FORMULA 1

Ο Φερστάπεν έμεινε με προβλήματα όρασης μετά το ατύχημα με τον Χάμιλτον στο Σίλβερστοουν το 2021

Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool
Μαξ Φερστάπεν, GP Αυστρίας 2024 RUDY CAREZZEVOLI / GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Με μια συγκλονιστική του αποκάλυψη, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε γνωστό ότι η σφοδρή του πρόσκρουση στη μπαριέρα της στροφής Copse το 2021 μετά το ατύχημά του με τον Λιούις Χάμιλτον τον άφησε με προβλήματα όρασης, που δεν έχει ξεπεράσει ακόμα.

Η Copse, που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν η πρώτη -πριν από τον ανασχεδιασμό- της πίστας του Σίλβερστοουν, είναι μια τρομακτικά γρήγορη στροφή σχεδόν 90 μοιρών που οι οδηγοί στρίβουν αφήνοντας ελαφρά το γκάζι αλλά χωρίς καν να κατεβάσουν την 8η ταχύτητα με την οποία έρχονται από την ευθεία που προηγείται.

Βλέποντας για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο στην Copse είναι μια σχεδόν απόκοσμη εμπειρία, που φαντάζει σαν ικανότητα του αυτοκινήτου να υπερνικά ακόμα και τους κανόνες της φυσικής - αλλά είναι παράλληλα και μια συγκλονιστική επίδειξη της τεράστιας άντωσης που προσφέρει η αεροδυναμική λειτουργία των μονοθεσίων.

Στη στροφή αυτή γράφτηκε το 2021 ένα από τα χειρότερα κεφάλαια της μάχης του Λιούις Χάμιλτον με τον Μαξ Φερστάπεν για την κατάκτηση του τίτλου εκείνης της χρονιάς - που έμελλε να λήξει με το σκάνδαλο του GP Άμπου Ντάμπι 2021.

Η Mercedes W12 του Βρετανού -που προσπαθούσε να περάσει τον Μαξ από την εσωτερική- ακούμπησε με τη Red Bull RB16B του Ολλανδού που βρισκόταν αμυνόμενος την εξωτερική - σε μια στροφή που είναι εντελώς σχιζοφρενικό να περάσεις αν δεν έχεις τη “συγκατάθεση” του μπροστινού σου.

Η επαφή έστειλε την RB16B εκτός πίστας, και στη σφοδρή της πρόσκρουση στην εξωτερική μπαριέρα μετά την αμμοπαγίδα. Η πλευρική -στιγμιαία- ισχύς της πρόσκρουσης που δέχθηκε ο Μαξ Φερστάπεν άγγιξε τα 51g, που είναι ένα εξωφρενικό νούμερο, και ο Φερστάπεν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για αναλυτικές εξετάσεις.

Κανείς δεν γνώριζε, έκτοτε, αυτό που ο Φερστάπεν αποκάλυψε τώρα: “Μετά από εκείνο το ατύχημα πασχίζω με προβλήματα όρασης, ειδικά σε κυματοειδείς πίστες ή σε εκείνες που έχουν πολλές διαφημιστικές πινακίδες στα περιθώριά τους”, είπε ο Ολλανδός μιλώντας στην ιστοσελίδα της Red Bull.

Λίγους μήνες μετά, ο Μαξ θα κέρδιζε τον αγώνα του Όστιν στις ΗΠΑ, ξεκινώντας την μεγάλη του αντεπίθεση για το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. Και όπως είπε, στον αγώνα του Τέξας “δεν είχα να αντιμετωπίσω μόνο τον Λιούις, αλλά και τις θολές εικόνες.

Ήταν σαν να οδηγούσα ένα ταχύπλοο με 300 km/h. Δεν το έχω πει ποτέ αυτό στο παρελθόν, αλλά για λίγους γύρους ήταν τόσο άσχημα που σκέφτηκα ακόμα και να σταματήσω το αυτοκίνητο. Το μόνο που με βοήθησε ήταν ότι αυτοσυγκεντρώθηκα στην αναπνοή μου, την ώρα που ο Λιούις με καταδίωκε”.

Θυμίζουμε ότι το ατύχημα εκείνο, στο Σίλβερστοουν το 2021, είχε προκαλέσει την “έκρηξη” του διευθυντή της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ. Ο Βρετανός είπε εκείνη τη μέρα πως “είναι ξεκάθαρο σε μένα, ο Λιούις έβαλε έναν από τους τροχούς του στην εσωτερική μιας από τις πιο γρήγορες στροφές του πρωταθλήματος. Έχει οδηγήσει χρόνια εδώ, ξέρεις ότι δεν κάνεις κάτι τέτοιο εκεί. Κάτι τέτοιο είναι απλώς βρώμικη οδήγηση.

Ο Μαξ είχε ένα ατύχημα της τάξης των 51g. Δόξα τω Θεό βγήκε περπατώντας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο θετικό σήμερα. Είμαι ανακουφισμένος που τον είδα, βρίσκεται στο ιατρικό κέντρο, αλλά περπάτησε μόνος του μέχρι εκεί, αν και ασθμαίνοντας τρομερά.

Είναι απίστευτη ανακούφιση που τον είδαμε να βγαίνει από το αυτοκίνητο, διότι αυτή η στροφή είναι μία από τις ταχύτερες του πρωταθλήματος” είπε την ημέρα εκείνη ο Χόρνερ. Και λίγο καιρό αργότερα αποκάλυψε ότι τη στιγμή του ατυχήματος ο Φερστάπεν είχε χάσει τις αισθήσεις του για σύντομο χρονικό διάστημα μετά την πρόσκρουση.

TAGS FORMULA 1 F1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ