Ο Φέτελ των ρεκόρ
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε την 9η σερί νίκη του για ένα ανεπανάληπτο ρεκόρ. Δεύτερη θέση για τον Μαρκ Γουέμπερ στο Ιντερλάγκος στον τελευταίο αγώνα του και επιστροφή στο βάθρο για τον Φερνάντο Αλόνσο.
Τελικά είναι αχόρταγος ο Σεμπάστιαν Φέτελ; Πιθανότατα, αλλά του αρέσει πρώτα να αγωνίζεται και μετά να κερδίζει σύμφωνα με παλιότερη δήλωση του. Το 2013 ήταν άνθρωπος σε αποστολή! Ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν θα έχανε την ευκαιρία να καταρρίψει ακόμα ένα ρεκόρ.
Αναδείχθηκε νικητής στη Βραζιλία στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Αυτή είναι η ένατη σερί νίκη του (σ.σ. όσες και ο Αλμπέρτο Ασκάρι σε δύο σεζόν) και η 13η φετινή (σ.σ. όσες και ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2004).
" Είμαι λυπημένος που ολοκληρώνεται η σεζόν", είπε χαριτολογώντας, για να προσθέσει πιο σοβαρά " το 13 είναι απλά ένας αριθμός. Εγώ δεν είμαι θρύλος".
Ο Γερμανός οδηγός της Red Bull δεν επέτρεψε στον Μαρκ Γουέμπερ να πάρει την τελευταία νίκη της καριέρας του στη Φόρμουλα 1. Μόνο να μιλήσει πρώτος στο βάθρο των νικητών. Ο Αυστραλός που αφήνει τη Φόρμουλα 1 για την Porsche και το Le Mans τερμάτισε δεύτερος και τρίτος στη βαθμολογία των οδηγών. Απόλαυσε τα τελευταία χιλιόμετρα στην RB9, βγάζοντας το κράνος του κατά την επιστροφή του στο παρκ φερμέ.
"Μονομάχησε" με τον φίλο του, Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) για τη δεύτερη θέση. Ο Ισπανός επέστρεψε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά τη Σιγκαπούρη και ήδη κοιτάζει προς το 2014. Το ίδιο κάνει και ο Τζένσον Μπάτον (McLaren) που στην αγαπημένη του Βραζιλία ήταν 4ος. Για πρώτη φορά μετά το 1980 η McLaren δεν βρέθηκε στο βάθρο, όμως στο Ιντερλάγκος έκανε τον καλύτερο αγώνα της με τον Σέρχιο Πέρες στην 6η θέση πίσω από τον Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes).
Ti έγινε ο Ρόσμπεργκ;
Ο Ρόσμπεργκ επρόκειτο να διεκδικήσει από τον Φέτελ τη νίκη. Ο Γερμανοφινλανδός έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον poleman και έστριψε πρώτος στη Senna. 1-3 για τη Mercedes με τον Λιούις Χάμιλτον να αφήνει πίσω του τον Αλόνσο και τον Γουέμπερ.
Η εκκίνηση
Όμως στον 2ο γύρο ο Φέτελ ξαναπήρε την πρώτη θέση και ο Αλόνσο προσπέρασε τον Χάμιλτον για την 3η θέση. Σύντομα και ο Γουέμπερ ξεπέρασε τον Χάμιλτον. Οι Mercedes δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν τους υπόλοιπους. "Καπνός" τύλιξε την πίστα στο σημείο που εγκατέλειψε ο Ρομαίν Γκροζάν (Lotus) στον 4ο γύρο, όταν τον πρόδωσε ο V8 κινητήρας (σ.σ. τελευταία παράσταση στη Φόρμουλα 1) της Renault. Σε άλλο σημείο της πίστας ο Αλόνσο προσπέρασε τον Ρόσμπεργκ για την 2η θέση πίσω από τον Φέτελ. Το ίδιο έκανε αργότερα και ο Γουέμπερ με προσπέρασμα από την εξωτερική, αφού ο Ρόσμπεργκ είχε ήδη προβλήματα με τα ελαστικά της Pirelli.
Στον 11ο γύρο ο Γουέμπερ "κόλλησε" πίσω από τον Αλόνσο και τον προσπέρασε. 1-2 για τη Red Bull με τον Φέτελ να έχει ξεφύγει. Η Red Bull καθυστέρησε στο pit-stop του Γουέμπερ με αποτέλεσμα να τον περάσει πάλι ο Αλόνσο. Κανένα πρόβλημα για τον Αυστραλό που σύντομα πήρε ξανά τη δεύτερη θέση από τον Ισπανό.
Δυνατό αγώνα έκανε και ο Φελίπε Μάσα (Ferrari). Βρέθηκε στην 4η θέση, όμως με κόπο και αρκετή δουλειά τερμάτισε έβδομος. Τι συνέβη; Ο Παουλίστα πάτησε και με τους τέσσερις τροχούς τη λευκή γραμμή που οδηγεί στο pitlane. Τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα πιτ, απόφαση που δεν δέχθηκε δίχως να διαμαρτυρηθεί έντονα.
Ο Μάσα έκανε τα δικά του donuts στο τέλος
Ποινή διέλευσης από τα πιτ επέβαλαν και οι αγωνοδίκες στον Χάμιλτον. Στον 47ο γύρο οι κάμερες έπιασαν τον Βάλτερι Μπότας (Williams) να εγκαταλείπει σε ένα δύσκολο αγώνα για τον ίδιο και στη συνέχεια τον Χάμιλτον με κλαταρισμένο ελαστικό. Οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, ο Χάμιλτον έφτασε μέχρι τα πιτ για να επιστρέψει αργότερα για να εκτελέσει την ποινή του. Από την 12η θέση τερμάτισε στην 9η πίσω από τον Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber).
Δράμα στη Red Bull
Οι πρωταθλητές φοβήθηκαν πως η επαφή του Μπότας με τον Χάμιλτον θα έφερνε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Θα εκμηδενίζονταν οι διαφορές. Έτσι ο Γουέμπερ έφτασε για το προγραμματισμένο δεύτερο pit-stop του και αναγκάστηκαν να καλέσουν και τον Φέτελ, ο οποίος περίμενε πίσω από τον τιμέιτ του. Η διαφορά του Φέτελ από τον Γουέμπερ μειώθηκε, όμως ο Γερμανός είχε σταθερό ρυθμό και τερμάτισε με διαφορά δέκα δευτερολέπτων από τον Αυστραλό. Το 2014 τιμέιτ του θα είναι ένας άλλος Αυστραλός, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος πήρε τον τελευταίο βαθμό της 10ης θέσης.
Η Mercedes εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στους κατασκευαστές. Κανένας δεν πανηγύρισε όμως όσο οι άνθρωποι της Marussia που διατήρησαν την 10η θέση, εξασφαλίζοντας το μπόνους των 20.000.000 λιρών.
* Παρατηρώντας τη βαθμολογία, βλέπουμε πως ο Φέτελ θα μπορούσε να... κατεβάσει τη δική του ομάδα. Πάλι θα τερμάτιζε δεύτερος στο πρωτάθλημα των κατασκευστών μπροστά από τη Mercedes.
H τάξη του 2013
H τελική κατάταξη 1.Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull-Renault 1ωρ:32.36.300 2.Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault +10.452δευτ. 3.Φερνάντο Αλόνσο Ferrari +18.9 4.Τζένσον Μπάτον McLaren-Mercedes +37.3 5.Νίκο Ρόσμπεργκ Mercedes +39.0 6.Σέρχιο Πέρες McLaren-Mercedes +44.0 7.Φελίπε Μάσα Ferrari +49.1 8.Νίκο Χούλκενμπεργκ Sauber-Ferrari +1:04.02 9.Λιούις Χάμιλτον Mercedes +1:12.9 10.Ντάνιελ Ρικιάρντο Toro Rosso-Ferrari +1 γύρος 11.Πολ Ντι Ρέστα Force India-Mercedes +1 γύρος 12.Εστεμπάν Γκουτιέρες Sauber-Ferrari + 1 γύρος 13.Έιντριαν Σούτιλ Force India-Mercedes +1 γύρος 14.Χέικι Κοβαλάινεν Lotus-Renault +1 γύρος 15.Ζαν-Έρικ Βερν Toro Rosso-Ferrari +1 γύρος 16.Παστόρ Μαλντονάντο Williams-Renault +1 γύρος 17.Ζουλ Μπιάνκι Force India-Mercedes +2 γύροι 18.Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε Caterham-Renault +2 γύροι 19.Μαξ Τσίλτον Marussia-Cosworth +2 γύροι Ταχύτερος γύρος: Μαρκ Γουέμπερ 1:15.436 Βαθμολογία οδηγών 1.Φέτελ 397β. 2.Αλόνσο 242 3.Γουέμπερ 199 4.Χάμιλτον 189 5.Ράικονεν 183 6.Ρόσμπεργκ 171 7.Γκροζάν 132 8.Μάσα 112 9.Μπάτον 73 10.Χούλκενμπεργκ 51 11.Πέρες 49 12.Ντι Ρέστα 48 13.Σούτιλ 29 14.Ρικιάρντο 20 15.Βερν 13 16.Γκουτιέρες 6 17.Μπότας 4 18.Μαλντονάντο 1
Βαθμολογία κατασκευαστών 1.Red Bull-Renault 596β. 2.Mercedes 360 3.Ferrari 354 4.Lotus-Renault 315 5.McLaren-Mercedes 122 6.Force India-Mercedes 77 7.Sauber-Ferrari 57 8.Toro Rosso-Ferrari 33 9.Williams-Renault 5 |