FORMULA 1

O Φερστάπεν είναι ξανά εδώ: Ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Μπακού ο Ολλανδός

AP Photo/Sergei Grits
Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands in action during a Formula One Grand Prix practice in Baku, Azerbaijan, on Friday, Sept. 13, 2024. AP PHOTO/SERGEI GRITS

Μετά από μια εκτενή περίοδο δυσκολιών, η Red Bull έδειξε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Αζερμπαϊτζάν να είναι και πάλι σε καλή κατάσταση, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και τον Σέρτζιο Πέρεζ.

Σε μια περίοδο δοκιμών που διακόπηκε δύο φορές με κόκκινες σημαίες, αρχικά για το ατύχημα του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari και έπειτα για την πρόσκρουση του Φράνκο Κολαπίντο της Williams στις μπαριέρες, ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull Racing φάνηκαν να ανακάλυψαν ξανά τη χαμένη τους φόρμα για το 17ο φετινό GP της Formula 1, στο Αζερμπαϊτζάν.

Οι οδηγοί της F1 βρήκαν σήμερα ιδιαίτερα ολισθηρή την άσφαλτο στους δρόμους του Μπακού, καθώς η πρωινή ελαφρά βροχή ξέπλυνε τη γόμα που είχαν αφήσει τα μονοθέσια της F2. Εν πολλοίς στην ελλιπή αυτή πρόσφυση οφείλονται τα ατυχήματα των Λεκλέρ και Κολαπίντο, που προκάλεσαν -χωρίς να τραυματιστούν- σοβαρές ζημιές στις Ferrari SF-24 και Williams FW46 αντίστοιχα.

Το ατύχημα του Λεκλέρ συνέβη λίγο πριν συμπληρωθεί μισή ώρα στην ωριαία διαδικασία: ο Μονεγάσκος πάτησε στο ακάθαρτο άκρο της ασφάλτου στην είσοδο, γλίστρησε και προσέκρουσε στην μπαριέρα της εξωτερικής πλευράς της στροφής 15.

Αυτό το συμβάν και διέκοψε τις δοκιμές για δεύτερη φορά. Οι πρώτες κόκκινες σημαίες είχαν βγει στα πρώτα λεπτά, για να απομακρυνθεί ένα κομμάτι μετάλλου που βρισκόταν στην πίστα.

Μετά το ατύχημα του οδηγού της Ferrari, οι δοκιμές ξεκίνησαν ξανά ενώ απέμεναν 26 λεπτά για το τέλος. Δεν πέρασε πολλή ώρα, ώσπου κυμάτισαν για τρίτη φορά οι κόκκινες σημαίες, για το ατύχημα του Κολαπίντο.

Στην πρώτη του επίσκεψη στο Μπακού ο 21χρονος Αργεντινός έχασε τον έλεγχο της ουράς της Williams FW46 στην είσοδο της δεξιάς στροφής 4, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον τοίχο της εξόδου πρώτα με τον πίσω αριστερό και έπειτα με τον εμπρός αριστερό τροχό, προκαλώντας εκτεταμένη ζημιά στο μονοθέσιό του.

Αρχικά, λόγω της ελλιπούς πρόσφυσης, οι χρόνοι της πρώτης αυτής περιόδου δοκιμών ήταν αρκετά αργοί. Πριν το ατύχημα του Λεκλέρ ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα, αλλά 6 δευτερόλεπτα πιο αργός από τις περσινές πρώτες δοκιμές στο Μπακού.

Μετά την πρώτη διακοπή ο Ολλανδός κατέβασε το χρόνο του κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο, πάντα με τη μέση γόμα, αλλά ο Λεκλέρ απάντησε με τον ταχύτερο γύρο με διαφορά δυόμισι δεκάτων του δευτερολέπτου.

Μετά το ατύχημα του Μονεγάσκου, από την κορυφή πέρασαν πολλοί οδηγοί καθώς τοποθέτησαν τη μαλακή γόμα: ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR, οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις της McLaren, έπειτα ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes - και τότε ήρθε η τρίτη διακοπή, του Κολαπίντο.

Όταν η πίστα άνοιξε ξανά απέμεναν 11 λεπτά, οι οδηγοί επέστρεψαν ξανά με τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν δεν κατάφερε αρχικά να ρίξει τον Λιούις από την κορυφή, καθώς έχανε χρόνο στη μεγάλη ευθεία. Αλλά στο τέλος ο Ολλανδός τα κατάφερε, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:45.546.

Ο Μαξ ήταν πάνω από τρία δέκατα ταχύτερος των Χάμιλτον και Πέρεζ, ενώ η πλησιέστερη McLaren, με τον Λάντο Νόρις, ακολούθησε σχεδόν στο μισό δευτερόλεπτο και στην 4η θέση. Ο έτερος οδηγός της Ferrari, Κάρλος Σάινθ (που είχε επίσης μια έξοδο, νωρίς στις δοκιμές) έκλεισε την πεντάδα ενάμισι δέκατο πίσω από τον Νόρις.

Κοντά στις McLaren έμεινε επίσης και ο 7ος, Φερνάντο Αλόνσο, της Aston Martin. Επίσης, ο Όλιβερ Μπέρμαν ξεκίνησε θετικά -με τον 11ο χρόνο- το αγωνιστικό του τριήμερο, κατά το οποίο αντικαθιστά το κόκπιτ της Haas τον Κέβιν Μάγκνουσεν που τιμωρήθηκε με αποκλεισμό ενός αγώνα διότι συμπλήρωσε 12 βαθμούς ποινής έπειτα από την επαφή του με την Alpine του Πιέρ Γκασλί στη Μόντσα.

FORMULA 1
GP Αζερμπαϊτζάν 2024, Ελεύθερες Δοκιμές 1 FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ