησμόνητο Κόλιν ΜακΡέι το 2002 με τη Ford. Και η Toyota παρέμεινε ανίκητη εκεί μετά την επιστροφή της Κένυας στο πρόγραμμα το 2021.
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT / McKlein
Αρχικά ο Ουαλός είχε πέσει στην 5η θέση της γενικής αλλά σύντομα -μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής (21/3)- κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση, 24,4’’ πίσω από τον πρωτοπόρο Τάνακ. Ώσπου, στην ΕΔ9 του αγώνα (προτελευταία της Παρασκευής) ένα πρόβλημα σε ένα ημιαξόνιο του Hyundai i20 N Rally1 του Τάνακ επέτρεψε στον Έβανς να πάρει την πρωτοπορία.
Το Σάββατο ο οδηγός της Toyota δεν έχασε την πρωτοπορία, παρότι είχε δύο κλαταρίσματα κι άλλα δύο τετ-α-κε στις πολύ δύσκολες συνθήκες καταρρακτώδους βροχής σε εκείνο το σημείο του αγώνα.
Το άλλο πρωί (23/3) λίγο έλειψε να χάσει τα πάντα, λόγω ενός τεχνικού προβλήματος – όμως κατάφερε να το λύσει στην απλή διαδρομή και να συνεχίσει. Στην τελευταία Power Stage δεν θέλησε να ρισκάρει, καθώς έγραψε τον 6ο χρόνο, αλλά με τους 27 βαθμούς που πήρε αυτό το τριήμερο σημείωσε το μεγαλύτερο βαθμολογικό προβάδισμα της ιστορίας του WRC μετά από τρεις αγώνες.
Έλφυν Έβανς - Σκοτ Μάρτιν, Toyota GR Yaris Rally1, Ράλι Σαφάρι 2025
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT / McKlein
Ο Τάνακ έπεσε στην 3η θέση με το πρόβλημα στο ημιαξόνιο, σχεδόν ένα λεπτό μακριά από τον Έβανς, καθώς ο Ροβάνπερα στη διανυκτέρευση της Παρασκευής έμενε στην καταδίωξη του ομολόγου του στην Toyota με διαφορά μόλις 7,7 δευτερολέπτων.
Όμως, το Σάββατο ο Φινλανδός, δύο φορές νικητής του αγώνα, είχε δύο κλαταρίσματα -έναν εκ των οποίων εκτός δρόμου, όπου βγήκε για να αποφύγει ένα κοπάδι από ζέβρες- και έπειτα έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση του Toyota GR Yaris Rally1 χτυπώντας σε έναν βράχο στην ΕΔ14.
Οι Έβανς-Μάρτιν πανηγυρίζουν τη νίκη στο Ράλι Σαφάρι 2025
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT / McKlein
Ο Φινλανδός κατάφερε να κάνει πρόχειρες επισκευές για να συνεχίσει, αλλά είχε χάσει από το συμβάν 6 λεπτά και κάθε ελπίδα για τη νίκη. Έπειτα, την Κυριακή ένα ηλεκτρικό πρόβλημα τον ανάγκασε να εγκαταλείψει άδοξα αυτή την επανάληψη του Σαφάρι.
Ο Τάνακ εκμεταλλεύτηκε τους μπελάδες του Ροβάνπερα για να γυρίσει στην 2η θέση, παρότι είχε σπάσει το παρ-μπριζ του και επίσης είχε ένα κλατάρισμα.
Ο Οττ Τάνακ με το Hyundai i20 N Rally1 στις λασπώδεις συνθήκες της Κένυας
Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH
Όσο για τον Νεβίλ, σαν να μην του έφτανε ότι μπήκε στον αγώνα με ίωση, ξεκίνησε με ένα πρόβλημα -επίσης- στο ημιαξόνιο του δικού του Hyundai, που του κόστισε 20 δευτερόλεπτα. Η ομάδα άλλαξε όλη τη μετάδοση στο Σέρβις, και ως αποτέλεσμα ο Βέλγος δέχθηκε “καπέλο” στην ΕΔ3 που του έφερε ποινή 1 λεπτού.
Ακολούθησαν άλλες δύο ποινές -μία για πρόωρη εκκίνηση στην ΕΔ5 και μία για καθυστέρηση να φτάσει στην ΕΔ8- και ο πρωταθλητής έμεινε στο τέλος της πρώτης μέρας με συνολικές ποινές 2 λεπτών. Μετά από όλα αυτά, δεν ήλπιζε σε κάτι καλύτερο από την 3η θέση.
Οι νικητές Έλφυν Έβανς και Σκοτ Μάρτιν στο βάθρο με τον θρύλο του WRC Γιούχα Κάνκουνεν
ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT / McKlein
Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Σάμι Πάγιαρι και Τακαμότο Κατσούτα της Toyota. Ο Ιάπωνας πάσχιζε από τροφική δηλητηρίαση, είχε συνολικά 6 κλαταρίσματα και τούμπαρε στην τελευταία Ειδική, αλλά κατάφερε να μείνει εμπρός από τον Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport Ford.
Ο Αντριέν Φουρμό, τρίτος οδηγός της Hyundai, εγκατέλειψε την Πέμπτη λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά και την Παρασκευή λόγω σπασμένης ανάρτησης. Αλλά γύρισε για να κερδίσει 10 βαθμούς την τελευταία μέρα, με τη νίκη στην Power Stage (εμπρός από τους Νεβίλ, Τάνακ, Μουστέρ, Παγιάρι).