Ο Φερστάπεν το έκανε να μοιάζει εύκολο στη Βαρκελώνη, έβδομη φετινή νίκη του Ολλανδού
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε τον έλεγχο του GP της Βαρκελώνης από τον 3ο γύρο μέχρι και την καρό σημαία, κερδίζοντας την 7η φετινή του νίκη εμπρός από τους Λάντο Νόρις και Λιούις Χάμιλτον - και αυξάνοντας έτσι στους 69 βαθμούς το προβάδισμά του στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι Ράσελ, Λεκλέρ και Σάινθ έκλεισαν την πρώτη εξάδα.
Σε έναν αγώνα με πολλές και διαφορετικές στρατηγικές από τους πρωταγωνιστές της Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 είχε διαρκώς τον έλεγχο της πρωτοπορίας και παρότι ο Λάντο Νόρις πίεσε οριακά με τη McLaren MCL38, δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει με αξιώσεις τον Ολλανδό πρωταθλητή για την 7η φετινή του νίκη.
Το βάθρο έκλεισε ο Λιούις Χάμιλτον, που επέστρεψε στις μάχες της κορυφής στο καλύτερο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Mercedes, ενώ στην εξάδα ακολούθησε ο ομόλογός του, Τζορτζ Ράσελ, και οι δύο Ferrari των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ. Οι Mercedes και Ferrari ρίσκαραν με την επιλογή σκληρής γόμας στο τέλος για τους Ράσελ και Σάινθ, και αυτό τους κόστισε μία θέση από τους δύο ομολόγους τους, Χάμιλτον και Λεκλέρ.
Ο Όσκαρ Πιάστρι έμεινε μακριά από το ρυθμό του Νόρις όλο αυτό το τριήμερο στην Καταλονία, για να τερματίσει στην 7η θέση, ενώ τη δεκάδα έκλεισε στην 8η θέση ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR και οι αναγεννημένες Alpine με τους Πιέρ Γκασλί και Εστεμπάν Οκόν, που πήραν τρει πολύτιμους βαθμούς με την ιδιαίτερα εξελιγμένη A524.
Το GP Ισπανίας 2024 με μια ματιά
- Στην εκκίνηση ο Ράσελ εκτοξεύθηκε από την τέταρτη θέση και έστριψε πρώτος, ενώ σύντομα ο Φερστάπεν πέρασε τον Νόρις για τη δεύτερη θέση.
- Στον 3ο γύρο ο Φερστάπεν, με το DRS, κατάφερε να περάσει τον Ράσελ και τέθηκε επικεφαλής.
- Όλοι οι πρωτοπόροι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα (φρέσκια ή μεταχειρισμένη) και έκαναν δύο πιτ-στοπς, πλήν του Πέρεζ που έκανε τρία.
- Οι Νόρις, Λεκλέρ, Πιάστρι έκαναν τόσο το πρώτο όσο και το δεύτερό τους πιτ-στοπ 6-8 γύρους νωρίτερα από τους Φερστάπεν, Χάμιλτον, Ράσελ, Σάινθ.
- Στο πρώτο πιτ-στοπ όλοι έβαλαν τη μέση γόμα, και ο Νόρις με πιο φρέσκια πίεσε για να κλείσει τη διαφορά από τον Φερστάπεν. Το ίδιο έκανε και με το νέο σετ μαλακής γόμας στο δεύτερο πιτ-στοπ, αλλά ο Άγγλος της McLaren δεν έγινε ποτέ απειλητικός για τον Ολλανδό.
- Στο δεύτερο πιτ-στοπ οι Mercedes και Ferrari πήραν την παράλογη απόφαση να βάλουν τη σκληρή γόμα στους Ράσελ και Σάινθ, και τους “καταδίκασαν” στην 4η και 6η θέση αντίστοιχα.
Η εξέλιξη του αγώνα
Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν κράτησε την εσωτερική για να αμυνθεί από τον Νόρις, αλλά τους πέρασε και τους δύο από την εσωτερική ο Ράσελ - που από την 4η θέση ξεκίνησε καλύτερα και από τον Χάμιλτον.
Ο Άγγλος της Mercedes πέρασε στην πρωτοπορία, αλλά στον 3ο γύρο δεν ήταν δυνατόν να αμυνθεί στη Red Bull με το DRS του Φερστάπεν - κι έτσι ο Ολλανδός πέρασε στην κορυφή του αγώνα. Έκτοτε ο πρωταθλητής έκανε αμυντικό αγώνα προστασίας των ελαστικών του, απέναντι στον Νόρις που έκανε πιο αργά από τον Μαξ τα δύο πιτ-στοπ του και μπορούσε έτσι με τη διαφορά πρόσφυσης να κλείνει την πόσταση από τον Ολλανδό.
“Πιστεύω πως φτιάξαμε τον αγώνα μας στο ξεκίνημα, όταν πήρα την πρωτοπορία και μετά χρειάστηκε να οδηγήσω αμυντικά”, είπε ο Φερστάπεν. “Πιστεύω ότι τα κάναμε όλα καλά και εκτελέσαμε με επιτυχία μια επιθετική στρατηγική που απέδωσε στο τέλος. Θέλησα να περάσω νωρίς επικεφαλής για να μπορώ να προσέχω λίγο τα ελαστικά μου. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης των ελαστικών σε όλη τη διάρκειά του”, πρόσθεσε ο 26χρονος.
Ο Μαξ μπήκε για το πρώτο του πιτ-στοπ στον 17ο γύρο, ακολουθούμενος από τις Mercedes, αλλά τότε ο Νόρις πήρε την απόφαση να μείνει στην πίστα για να διαφοροποιήσει τη στρατηγική του με την ελπίδα να απειλήσει τον Ολλανδό όταν θα έβαζε κι εκείνος τη μέση γόμα.
Όταν το έκανε, έξι γύρους μετά, επέστρεψε στην πίστα με ταχύτερο ρυθμό -λόγω της πιο φρέσκιας γόμας- κι έτσι ο Νόρις άρχισε να μειώνει τη διαφορά του από τον Ολλανδό από τα 10 δευτερόλεπτα, περνώντας στο μεταξύ τους Ράσελ, Σάινθ και Λεκλέρ.
Η διαφορά μειώθηκε στα 5'' πριν ο Φερστάπεν μπει για το δεύτερο πιτ-στοπ του στον 43ο γύρο, οπότε και έβαλε ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Αυτή τη φορά ο Νόρις έμεινε στην πίστα μόλις 3 γύρους περισσότερο, και επέστρεψε επίσης με μαλακά ελαστικά για να προσπαθήσει να καταδιώξει -με λίγο καλύτερη πρόσφυση- τον πρωταθλητή.
Η διαφορά τους μειώθηκε στα περίπου 4'' δευτερόλεπτα, και πάλι λόγω της κάπως καλύτερη πρόσφυσης των πιο φρέσκων ελαστικών του Νόρις, αλλά ο Φερστάπεν δεν έδειξε να είχε κανένα πρόβλημα να την κρατήσει εκεί μέχρι τα τελειώματα του αγώνα. Τα 2,2'' στην καρό σημαία οφείλονται στο ότι ο Μαξ σήκωσε λίγο το γκάζι στον τελευταίο γύρο.
Ο Χάμιλτον κατέκτησε το πρώτο του φετινό βάθρο περνώντας τον Ράσελ 15 γύρους πριν το τέλος, εκμεταλλευόμενος την πιο φρέσκια μαλακή του γόμα σε σχέση με την πολύ πιο παλιά σκληρή του νεαρού Άγγλου. Τα πρώτα δύο stints του Ράσελ ήταν μικρότερα, κι έτσι χρειάστηκε τη σκληρή γόμα για να φτάσει μέχρι το τέλος. Η στρατηγική αυτή δεν ήταν ιδιαίτερα αρεστή στον 26χρονο.
Στο τέλος, μάλιστα, ο Ράσελ έγινε ευάλωτος και στη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ, που επίσης έκανε πιο αργά το δεύτερό του πιτ-στοπ και έβαλε τη μαλακή γόμα. Ο Μονεγάσκος απείλησε τον Άγγλο στους δύο τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει.
Νωρίτερα, ο Λεκλέρ είχε περάσει τον Σάινθ, που επίσης ξέμεινε στο τέλος με τη σκληρή γόμα. Στις αρχές του αγώνα οι δύο οδηγοί της Ferrari είχαν επαφή καθώς ο Ισπανός πέρασε τον Μονεγάσκο, και ο καθένας έριξε το φταίξιμο στον άλλον μιλώντας στους μηχανικούς τους.
Μετά από το σημερινό GP της Ισπανίας, η F1 επιστρέφει το αμέσως επόμενο τριήμερο (28-30 Ιουνίου) με το GP Αυστρίας, που θα έχει και αγώνα Sprint το ερχόμενο Σάββατο.