X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

O Φερστάπεν αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, αλλά γύρισε για να γράψει τον πρώτο χρόνο στις δοκιμές της Αυστρίας

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Red Bull Ring racetrack in Spielberg, Austria, Friday, June 28, 2024. The Austrian Formula One Grand Prix will be held on Sunday. AP PHOTO/DARKO BANDIC

Η μονάδα ισχύος της Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν παρουσίασε μια δυσλειτουργία στην κεντρική ευθεία της πίστας του Σπίλμπεργκ περίπου στο μέσον των ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας, αλλά ο Ολλανδός επέστρεψε για να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο. Στα τρία δέκατα η McLaren με τον Όσκαρ Πιάστρι, στα τέσσερα η Ferrari με τον Σαρλ Λεκλέρ.

Μετά από εντολή της ομάδας του ο Μαξ Φερστάπεν σταμάτησε την RB20 στην άκρη της κεντρικής ευθείας, έπειτα από ένα μηχανικό πρόβλημα που ο ίδιος περιέγραψε ως “αστοχία του κινητήρα”. Νωρίτερα, ο Ολλανδός είχε ανοιχτεί στη στροφή 1 και έκανε από το τιμόνι του μια αλλαγή στη ρύθμιση του διαφορικού.

Λίγο αργότερα, η μονάδα ισχύος της Honda άρχισε να εκπέμπει έναν τραχύ και ανησυχητικό ήχο, ώσπου ο Μαξ έχασε πλήρως την ισχύ και αναγκάστηκε να σταματήσει δίπλα στον τοίχο των πιτς. Φυσικά βγήκαν αμέσως οι κόκκινες σημαίες, αλλά η RB20 είχε σταματήσει πολύ κοντά στη θύρα του τοίχου των πιτς κι έτσι οι κριτές κατάφεραν να το σπρώξουν πίσω στο γκαράζ της RBR.

Αν το μονοθέσιο είχε ακινητοποιηθεί σε άλλο σημείο θα χρειαζόταν γερανός για να απομακρυνθεί, αλλά μετά από αυτή την εξέλιξη οι μηχανικοί του κατάφεραν να επιλύσουν το πρόβλημα και να επιτρέψουν στον πρωταθλητή να συνεχίσει κανονικά τις ελεύθερες δοκιμές - τις μοναδικές του τριημέρου, καθώς στην Αυστρία έχουμε αύριο αγώνα Sprint και σήμερα το απόγευμα (28/06, 17:30) θα διεξαχθεί το Sprint Qualifying.

Θυμίζουμε ότι ο Ολλανδός έχει ήδη χρησιμοποιήσει και τους τέσσερις θερμικούς κινητήρες (V6 Turbo) που -βάσει των κανονισμών- του αναλογούν φέτος, που σημαίνει ότι αν πλέον μέχρι το τέλος της χρονιάς αν και όπου χρειαστεί να χρησιμοποιήσει και πέμπτο θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.

Μέχρι το μέσον της ωριαίας διαδικασίας, στην κορυφή των χρόνων κατά τις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα βρίσκονταν οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ. Οι Mercedes W15 στα χέρια των δύο Άγγλων έδειξαν να έχουν αρκετά καλό ρυθμό με τα συγκεκριμένα ελαστικά, που αναμένεται να είναι τα δημοφιλέστερα στο GP της Κυριακής.

Στο πρώτο αυτό ημίωρο ο Φερστάπεν πέρασε αρκετή ώρα στο γκαράζ καθώς οι μηχανικοί της RBR προχωρούσαν σε διάφορες ρυθμίσεις της RB20, αλλά ο Ολλανδός γύρισε μαζί τους υπόλοιπους οδηγούς για να συλλέξει δεδομένα με τις σκληρότερες γόμες και με αυξημένο φορτίο καυσίμου.

Ακολούθησε η ακινητοποίηση του Ολλανδού στην πίστα, και η σχεδόν 5λεπτη διακοπή με κόκκινες σημαίες για να απομακρυνθεί η RB20. Όταν άναψε ξανά το πράσινο φως, μετά από μια σχετική νηνεμία μπήκαν όλοι οι οδηγοί στην πίστα στο τελευταίο δεκάλεπτο για την προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης με τη μαλακή γόμα.

Αρχικά ο Λεκλέρ με τη Ferrari κατέβασε τον πρώτο χρόνο στο 1:06.055, αλλά σύντομα στην κορυφή επέστεψε ο Φερστάπεν -με απόλυτα λειτουργική μονάδα ισχύος και πάλι- για να ρίξει τον ταχύτερο γύρο στο 1:05.685, που θα έμενε στην κορυφή μέχρι την καρό σημαία.

Ο Ράσελ ερχόταν, εν συνέχεια, με ταχύ ρυθμό αλλά αναγκάστηκε να ματαιώσει αυτόν τον γρήγορο γύρο του όταν συνάντησε μια Sauber πάνω στην ιδανική γραμμή της στροφής 4. Την ίδια στιγμή, ένα μπλοκάρισμα της McLaren MCL38 έστειλε τον Άγγλο στην αμμοπαγίδα, στην γρήγορο γύρο του -που μπορεί να ήταν και ο ταχύτερος- με τη μαλακή γόμα.

Ο Όσκαρ Πιάστρι δεν έκανε το ίδιο λάθος και ανέβηκε δεύτερος, κάτω από τρία δέκατα μακριά από τον Φερστάπεν, και ένα δέκατο μπροστά από τον Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24. Πέραν από κάποιες ακόμα μικροεξόδους, όπως του Ράσελ στη στροφή 1, δεν υπήρξαν άλλα ιδιαίτερα συμβάντα σε αυτές τις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστρίας.

GP Αυστρίας 2024, Ελεύθερες Δοκιμές 1 FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ