FORMULA 1

O Φερστάπεν κήρυξε “ψυχολογικό πόλεμο” στους Νόρις-Πιάστρι: “Αν οδηγούσα τη McLaren δεν θα με βλέπατε”

AP Photo/Hiro Komae

Μετά την εκθαμβωτική του πολ ποζίσιον και την εντελώς απρόσμενη -λόγω του υποδεέστερου μονοθεσίου του- νίκη στο GP της Ιαπωνίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε πως η McLaren MCL39 παραμένει το κορυφαίο μονοθέσιο – και πως αν βρισκόταν στο κόκπιτ της θα κέρδιζε με άνεση.

Με αυτά τα όχι και τόσο κολακευτικά σχόλια του πρωταθλητή για τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι έκλεισε το 3ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, μια από τις πιο επιβλητικές παραστάσεις της οδηγικής ικανότητας του Μαξ Φερστάπεν.

Το ρεσιτάλ αυτό του τετράκις πρωταθλητή απέδειξε στην πίστα την εξωπραγματική του οδηγική αξία, οπότε ήταν μάλλον αχρείαστα τα λόγια του πως “δεν θέλω καν να το σκέφτομαι [τι θα γινόταν] αν βρισκόμουν σε αυτό το αυτοκίνητο [τη McLaren]. Τότε δεν θα με βλέπατε”.

Ήταν αχρείαστο αυτό το σχόλιο από την άποψη ότι δεν ήταν ανάγκη να μιλήσει με ένα τόσο υποτιμητικό τρόπο για τους οδηγούς της McLaren. Εκτός κι αν αυτή ήταν μια κίνηση τακτικής στο πλαίσιο του κλασικού “ψυχολογικού πολέμου” που διαχρονικά εξελίσσεται παράλληλα με την αγωνιστική πτυχή, για τη μάχη του τίτλου της F1. Και με μια υποδεέστερη Red Bull, ίσως ο Ολλανδός να νιώθει ότι θα πρέπει να επιστρατεύσει όσα “όπλα” μπορεί να διαθέσει.

Μιλώντας για τη νίκη του στη Σουζούκα, ο Μαξ συνέχισε: “Όταν ήρθα εδώ, δεν περίμενα σε καμία περίπτωση να κερδίσω – και μετά την Παρασκευή, ακόμα λιγότερο. Η πολ ποζίσιον ήταν ό,τι σημαντικότερο αυτό το Σαββατοκύριακο. Η McLaren, νομίζω, ήταν ταχύτερη, αλλά δεν μπόρεσε να μπει στη ζώνη DRS για να κάνει την κίνηση [προσπέρασης].

Στο τέλος, η ομάδα μας πάντα δουλεύει καλά μαζί, με τον GP [τον μηχανικό του, Τζιανπιέρο Λαμπιάζε] και αυτό το Σαββατοκύριακο είχα επίσης κι έναν άλλο μηχανικό, τον Χιου Μπερντ. Είχα δουλέψει μαζί του μέχρι το τέλος του 2020 και πραγματικά πήγε πολύ καλά.

Τελικά, κάναμε τις σωστές επιλογές πριν μπούμε στις κατατακτήριες. Αν ακούσετε τις επικοινωνίες μας στον ασύρματο, όλα κυλούν πολύ ομαλά ανάμεσα σε μένα και τον GP. Αυτά είναι πράγματα που έχουν μεγάλη σημασία.

Αυτό ήταν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, αλλά ήταν δύσκολο να γίνουν προσπεράσεις, οπότε οι κατατακτήριες ήταν πολύ σημαντικές εδώ. Αυτό δεν σημαίνει ότι ξαφνικά όλα είναι ιδανικά και ότι θα κερδίζουμε όλους τους αγώνες, αλλά μπορούμε να είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτό”, πρόσθεσε ο 28χρονος.

Δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες για τις κρίσιμες πτυχές της νίκης του στη Σουζούκα, ο Φερστάπεν ανέφερε επίσης τη (μεγάλη) διαφορά ότι αγωνιζόταν σε καθαρό αέρα στην κορυφή – γεγονός που του επέτρεψε να προστατεύει τα ελαστικά του καθώς δεν έχανε αεροδυναμική απόδοση από το “βρώμικο” αέρα κάποιου προπορευόμενου μονοθεσίου.

Επίσης, ανέφερε και την περιορισμένη φθορά των ελαστικών που παρατήρησαν όλες οι ομάδες στον αγώνα, καθώς και τις χαμηλές θερμοκρασίες. “Μπορούσατε να δείτε ότι στο τέλος του stint [οι McLaren] πλησίαζαν ξανά και προσπαθούσαν να επιτεθούν, επειδή τα ελαστικά μου θερμαίνονταν λίγο παραπάνω”, εξήγησε.

“Νομίζω ότι μας βοήθησε το γεγονός ότι σήμερα ήταν λίγο πιο κρύα η ατμόσφαιρα, οπότε είχαμε λιγότερη υπερθέρμανση των ελαστικών – αυτό παραμένει ένα πρόβλημα για εμάς. Υπάρχουν πολλές γρήγορες στροφές και αυτό κάνει πολύ δύσκολο το να ακολουθήσεις κάποιον – τα ελαστικά υπερθερμαίνονται όταν πλησιάζεις πολύ.

Τα μονοθέσια γίνονται καλύτερα κάθε χρόνο, αλλά έτσι παράγουν όλο και περισσότερο ‘βρώμικο’ αέρα πίσω τους, οπότε γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Όταν οι χρόνοι των γύρων είναι πολύ κοντά μεταξύ τους και δεν υπάρχει μεγάλη φθορά στα ελαστικά, τότε γίνεται εξαιρετικά δύσκολο”, κατέληξε ο Μαξ Φερστάπεν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ