Ο Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον, ακόμα και με έναν “απαίσιο” γύρο, για τον αγώνα Sprint στο Μαϊάμι
Παρότι είπε ότι ο γύρος του “ήταν απαίσιος” και αναρωτήθηκε “τι απέγιναν οι άλλοι;”, ο Μαξ Φερστάπεν βγήκε νικητής των δοκιμών κατάταξης (Sprint Qualifying) για τον αγώνα Sprint του Μαϊάμι – παρότι στις δύο πρώτες περιόδους δεν ήταν ταχύτερος. Δεύτερος, μόλις ένα δέκατο πίσω του, ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari.
Ο πρωταθλητής της Red Bull Racing είχε ένα αρκετά χρονοβόρο γλίστρημα της RB20 στην έξοδο της στροφής 15 στο αργό σικέιν της πίστας του Μαϊάμι, αλλά παρόλα αυτά πήρε την πολ ποζίσιον το αγώνα Sprint στο Μαϊάμι, στο πλαίσιο του 6ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1.
Σε μια διαδικασία που η πίστα βελτιωνόταν ραγδαία με το στρώσιμο της γόμας, και οι χρόνοι έπεφταν αντίστοιχα, οι οδηγοί βρέθηκαν εμπρός στην πρόκληση της θέρμανσης των ελαστικών τους και στον έλεγχο της θερμοκρασίας τους μέχρι το τέλος του γρήγορου γύρου τους.
Ο Φερστάπεν δεν τα κατάφερε όπως θα ήθελε στις δύο πρώτες περιόδους, αλλά στην τρίτη χτύπησε το κέντρο του στόχου και πήρε την πολ ποζίσίον, που αν κρίνουμε από την αντίδρασή του στη ραδιοεπικοινωνία μάλλον του ήρθε απρόσμενα.
Στον έναν και μόνο γύρο του SQ3 τελευταίος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού ο Σαρλ Λεκλέρ, που σημείωσε τον δεύτερο χρόνο (περνώντας κατά ένα δέκατο τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull) για να ανακάμψει εντυπωσιακά από το τετ-α-κε στις ελεύθερες δοκιμές, που του κόστισε όλη την προετοιμασία του.
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν εκπληκτικός με το νέο σασί που του έδωσε η RB από τον προηγούμενο αγώνα και πέτυχε τον εκαθμβωτικό 4ο χρόνο, λέγοντας στην επικοινωνία και πως “εκεί είναι που ανήκουμε, στις κορυφαίες θέσεις”.
Η έκπληξη ήρθε από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας των McLaren, που βρέθηκαν στην 6η θέση (πίσω και από τη Ferrari του Κάρλος Σαίνθ) με τον Όσκαρ Πιάστρι και στην μόλις 9η με τον Λάντο Νόρις, έχοντας τις δύο Aston Martin των Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο ανάμεσά τους. Αυτό ήταν ένα αποτέλεσμα που, έστω και με διαφορά 44 χιλιοστών από τον Ισπανό, χρειαζόταν πολύ ο Καναδός.
Στην πρώτη περίοδο (SQ1), στην οποία όλοι συμμετείχαν με τη μέση γόμα, με τον πρώτους γύρο οι πέντε ταχύτεροι οδηγοί -Φερστάπεν, Πιάστρι, Λεκλέρ, Πέρεζ, Σάινθ- βρέθηκαν μέσα στο ίδιο δέκατο (!) του δευτερολέπτου.
Εν συνεχεία, όμως, καθώς η πρόσφυση της πίστας άρχισε να βελτιώνεται με το στρώσιμο της γόμας ο Νόρις ανέβηκε στην κορυφή με 7 δέκατα από όλους, και ο Φερστάπεν δεν τον πλησίασε πιο κοντά από τα δυόμισι δέκατα.
Η βελτίωση της πίστας αποδείχθηκε από τον τρίτο χρόνο του Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas, τον οποίο όμως στο τέλος πέρασαν οι Πιάστρι και Αλόνσο, για τον 3ο και 4ο χρόνο αντίστοιχα. Από την περίοδο αυτή αποκλείστηκαν οι δύο Williams, οι δύο Sauber και η Alpine του Πιέρ Γκασλί.
Στοην περίοδο SQ2, επίσης με τη μέση γόμα, αρχικά ο Νόρις σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:27.6 με διαφορά άνω των τριών δεκάτων από τον Πέρεζ. Περιπου με ένα δέκατο πίσω από τον Μεξικανό χωρίστηκαν οι Λεκλέρ, Ρικιάρντο, Πιάστρι και Αλόνσο, ενώ η Mercedes βρισκόταν σε επισφαλή θέση με τον 10ο και 11ο χρόνο των Ράσελ και Χάμιλτον.
Με την τελευταία του προσπάθεια ο Φερστάπεν έμεινε 0,4'' μακριά από τον Νόρις, και στην 4η θέση, και οι θέσεις στην πρώτη οκτάδα δεν άλλαξαν κατα τα άλλα. Πιο πίσω η (αρνητική) έκπληξη εντέλει ήρθε, και πάλι, από τη Mercedes, καθώς αποκλείστηκαν και ο Ράσελ και ο Χάμιλτον.
Ο επτάκις πρωταθλητής χτύπησε, μάλιστα, τον εξωτερικό τοίχο της στροφής 16, όμως ο Ράσελ δεν ήταν παρά ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος -αλλά και πάλι στην 11η θέση- δείχνοντας ότι η Mercedes F1 απέχει ακόμα πολύ από την επίλυση των προβλημάτων της. Μαζί με τους δύο Βρετανούς αποκλείστηκε και ο Εστεμπάν Οκόν της Alpine, ο Γιούκι Τσουνόντα της RB και ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas.
Μετά τις αποψινές του δοκιμές κατάταξης, ο αγώνας Sprint του Μαϊάμι θα διεξαχθεί το Σάββατο (4/05) στις 19:00 ώρα Ελλάδας, ενώ στις 23:00 το βράδυ θα ξεκινήσουν οι δοκιμές κατάταξης για το κυρίως GP της Κυριακής του Πάσχα.