Ο Φερστάπεν σε άλλο πλανήτη, ο Λεκλέρ στην πολ ποζίσιον του Σπα
Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στις βροχερές δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου, όμως ο Ολλανδός θα πέσει στην 11η θέση της αυριανής εκκίνησης λόγω της ποινής 10 θέσεων για την αλλαγή κινητήρα. Έτσι, την πολ ποζίσιον καρπώθηκε ο Σαρλ Λεκλέρ, που έβγαλε έναν εντελώς απρόσμενο "λαγό από το καπέλο" μόλις στον τελευταίο του γύρο στο Q3!
Στις δοκιμές κατάταξης του 14ου φετινού αγώνα της Formula 1, του GP Βελγίου, η διαρκώς βροχόπτωση δεν άφησε σε κανένα σημείο τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν τα σλικς ελαστικά. Και σε αυτές τις συνθήκες ο Μαξ Φερστάπεν θύμισε έντονα την περσινή του κυριαρχία, κερδίζοντας με τεράστια διαφορά 6 δεκάτων του δευτερολέπτου τις κατατακτήριες εμπρός από τους Σαρλ Λεκλέρ και Σέρτζιο Πέρεζ.
Με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά και στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων, οι χρόνοι βελτιώνονταν διαρκώς. Σε κάθε στιγμή και σε κάθε συνθήκη ο Φερστάπεν ήταν ο ταχύτερος, αλλά στο τέλος η Ferrari και ο Λεκλέρ πήραν μια στρατηγική απόφαση που απέδωσε μεγαλειωδώς - σε αντίθεση με τις αποφάσεις των Mercedes και McLaren.
Αφότου όλοι έκαναν τον πρώτο τους ταχύτερο γύρο στο Q3, οι Mercedes και McLaren αποφάσισαν να παραμείνουν στην πίστα για δεύτερο διαδοχικό γρήγορο γύρο με το αρχικό σετ ελαστικών - σε αντίθεση με τη Ferrari που κάλεσε τους Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στα πιτς για ένα δεύτερο σετ.
Εντέλει η βροχή δεν δυνάμωσε στο τέλος και η Scuderia δικαιώθηκε, αυτή τη φορά, για το στρατηγικό της ρίσκο. Ο Λεκλέρ το αξιοποίησε στο έπακρο για να κατακτήσει με έναν άρτιο γύρο τη 2η θέση, που εντέλει μεταφράστηκε στην πολ ποζίσιον, αλλά αντίθετα ορισμένα μικρά λάθη του Σάινθ άφησαν τον Ισπανό στην 8η θέση.
Έτσι λοιπόν, μετά τον υποβιβασμό του Φερστάπεν από την 1η θέση σήμερα στην 11η της αυριανής εκκίνησης, δίπλα στον Λεκλέρ στην πρώτη σειρά θα παραταχθεί ο Σέρτζιο Πέρεζ -που ανέβασε αισθητά την απόδοσή του, σε ένα κρίσιμο για εκείνον τριήμερο- ενώ στη δεύτερη θα βρεθούν οι Λιούις Χάμιλτον και Λάντο Νόρις, των Mercedes και McLaren αντίστοιχα.
Πιο πίσω, την τρίτη σειρά θα μοιραστούν οι Όσκαρ Πιάστρι και Τζορτζ Ράσελ με τα έτερα μονοθέσια των δύο αυτών ομάδων, παρότι νωρίτερα και οι δύο έδειξαν να είχαν περισσότεροι ταχύτητα. Την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης θα κλείσουν οι Κάρλος Σάινθ, Φερνάντο Αλόνσο, Εστεμπάν Οκόν και Άλεξ Άλμπον.
Πώς εξελίχθηκαν οι δοκιμές κατάταξης στο Σπα
Η κίνηση στην πίστα του Σπα ήταν διαρκής, καθώς οι οδηγοί σπανίως έλειπαν από την πίστα - προσπαθώντας να καρπωθούν τη συνεχή βελτίωση της πρόσφυσης της ιδανικής γραμμής, αλλά και να προλάβουν ενδεχόμενη επιδείνωση της βροχής.
Έτσι λοιπόν, στην πρώτη περίοδο οι χρόνοι βελτιωνόταν διαρκώς για 18 διαδοχικά λεπτά, στα οποία πολλοί εκ των πρωταγωνιστών βρέθηκαν ακόμα και μπροστά στον κίνδυνο του αποκλεισμού. Εντέλει, όλοι έκαναν από ένα καθαρό γύρο στο τέλος του Q1 και προκρίθηκαν στη 15άδα με ασφάλεια.
Όπως στο Q1, έτσι και στη δεύτερη περίοδο (Q2) ο Φερστάπεν προκρίθηκε χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ φρέσκιας ενδιάμεσης βρόχινης γόμας. Στην περίοδο αυτή η βροχή εντάθηκε λίγο, και από τους πρωταγωνιστές σε αυτά τα εναλλασσόμενα δεδομένα εκείνος που απειλήθηκε με αποκλεισμό ήταν ο Πέρεζ - που εντέλει προκρίθηκε με 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Άλεξ Άλμπον της Williams.
Στο Q3, όπως προαναφέραμε, μετά των πρώτο τους γρήγορο γύρο -όπου ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος με 6 δέκατα από τους Πέρεζ, Πιάστρι, Ράσελ και Νόρις- οι πρωτοπόροι επέλεξαν διαφορετική στρατηγική.
Οι Χάμιλτον, Ράσελ, Νόρις και Πιάστρι παρέμειναν στην πίστα για δεύτερο γρήγορο γύρο με το ίδιο σετ ελαστικών (με το φόβο ότι θα έβρεχε σύντομα), ενώ οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Σάινθ μπήκαν στα πιτς για να βάλουν ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσης βρόχινης γόμας.
Καθώς οι τέσσερις πρώτοι έκαναν έναν αργό γύρο φόρτισης της μπαταρίας των Mercedes και McLaren, ξεκίνησαν τον δεύτερο διαδοχικό τους γρήγορο γύρο. Το μόνο που άλλαξε ήταν ότι ο Νόρις ανέβηκε εμπρός από τους Πιάστρι και Ράσελ – αλλά με την κίνησή τους αυτή και οι τέσσερις έχασαν την ευκαιρία να διεκδικήσουν τη δεύτερη θέση, που θα σήμαινε την αυριανή πολ ποζίσιον.
Με τα φρέσκα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά του στο τέλος, ο Λεκλέρ με χαρά διαπίστωσε ότι η πρόσφυσή του ήταν αρκετά ανώτερη (παρότι άρχισε να δυναμώνει λίγο η βροχή) και με έναν αλάνθαστο γύρο άρπαξε την ευκαιρία για να περάσει εντελώς απρόσμενα τις Mercedes και -ειδικά τις- McLaren, να γράψει το δεύτερο χρόνο και να καρπωθεί την πολ ποζίσιον.
Ο Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο του, αν και δεν χρειάστηκε, ενώ ο Πέρεζ αναγκάστηκε να βάλει ξανά ένα χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών στο δικό του πιτ-στοπ, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα να κινηθεί στο ρυθμό του Λεκλέρ. Ο οποίος πήρε το πρώτο καλό του αποτέλεσμα σε δοκιμές κατάταξης μετά το Μονακό το Μάιο.
Το αυριανό GP Βελγίου (28/07) ξεκινά στις 16:00 - μη χάσετε το Liveblog από το SPORT24.